امام، مکارم، صافى و خامنه اى: خیر، نمى توانند این مخارج را از آن حقوق کم کنند و باید در فرض مذکور، خمس صد و بیست هزار تومان را بپردازند.امام، استفتاءات، ج 1، خمس، س 202 و 143؛ خامنه اى، اجوبة، س 1025 و 1027؛ صافى، جامع الاحکام، ج 2، س 613؛ مکارم، توضیح المسائل، م 1504.
سیستانى، بهجت، فاضل و نورى: آرى مى توانند این مخارج را از آن حقوق کم کنند و در فرض مذکور، جایز است تنها خمس بیست هزار تومان را بپردازند.فاضل، جامع المسائل، ج 1، س 789 و ج 2، س 487؛ نورى، استفتاءات، ج 1، س 295 و ج 2، س 314؛ دفتر: سیستانى و بهجت.
وحید و تبریزى: اگر پیش از خرج کردن پول مخمس، حقوق خود را دریافت کند و سپس از آن پول (پول مخمس) خرج نماید؛ مى تواند آن مخارج را از حقوق دریافتى کم کند؛ ولى اگر از پول مخمس در هزینه هاى زندگى خرج و سپس حقوق خود را دریافت کند، نمى تواند این مخارج را از آن حقوق کم نماید.تبریزى، صراط النجاة، ج 1، س 507 و 407؛ دفتر وحید.
سیستانى، بهجت، فاضل و نورى: آرى مى توانند این مخارج را از آن حقوق کم کنند و در فرض مذکور، جایز است تنها خمس بیست هزار تومان را بپردازند.فاضل، جامع المسائل، ج 1، س 789 و ج 2، س 487؛ نورى، استفتاءات، ج 1، س 295 و ج 2، س 314؛ دفتر: سیستانى و بهجت.
وحید و تبریزى: اگر پیش از خرج کردن پول مخمس، حقوق خود را دریافت کند و سپس از آن پول (پول مخمس) خرج نماید؛ مى تواند آن مخارج را از حقوق دریافتى کم کند؛ ولى اگر از پول مخمس در هزینه هاى زندگى خرج و سپس حقوق خود را دریافت کند، نمى تواند این مخارج را از آن حقوق کم نماید.تبریزى، صراط النجاة، ج 1، س 507 و 407؛ دفتر وحید.