خانه » همه » مذهبی » توسلات بخصوص توسل به امام حسین(ع)

توسلات بخصوص توسل به امام حسین(ع)


توسلات بخصوص توسل به امام حسین(ع)

۱۳۹۸/۰۹/۱۳


۸۳۸ بازدید

در نتیجه توسلات و زیارت عاشورا خواندن ، نقش امام حسین (ع) هم اکنون در اداره جهان چگونه است و چگونه در سرنوشت ما موثرند و ایشان چقدر دخالت دارند؟ گویا از سایر معصومین نقش بیشتری دارند؟

اگرچه امام حسین (ع) یک شاخص مهم در بین ائمه و عرفان و مسیر توحید است اما باید بدانیم لاموثر فی‌الوجود الا الله یعنی:1- اداره جهان دست خداست و جز خدا هیچ عاملی مستقلا تاثیر ندارد. خدا در اداره جهان شریک ندارد .2- همه فرشتگان و ارواح مقدسه اولیا از جمله امام حسین(ع) که واسطه فیض هستند به اذن خدا تاثیر دارند .
3-در جنگ بدر فرشتگان به کمک نیروهای مسلمان آمدند و دشمن را شکست دادند . قرآن این موضوع را یاد آوری کرده است . در موارد دیگری هم اینگونه امداد غیبی پیش آمده است .
4-امدادهای غیبی مانند پدیده های مادی نیستند که قابل سنجش و محسوس باشند . امور غیبی دست خداست و فقط خدا و مقربان درگاه از آن خبر دارند .
5-تردیدی در این نیست که توسلات دلهای پاک تاثیر دارند و خداوند توسلات آنان را بی پاسخ نمی گذارد ولی جزئیات آن برای ما انسانهای متعارف مشخص نمی شود.
بعد از انقلاب اسلامی در ایران ، همه قدرتهای بزرگ جهان به صدام کمک کردند تا انقلاب اسلامی را شکست دهند . آمریکا ، شوروی سابق ، اروپاییها ، اذناب آنها و عوامل داخلیشان دست به دست هم دادند تا در مدت یک هفته جمهوری اسلامی را از بین ببرند . در آن زمان در ایران انقلاب شده ، همه چیز به هم خورده و شرایط بگونه ای بود که دشمنان معتقد به شکست جمهوری اسلامی بودند ولی با این حال نتوانستند شکست بدهند . به نظر ما تاثیر همین توسلات و زیارت عاشورا ها بود که مایه شکست دشمن شد . امام خمینی قدس سره در سخنان خود گاهی این به نکته می کردند.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد