خانه » همه » مذهبی » راه‌اندازی سایت-مطالعه آثار نویسندگان-شیوه کار فرهنگی

راه‌اندازی سایت-مطالعه آثار نویسندگان-شیوه کار فرهنگی

با سلام دوست عزیز احساس مسئولیت شما نسبت به دفاع از حریم دین نشان از روح پاک و ایمانی شما داشته و قابل ستودنی است . البته لازم به ذکر است اقدامی که شما در صدد انجام آن هستید کاری است که بیشتر جنبه تخصصی دارد و بهتر بود ابتدا تلاش می کردید دوره های تخصصی مربوطه را حداقل به طور اجمال فرا گرفته و آنگاه اقدام به این کار می کردید چرا که در این مسیر چالشها و آسیب های گوناگونی به ویژه به لحاظ فکری در کمین شما خواهد بود . این خطر ها از دو ناحیه می تواند برای شما باشد یکی از ناحیه کسانی که لباس باطل پوشیده و عریان به جنگ با حق می آیند که شناسایی این دسته و به تناسب ، مبارزه با افکار انحرافی آنان اگر چه سخت است اما راحت تر از مبارزه با دسته دوم می باشد ؛ دسته ای که لباس حق بر تن کرده و با ادبیات دینی و مذهبی به جنگ دین و مذهب آمده و در صدد القاء شبهات می باشند و عمده ترین خطر انحرافی از ناحیه این دسته می باشد به ویژه برای جستجوگران جوانی که با احساسات پاک و بی شائبه ای که دارند به دنبال یافتن حقیقت هستند و گاه ممکن است در این دامها بیفتند چرا که معمولا سخنانی که از ناحیه این قبیل منحرفان بیان می شود با ادبیات زیبا و دل انگیزی ارائه می گردد که احساسات پاک جوانان دوستدار دین و مذهب را به خود جلب می نماید و آنگاه که در ادامه راه به اندازه کافی به القای شبهات پرداختند آنان را در برابر کوهی از سوالات بی پاسخ رها می کند . این قبیل افراد معمولا پیش از اجرای پروژه های انحرافی خویش تلاش می کنند تا از سویی نسبت به حوزه هایی که پاسخگوی شبهات بوده و متولی دین به حساب می آیند از قبیل حوزه علمیه و روحانیت احساس بدبینی نمایند تا پس از القای شبهات از هر گونه تماس این افراد با این گروهها و به دست آوردن پاسخ های مطلوب و مناسب خود به خود جلوگیری شود . در قرآن کریم نیز در باره کسانی که لباس حق پوشیده و به جنگ باطل می آیند هشدار می دهد و می فرماید :« یَـََّأَهْل‌َ الْکِتَـَب‌ِ لِم‌َ تَلْبِسُون‌َ الْحَق‌َّ بِالْبَـَطِـل‌ِ وَتَکْتُمُون‌َ الْحَق‌َّ وَأَنتُم‌ْ تَعْلَمُون‌َ ؛(آل عمران‌،71)» یعنی ای اهل کتاب چرا حق و با طل را به هم در می آمیزید تا حق را کتمان نمایید در حالی که خود به آن آگاه هستید . این آیه با این که در حق اهل کتاب نازل شده است اما اقدامی که افراد مد نظر ما نیز آن را انجام می دهند دقیقا اقدامی است که اهل کتاب زمان رسول خدا انجام می دادند . یعنی اینان نیز تلاش می کنند تا با چهره ای از حق و با استفاده از ادبیات حق مطالب باطل خویش را القاء نمایند .در این زمینه حضرت على علیه السلام مى فرماید: اگر باطل خالصانه مطرح شود، نگرانى نیست. (چون مردم آگاه مى شوند و آن را ترک مى کنند.) و اگر حقّ نیز خالصانه مطرح شود، زبان مخالف بسته مى شود. لکن خطر آنجاست که حقّ و باطل، بهم آمیخته شده و از هر کدام بخشى چنان جلوه داده مى شود که زمینه ى تسلّط شیطان بر هوادارانش فراهم شود.(تفسیر نور ذیل آیه 71آل عمران) بنابر این برای در امان ماندن از دامهایی که در این راه در انتظار هر جوان حقیقت جوی پاک سیرت همچون شما می باشد و نیز کسب موفقیت در این مسیر چند نکته و توصیه خدمت شما تقدیم می نماییم :
· نخست این که نیت خود را خالص نموده و از خداوند متعال بخواهید تا شما را از دامهای ضلالت و گمراهی مصون بدارد .
· تلاش کنید تا مبانی دینی خود را به ویژه از لحاظ اعتقادات با جنبه های استدلالی تقویت نمایید . در این راه با توجه به اینکه شما با مسائلی درگیر هستید که به لحاظ مبانی فکری با مبانی دینی اسلامی ممکن است در تعارض باشند ابتدا تلاش نمایید تا مبانی معرفتی دینی خود را تقویت نمایید . از جمله مسائلی که به لحاظ دینی باید آنها را تقویت نمایید مبانی خدا شناسی ، انسان شناسی ، معرفت شناسی و … می باشد از جمله بحث های خداشناسی و انسان شناسی که اگر چه به ظاهر جزء مباحث اعتقادی هستند که نباید در حوزه تخصصی سیاست وارد شوند اما واقعیت اینست که دعوای بزرگ امروز بین تمدن غرب و اسلام بر سر مسئله خداو انسان و حوزه قلمرو انسان و خدا می باشد . چرا که غرب به دلیل عملکرد غلط کلیسای قرون وسطا بانگاهی بدبینانه به مساله خدا تلاش نموده است تا حاکمیت الهی خود را به زعم خویش از خداوند گرفته و خداوند را محدود به کلیسا و درون دل انسانها نموده و از سویی دیگر انسان را به جای خدا به حاکمیت علی الاطلاق برساند در حالی که طبق مبانی دینی که اتفاقا با مبانی عقلی نیز سازگار می باشد حاکمیت علی الاطلاق جهان آفرینش از آن خداست و او همانگونه که دارای ربوبیت تکوینی انسانهاست دارای ربوبیت تشریعی نیز می باشد و بنابر این زندگی انسان مسلمان به طور کلی با تشریعات الهی پیوند می خورد در نتیجه لازم است پیش از وارد شدن در این مباحث اعتقادات دینی خود را تقویت نمایید تا در میانه راه که با حوزه های قلمرو قدرت موجودات عالم مواجه می شوید بتوانید از شبهاتی که در این مسیر القاء می شود به سلامت و با سربلندی خارج شوید .
· تقویت قدرت استدلالی خود از طریق مطالعه کتب منطقی و فلسفی و نیز کتب قابل اعتماد در زمینه های معرفت شناسی در این زمینه کتاب آموزش فلسفه آیت الله مصباح یزدی و کتاب معرفت شناسی اثر محمد حسین زاده که توسط موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی به چاپ رسیده است کتابهایی هستند که هم به لحاظ سبک نگارش ساده تر از کتابهای دیگر نگاشته شده اند و هم اینکه تا حدود زیادی جامع می باشند.
· تقویت سطح اطلاعات دینی خود از طریق مطالعه کتب اسلام شناسان بزرگ به ویژه اسلام شناسان معاصر و نیز اندیشمندان مورد اعتمادی که در این عرصه ها دارای آثاری هستند که برخی از این قبیل افراد که مطالعه کتب آنان برای بالا بردن سطح اطلاعات دینی و سیاسی شما می تواند مفید باشد عبارتند از : شهید مرتضی مطهری ، آیت الله مصباح یزدی ، آیت الله جوادی آملی ، استاد رحیم پور ازغدی ، حجت الاسلام احمد واعظی ، حجت الاسلام خسرو پناه ، کتب شهید سید مرتضی آوینی به ویژه کتب مرتبط با مباحث اجتماعی و دینی و نیز کتب مربوط به نقد تمدن غرب ، کتب شهریار زرشناس ،‌مرحوم محمد مدد پور ، برخی آثار دکتر لک زایی و … .و کتابهای منتشره از سوی نشر معارف خصوصا کتاب های پرسش و پاسخ دانشجویی .
· حتما با مراکزی که وظیفه پاسخگویی به شبهات را بر عهده دارند از جمله نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (همین مرکز) ، مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه ی علمیه ی قم ، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی و … در ارتباط باشید تا سوالات و شبهاتی که ذهن شما را به خود مشغول می دارد با این مراکز در میان بگذارید تا پاسخ مطلوب را در یافت نمایید .

در پاسخ به سوال دوم شما نیز لازم است بگوییم اولا سعی کنید اطلاعات خود را حتی در فضای مجازی از منابع معتبر به دست آورید به عنوان مثال سایت هایی که وابسته به مراکز معتبری مثل حوزه علمیه و یا دفتر تبلیغات اسلامی و یا نهادهای مرتبط با علما و شخصیت های مورد اعتماد و یا سایت های شخصیت های قابل اعتماد می باشند معمولا مطالبی را در فضای مجازی انتشار می دهند که بر آنها نظارت صورت گرفته فلذا قابل استفاده می باشند اما در صورتی که با مطالبی مواجه هستید که منبع آنها مشخص نیستند در صورتی که در تشخیص صحت و سقم اطلاعات آنها و نیز استدلالهایی که معمولا در خلال این مطالب آورده می شود تخصص کافی ندارید حتما با مراکزی همچون مراکز یاد شده و یا با اشخاص خبره همچون مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در میان بگذارید .

در زمینه سوال سوم شما در باره معرفی برخی شخصیت هایی که مطرح فرموده بودید به عرض می رسانیم که برخی افراد همچون مرتضی اشرافی و غلامرضا جمشیدی نیاز به معرفی بیشتری داشت چرا که افراد مختلفی با این اسامی وجود دارد اما سایر افرادی که نام آنها برده شده است اجمالا غیر از سید جواد طباطبایی بقیه نفرات مورد تایید بوده و می توان از مطالب آنها استفاده نمود . معرفی نامه برخی از آنان نیز به شرح ذیل می باشد :
شهریار زرشناس :
سال و محل تولد : 1344- تهران
سایت / وبلاگ : —–
ایمیل : —–
سوابق تحصیلی :
دارای تحصیلات در تاریخ فلسفه و روان شناسی در خارج از کشور
سایر تخصص ها براساس اولویت :
مطالعات غرب شناسی و نقد غرب مدرن در قلمروهای فلسفه، اندیشه‌ی سیاسی و تاریخ غرب – تاریخ تمدن و تاریخ ایران با توجه به تاریخ معاصر ایران و تحلیل تاریخ سیاسی معاصر و نقد جریان روشنفکری – نقد روان شناسی مدرن به ویژه در حوزه‌ی فرویدیسم و تئوریهای شخصیت – نقد ادبیات داستانی معاصر در غرب و ایران و تاریخ نقد ادبی و مکاتب ادبی در غرب – نقد شعر معاصر در ایران
فعالیت های اجرایی :
مشاور فرهنگی مدیر کل ارشاد استان تهران
مشاور فرهنگی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
مدیر مسوؤل و صاحب امتیاز نشریه تئوریک مشرق
مشاور فرهنگی و عضو شورای طرح و برنامه‌ی مرکز طرح و برنامه ریزی صدا و سیما
مسوؤل دفتر بازخوانی اندیشه‌ی مدرن
مشاور علمی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و شهرداری تهران
سردبیر فصلنامه‌ی فرهنگ عمومی
عضو ثابت شورای برنامه ریزی دبیرخانه‌ی شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی
فعالیت های آموزشی :
تدریس در دانشگاه‌های مختلف در دروسی چون تاریخ فلسفه، روان شناسی عمومی، جامعه شناسی عمومی، تاریخ تمدن، تاریخ اجتماعی ایران، اندیشه های سیاسی 1و2، حکمت هنر اسلامی، نظریه های علمی جدید، آراء متفکران در هنر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
تدریس در دوره های مختلف آموزشی _ تخصصی در حوزه های هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری
فعالیت های علمی – پژوهشی :
انجام سخنرانیهای متعدد در دانشگاه ها و برخی مراکز حوزوی کشور
شرکت و سخنرانی در سمینار های مختلف تخصصی در تهران، قم، تبریز نظیر همایش بین المللی مشروطیت همایش تبیین آراء هیدگر، همایش تبیین آراء نیچه و ده ها همایش دیگر
شرکت در مناظره ها و مصاحبه ها و برنامه های مختلف تخصصی رادیو و تلویزیونی در مباحث فلسفی، اندیشه‌ی سیاسی، نقد ادبی، تحلیل تاریخ معاصر، نقد تئوریک سینما
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
عضو ثابت گروه علمی ادبیات اندیشه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
طرح های پژوهشی :
مسوؤل علمی و اجرایی طرح بزرگ دائره المعارف الفبایی پدیدآورندگان فرهنگ غرب در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی
فعالیت های فرهنگی – اجتماعی :
مصاحبه در فیلم و تلویزیونی حقیقت که توسط شبکه 4 تلویزیون انگلیس ظبط و پخش شده بود در دفاع از انقلاب اسلامی
مصاحبه تلویزیونی با شبکه برون مرزی سحر
آثار و مکتوبات :
کتابها:
درآمدی بر اومانیسم و رمان نویسی
فرهنگ، سیاست، فلسفه
شش مقاله درباره هنر و ادبیات داستانی
سمبولیسم در آراء اریک فروم
تاملاتی درباره روشنفکری در ایران
میلان کوندرا و ادبیات مدرن
مدرنیته، آزادی و پسا مدرنیسم
توسعه
جامعه مدنی
سرمایه سالاری
نیمه پنهان آمریکا
جامعه باز، آخرین اتوپی در تمدن غرب
شبه مدرنیته در ایران
بحران جهانی دموکراسی و مردم سالاری دینی در ایران
واژه نامه فرهنگی سیاسی
مبانی نظری غرب مدرن
چشم اندازی از ادبیات معاصر ایران
نیهیلیسم
بررسی تاریخچه جریان روشنفکری در ایران (جلد اول)
بررسی تاریخچه جریان روشنفکری در ایران (جلد دوم)
اشاراتی کوتاه درباره لیبرالیسم در ایران
کتب زیر چاپ:
مروری بر تاریخچه رویکردها و مکاتب ادبی در غرب(جلد اول)/ ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
جستارهائی از ادبیات معاصر ایران و جهان/ ناشر: کانون اندیشه جوان
حقیقت فراموش شده‌ی انسان/ کتاب صبح
مقالات:
چاپ ها صدها مقاله در روزنامه های کیهان، جمهوری اسلامی، ایران، قدس، جوان، سیاست روز و نیز مجلاتی چون سوره، کیهان فرهنگی، کیهان هوایی و … (نقل از سایت کانون اندیشه جوان)

