خانه » همه » مذهبی » گردن زدن مانع الزکات

گردن زدن مانع الزکات


گردن زدن مانع الزکات

۱۳۹۸/۰۹/۱۱


۱۴۲۷ بازدید

سلام آیا این روایت صهت داره امام زمان علیه السلام کسى که زکات نمى دهد رامى کشه مثلا کسى که ۲هزارگاوداره وزکات نمى دهد درصورتى که اکثرمسلمانان ماه ها نمى توانندگوشت تهیه وبجایش سوسیس که باگوشت گاومرده وحیوانات حرام گوشت تهیه مى شودرامى خورند

سوال شما مبهم است و اصلا معلوم نست قسمت دوم سوال ( در صورتی که اکثر مسلمانان ماه ها نمی توانند گوشت تهیه و…) برای چیست و چه ربطی به سوال شما دارد؟!! برخی از دشمنان و مخالفان گزارش هایی می دهند که امام زمان (عج) جوی خون راه می اندازد، حدود پنجاه حدیث از این نوع احادیث وجود دارد که جعلی بودن آنها ثابت شده است که اینها توطئه ی شیطان برای قطع ارتباط عاطفی شیعیان با امام شان بوده است. این روایات این طور نشان می دهند که هر کسی که گناهی در خلوت خودش هم انجام داده است باید گردن زده بشود . این طور نیست، امام برای هدایت ،تربیت و رحمت مردم می آید. چشم انداز حکومت حضرت این طور است که با دست امام عقل ها کامل می شود ،ایمان ها شکوفا می شود ،اخلاق های انسانی به نهایت درجه می رسد وعلوم گسترده می شود.عصر ظهور که با حکومت امام زمان (عج) بر جهان همراه است، استمرار سنت و سیره والای پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم خواهد بود. در دولت کریمه حضرت مهدی (ع) مکارم اخلاقی و ارزش های والای انسانی در همه ابعاد تحقق می یابد و این امر میسر نمی شود، مگر این که رهبری این نهضت و دولت در مراتب والای مکارم اخلاقی قرار گرفته باشد. اما این امر به این معنا نیست که نهضت حضرت مهدی تنها با مسالمت به نتیجه می رسد، بلکه نهضت با مقاومت ها، جنگ ها و درگیری هایی مواجه خواهد شد که ثمره آن تلفات جانی و مالی خواهد بود. اما در مرود سوال شما گفتنی است حضرت و کارگزاران ایشان، اجرای حدود معطله و حدود و تعزیرات الهی به شکل گسترده و به گونه اعلی این مطلب را می‌نماید. امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند: هنگامی که حضرت مهدی(عجّ) قیام کنند، درسه مورد چنان حکم می‌فرماید که کسی پیش از او آن گونه حکم نکرده است. آن حضرت پیرمرد زناکار را اعدام می‌کند، کسی را که مانع زکات شود، به قتل می‌رساند و وارث برادر را به برادر مقامی می‌دهد. این روایت عام نیست و برای موراد خاص است.»
ان روایت ناظر به برخورد با کسانی است که مانع الزکات هستند یعنی نمی گذارند مردم ، زکات بدهند یا خو به بهانه های مختلف از پرداخت زکات امتناع می کنند. پس چنین نیست که امام هرکس را که زکات نمی دهد ، می کشد!!! به تصریح قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) رحمة للعالمین بوده است، چگونه ممکن است آخرین خلیفه و جانشین او به جای رحمت برای جهانیان نقمت و سبب رنج و محنت گردد؟ روایات فراوانی وجود دارد که راجع به خلق و خوی صفات و سیره عملی حضرت سخن گفته و او را از این جهات مانند پیامبر اکرم (ص) دانسته که با روایات مذکور مخالفت دارد. امام رضا (ع) در توصیف شخصیت امام عصر (عج) می فرماید: “او عالم ترین، شکیباترین، باتقواترین، سخاوت مندترین، شجاع ترین و عابدترین مردمان است”. از آن جمله روایاتی است که به رفتار امام زمان (ع) بر اساس سنت پیامبر و بسط قسط و عدل اشاره دارد، به گونه ای که تمام انسان ها و سایر موجودات در سایه حکومت او در امان آسایش و متنعم خواهند بود. بنابر این نهضت حضرت مهدی را باید امتداد و استمرار حرکت پیامبر دانست که بر اساس سنت و سیره او بنا نهاده شده است، نه مأموریت برای کشتن و نابودی انسان ها، بلکه ماموریت برای حیات بخشیدن به آنان که در قالب دعوت به دین حق و بسط عدالت است. همچنین دولت حضرت مهدی بر محور کرامت و لحاظ عالی ترین حد کرامت های الاهی و انسانی حرکت نموده و تبلور می یابد. در همین زمینه پیامبر می فرماید: “سیرت و سنت او سیرت و سنت من است”. او مانند سایر امامان مظهر کرامت، انس و شفقت است. امام رضا (ع) در توصیف امامان (که شامل امام دوازدهم نیز می شود) می فرماید: “امام، آن همدم و همراه و آن پدر مهربان و برادر مهربان بوده و همانند مادر دلسوز به فرزند خردسال و پناهگاه بندگان در واقعه هولناک است”.
3

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد