از قرآن و روایات فهمیده می شود که بهشت و جهنم ابدی بوده ونهایتی برای آنها متصور نیست . زیرا درقرآن نسبت به بعضی ازگناهکاران دارد: « خالدین فیها »، « فیها خالدین » همچنین در مورد نعمتهای بهشتی و بعضی از افراد مؤمن « فیها خالدین» یا« خالدین فیها » دارد.همچنین « اکلها دائم» میوه های بهشتی همیشه هستند .« لامقطوعه و لا ممنوعه » هیچوقت قطع و منع نمی شوند .«…ماله من نفاد » تمامی ندارد .« وفاکهه کثیره » قابل زیاد شدن هستند .و…..
همه اینها نشان می دهد که بهشت و جهنم همیشگی بوده و نهایتی ندارند و این از آیات قرآن و روایات به خوبی استفاده می شود .
آنچه که احتمال دارد اتفاق بیفتد تغییر و تحولات داخلی است وطبق روایات کم وبیش از این اتفاق ها خواهد افتاد .
مثلا بعضی و بسیاری از گناهکاران که گناه زیادی نداشته اند ولی شفاعت و رحمت خدا شامل حالشان نشده و یا موارد خاصی داشته اند ، بعد از تمام شدن دوره مجرمیت آزاد شده و به بهشت منتقل می شوند و لذا تغییر وتحول در جهنم زیاد است وشاید بسیاری از جهنم رهایی یابندو…..
همچنین پاداش بهشتیان هم تغییراتی دارد و ترفیع مقام وموقعیت و….. اتفاق خواهد افتادو….
به نقل از اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی
همه اینها نشان می دهد که بهشت و جهنم همیشگی بوده و نهایتی ندارند و این از آیات قرآن و روایات به خوبی استفاده می شود .
آنچه که احتمال دارد اتفاق بیفتد تغییر و تحولات داخلی است وطبق روایات کم وبیش از این اتفاق ها خواهد افتاد .
مثلا بعضی و بسیاری از گناهکاران که گناه زیادی نداشته اند ولی شفاعت و رحمت خدا شامل حالشان نشده و یا موارد خاصی داشته اند ، بعد از تمام شدن دوره مجرمیت آزاد شده و به بهشت منتقل می شوند و لذا تغییر وتحول در جهنم زیاد است وشاید بسیاری از جهنم رهایی یابندو…..
همچنین پاداش بهشتیان هم تغییراتی دارد و ترفیع مقام وموقعیت و….. اتفاق خواهد افتادو….
به نقل از اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی