خانه » همه » مذهبی » ایران از روند سقوط آل‌سعود در عربستان حمایت می‌کند

ایران از روند سقوط آل‌سعود در عربستان حمایت می‌کند


ایران از روند سقوط آل‌سعود در عربستان حمایت می‌کند

۱۳۹۴/۰۷/۰۷


۴۳ بازدید

آقامحمدی در گفت‌وگو با تسنیم:

ایران از روند سقوط آل‌سعود در عربستان حمایت می‌کند

آقامحمدی در گفت‌وگو با تسنیم:

ایران از روند سقوط آل‌سعود در عربستان حمایت می‌کند

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: بهترین راه از بین بردن داعش و دیگر تروریست‌ها حمایت از روند سقوط آل‌سعود در عربستان است که ایران نیز از این روند حمایت می‌کند. نسخه قابل چاپ ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اظهارات وزیرخارجه عربستان و اتهامات وی به دولت و ملت ایران، گفت: دولت سعودی‌ با داعش و ترویست‌های منطقه برابر است و بهترین راه از بین بردن داعش و دیگر تروریست‌ها حمایت از روند سقوط آل‌سعود در عربستان است. البته علائم و نشانه‌های سقوط این خاندان تروریست در عربستان جدی است و ما باید از این جدیت حمایت کنیم.

وی گفت: دولت و ملت ایران ازجامعه جهانی می‌خواهد تا اگر دنبال حذف داعش هستند، برای تحقق دموکراسی در عربستان تلاش کنند و زمینه برای برگزاری انتخابات و کنار رفتن خانواده عبدالعزیز و آل‌سعود فراه کنند؛ خاندان آل‌سعود بعد از برکنار باید به دلیل مشارکت در مرگ مشکوک نزدیک به 3هزار انسان در فاجعه منا، محاکمه و اعدام شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه وزیرخارجه سعودی‌ به دلیل سیلی که از مردم یمن خورده پریشان است، تاکید کرد: اگر قوانین بین‌المللی درباره عربستان اجرا می‌شود، اکنون باید پادشاه و 2 ولیعهد سعودی همراه با وزیرخارجه این رژیم که بدون نظر و رای مردم عربستان حکومت می‌کنند به دلیل فاجعه منا بازداشت و محاکمه می‌شدند اما متاسفانه قانون برای عربستان معنی ندارد چرا که در این کشور رای مردم عربستان هم فاقد اهمیت و اعتبار است.

آقامحمدی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی باید سعودی‌ها را سرجای خود بنشاند، تاکید کرد: ما در بحث فاجعه منا، سعودی‌های قاتل را راها نخواهیم کرد چرا که آنها مرتکب فاجعه بزرگی شده‌اند که درباره عمدی بودن آن، شواهد زیادی وجود دارد لذا ما سعودی‌های تروریست باید از قدرت در کشور مسلمان عربستان کنار روند و دولت و ملت ایران نیز از این روند که به خوبی در حال اجراست، حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد