همه مراجع (به جز تبریزى و خامنه اى): در فرض مذکور اشکال دارد.[1]
آیه اللّه تبریزى: اگر مرد یا پسر ممیز در مجلس زنانه حضور نداشته باشند و از موسیقى لهوى نیز استفاده نکنند آواز زن در مجلس زنان و رقص زن براى زنان و زدن بر میز و صندلى و مانند آن که از آلات موسیقى محسوب نمى شود، اشکال ندارد.[2]
آیه اللّه خامنه اى: اگر کیفیت زدن به شیوه متداول در عروسى هاى سنتى باشد و لهو محسوب نشود و نیز رقص زن براى زنان باعث تحریک شهوت و یا مفسده دیگر نگردد، اشکال ندارد.[3]
پاورقی:
1- مکارم، استفتاءات، ج 1، س 535؛ صافى، جامع الاحکام، ج 1، س 1023؛ فاضل، جامع المسائل، ج 1، س 1736 و 1737؛ دفتر: سیستانى، امام، نورى، وحید، بهجت.
2- تبریزى، صراط النجاة، ج 6، س 1456 و 1448 و 1444.
3- خامنه اى، اجوبه، س 1133 و 1134 و 1166.
آیه اللّه تبریزى: اگر مرد یا پسر ممیز در مجلس زنانه حضور نداشته باشند و از موسیقى لهوى نیز استفاده نکنند آواز زن در مجلس زنان و رقص زن براى زنان و زدن بر میز و صندلى و مانند آن که از آلات موسیقى محسوب نمى شود، اشکال ندارد.[2]
آیه اللّه خامنه اى: اگر کیفیت زدن به شیوه متداول در عروسى هاى سنتى باشد و لهو محسوب نشود و نیز رقص زن براى زنان باعث تحریک شهوت و یا مفسده دیگر نگردد، اشکال ندارد.[3]
پاورقی:
1- مکارم، استفتاءات، ج 1، س 535؛ صافى، جامع الاحکام، ج 1، س 1023؛ فاضل، جامع المسائل، ج 1، س 1736 و 1737؛ دفتر: سیستانى، امام، نورى، وحید، بهجت.
2- تبریزى، صراط النجاة، ج 6، س 1456 و 1448 و 1444.
3- خامنه اى، اجوبه، س 1133 و 1134 و 1166.