امام: بنابر احتیاط واجب، چنانچه تا سر سال خمسى زیاد بیاید، خمس دارد.امام، تحریرالوسیله، ج 2، م 16.
مکارم، تبریزى، خامنه اى و وحید: در هر حال خمس ندارد.توضیح المسائل مراجع، م 1781؛ خامنه اى، اجوبة، س 899؛ وحید، توضیح المسائل، م 1789.
فاضل، صافى و نورى: اگر در بین همان سال (سال خرید)، نیازش از آن برطرف شود و تا سر سال خمسى زیاد بیاید، خمس دارد و اگر بعد از سال خرید نیازش برطرف شود، خمس ندارد.صافى، توضیح المسائل، م 1790؛ نورى، توضیح المسائل، م 1751؛ فاضل، العروة الوثقى مع تعلیقات، ج 2، م 67.
سیستانى: اگر در بین سال (سال خرید)، نیازش از آن برطرف شود و تا سرسال خمسى زیاد بیاید، بنابر احتیاط واجب باید خمس آن را بپردازد و اگر بعد از سال خرید، نیازش برطرف شود، خمس ندارد.منهاج الصالحین، ج 1، م 1223.
بهجت: چنانچه تا سر سال خمسى زیاد بیاید، خمس دارد.دفتر بهجت.
مکارم، تبریزى، خامنه اى و وحید: در هر حال خمس ندارد.توضیح المسائل مراجع، م 1781؛ خامنه اى، اجوبة، س 899؛ وحید، توضیح المسائل، م 1789.
فاضل، صافى و نورى: اگر در بین همان سال (سال خرید)، نیازش از آن برطرف شود و تا سر سال خمسى زیاد بیاید، خمس دارد و اگر بعد از سال خرید نیازش برطرف شود، خمس ندارد.صافى، توضیح المسائل، م 1790؛ نورى، توضیح المسائل، م 1751؛ فاضل، العروة الوثقى مع تعلیقات، ج 2، م 67.
سیستانى: اگر در بین سال (سال خرید)، نیازش از آن برطرف شود و تا سرسال خمسى زیاد بیاید، بنابر احتیاط واجب باید خمس آن را بپردازد و اگر بعد از سال خرید، نیازش برطرف شود، خمس ندارد.منهاج الصالحین، ج 1، م 1223.
بهجت: چنانچه تا سر سال خمسى زیاد بیاید، خمس دارد.دفتر بهجت.