طلسمات

خانه » همه » مذهبی » با سلام ، پاسخی که اعلام فرموید حاوی نکاتی است که قابل توجه می باشد اول اینکه نمی دانستم کلمة دین این همه معنی دارند . دوم اینکه نمی دانستم که حتی خداوند متعال هم در آیاتش از کلماتی استفاده نموده که موجب گمراهی بندگان خود در رساندن غایت نهایی می گردد. مسئول گرامی اگر دین در زبان عربی این همه معنی داشتة باشد امری بدیهی است که دشمنان اسلام زبان به نهی قدرت خداوندی می کنند و قرآن مجید مولودی زمینی می انگارند ولی بظر من کلمة دین فقط میتواند یک معنی داشته باشد و آن راه رسیدن به خداوند است و در این مفهوم معنای آیات متفاوت از آنچه می فرمائید است و به اعتقاد من ، پیرو مقاله ای که نوشتم یوم الدین بسادگی قابل ملموس است زیرا روزی است که خداوند زوجها را تعیین می کند تا تشکیل مولکول بدهند و چون در اینجا انسان در انتخاب ان اختیاری از خود ندارد و تحمیلی از جانب خداوند می باشدمی توانیم او را مالک یوم الدین بدانیم، ماادراک ما یوم الدین – ثم ما ادراک ما یوم الدین – یوم لا تملک نفس لنفس شیئاً و الامریومئذ لله،روزیکه هیچکس مالک کسی نمی شود مگر به اذن الله، و در این مفهوم دین اسلام یعنی رسیدن به خداوند با تسلیم شدن به امر او در تعیین جفت انسان و اگر اینطور شد قطعاً زوجین به خدای خود خواهند رسید و از جانب او هدایت خواهند شد و به نظر من این راه همان راه صراط المستقیم حضرت خاتم النبیین است ،بل الذین کفروا فی تکذیب و لله من ورائهم محیط- بل هو قرآن مجید- فی لوح محفوظ،به نظر شما اگر اینگونه باشد پازل درست نمی شود. والسلام علیکم

با سلام ، پاسخی که اعلام فرموید حاوی نکاتی است که قابل توجه می باشد اول اینکه نمی دانستم کلمة دین این همه معنی دارند . دوم اینکه نمی دانستم که حتی خداوند متعال هم در آیاتش از کلماتی استفاده نموده که موجب گمراهی بندگان خود در رساندن غایت نهایی می گردد. مسئول گرامی اگر دین در زبان عربی این همه معنی داشتة باشد امری بدیهی است که دشمنان اسلام زبان به نهی قدرت خداوندی می کنند و قرآن مجید مولودی زمینی می انگارند ولی بظر من کلمة دین فقط میتواند یک معنی داشته باشد و آن راه رسیدن به خداوند است و در این مفهوم معنای آیات متفاوت از آنچه می فرمائید است و به اعتقاد من ، پیرو مقاله ای که نوشتم یوم الدین بسادگی قابل ملموس است زیرا روزی است که خداوند زوجها را تعیین می کند تا تشکیل مولکول بدهند و چون در اینجا انسان در انتخاب ان اختیاری از خود ندارد و تحمیلی از جانب خداوند می باشدمی توانیم او را مالک یوم الدین بدانیم، ماادراک ما یوم الدین – ثم ما ادراک ما یوم الدین – یوم لا تملک نفس لنفس شیئاً و الامریومئذ لله،روزیکه هیچکس مالک کسی نمی شود مگر به اذن الله، و در این مفهوم دین اسلام یعنی رسیدن به خداوند با تسلیم شدن به امر او در تعیین جفت انسان و اگر اینطور شد قطعاً زوجین به خدای خود خواهند رسید و از جانب او هدایت خواهند شد و به نظر من این راه همان راه صراط المستقیم حضرت خاتم النبیین است ،بل الذین کفروا فی تکذیب و لله من ورائهم محیط- بل هو قرآن مجید- فی لوح محفوظ،به نظر شما اگر اینگونه باشد پازل درست نمی شود. والسلام علیکم

در رابطه با آن چه نوشته اید توجه به نکات زیر لازم است:
1. مسأله تعدد معنای دین واقعیتی زبانی و انکارناپذیر است و شاهد آن کتاب های لغت می باشد. این مسأله اختصاص به این واژه ندارد. شما غالب واژه ها را در منابع لغوی دارای معانی متعدد می یابید و آن چه معنای خاصی را متعین می سازد متن است. یعنی به واسطه قرائن موجود در یک متن می توان فهمید که واژه به کار رفته در آن در چه معنایی استعمال شده است.
2. کاربست واژه های چند معنایی هرگز به معنای گمراه سازی نیست، زیرا واژه ها از متن زبان انتخاب می شوند و در بسیاری از موارد گریزی از استعمال یک واژه چند معنایی نیست، لیکن گوینده یا نویسنده در کلامش قرائنی به جا می گذارد که روشن می سازد معنای مورد نظرش چه بوده است.
3. گاه معانی متعدد در یک کاربرد قابل جمعند. به عنوان مثال در مورد «یوم الدین» مانعی ندارد که دین در معنایی جامعه به کار رفته باشد که هم مفید، جزاء و پاداش بوده باشد و هم راه به سوی خدا زیرا این دو حقایقی متباین نیستند، بلکه رابطه حاوی و محتوا دارند یعنی راه خدا مشتمل بر جزا نیز می باشد. نکات دیگری نیز در این باره وجود دارد که به حسب اختصار به همین مقدار بسنده می کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد