اتّفاقاً وقتی حرکت نیست، گستره ی فعل بیشتر می شود تا آنجا که آدمی با یک اراده میلیاردها فعل را باهم انجام می دهد؛ آن هم دفعی نه تدریجی. اگر کسی بگوید که بدون حرکت، فعل ممکن نیست، ندانسته کافر شده است. زیرا چنین کسی از دو حال خارج نیست. یا خدا را دارای حرکت می داند، که لازمه اش انکار خداست؛ یا خدا را ثابت دانسته فاعل نمی داند؛ که در این صورت نیز او را از کمال محض بودن ساقط نموده؛ و خدای ناقص، خدا نیست.
حجم بدن مثالی
اتّفاقاً وقتی حرکت نیست، گستره ی فعل بیشتر می شود تا آنجا که آدمی با یک اراده میلیاردها فعل را باهم انجام می دهد؛ آن هم دفعی نه تدریجی. اگر کسی بگوید که بدون حرکت، فعل ممکن نیست، ندانسته کافر شده است. زیرا چنین کسی از دو حال خارج نیست. یا خدا را دارای حرکت می داند، که لازمه اش انکار خداست؛ یا خدا را ثابت دانسته فاعل نمی داند؛ که در این صورت نیز او را از کمال محض بودن ساقط نموده؛ و خدای ناقص، خدا نیست.