محسن رضوانی :
الف. تحصیلات پایه
1. دوره ابتدایی؛ شهرستان جویبار؛ (1361)
2. دوره راهنمایی؛ شهرستان بابلسر؛ (1364)
3. دوره دبیرستان؛ سال اول، شهرستان بابلسر؛ سال دوم، سوم و چهارم در جبهه و مجتمع آموزشی رزمندگان؛ اخذ دیپلم در رشته فرهنگ و ادب (1367)

ب. تحصیلات حوزوی
1. دوره سطح: (1367- 1374)
1- حوزه علمیه فیضیه مازندران (1367- 1372):
1) ادبیات عرب (مقدمات، سیوطی، مغنی، مختصر، المنجد و …)
2) منطق (حاشیه، المنطق و …)
3) اصول (معالم، اصول فقه، رسائل (قطع و ظن، برائت))؛ نزد آیت‌الله محمد فاضل استرابادی؛
4) فقه (شرح لمعه، مکاسب (محرمه، بیع))؛ نزد آیت‌الله محمد فاضل استرابادی؛
5) فلسفه اسلامی (آموزش فلسفه، بدایه‌الحکمه، نهایه‌الحکمه، فلسفتنا)؛ با استفاده از دروس مضبوط آیت‌الله مصباح یزدی و حجت‌الاسلام و المسلمین فیاضی؛

2- حوزه علمیه قم (1372- 1374):
1) رسائل (استصحاب)؛ آیت‌الله اعتمادی
2) مکاسب (خیارات)؛ آیت‌الله استادی
3) کفایه (جلد اول)؛ آیت‌الله محمدی
4) کفایه (جلد دوم)؛ آیت‌الله صالحی‌مازندرانی(ره)

2. دوره عالی (خارج): (1373- ادامه)
1- تفسیر: آیت‌الله معرفت(ره) (1373)؛ آیت‌الله جوادی‌آملی (1374- 1375)؛ مطالعات موردی (1375- ادامه)
2- اصول: آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) (1374- 1375)؛ آیت‌الله وحید خراسانی (1375- 1376)؛ آیت‌الله تبریزی(ره) (1376- 1377)؛ مطالعات موردی (1377- ادامه)
3- فقه: آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) (1373- 1375)؛ آیت‌الله جوادی‌آملی (1375- 1376) و (1386 – ادامه)؛ آیت‌الله تبریزی(ره) (1376- 1377)؛ مطالعات موردی (1377- ادامه)

ج. تحصیلات دانشگاهی
1. کارشناسی؛ الهیات و معارف اسلامی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1372- 1377)
2. کارشناسی ارشد پیوسته؛ علوم سیاسی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1377- 1383)
3. دکتری؛ علوم سیاسی؛ گرایش اندیشه سیاسی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1383- ادامه)

د. دوره‌های زبان انگلیسی
1. دوره خصوصی آموزش زبان عمومی؛ نزد دکتر محمد علی إسقایی؛ 2 سال؛ (1376- 1378)
2. دوره آموزش زبان عمومی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ 2 سال؛ (1376- 1378)
3. دوره مرکز آموزش زبان‌های خارجی؛ مؤسسه آموزش عالی باقرالعلوم (ع)؛ 2 سال؛ (1378- 1380)
4. دوره کارورزی ترجمه(Translation) ؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1380- 1381)
5. دوره زبان تخصصی رشته علوم سیاسی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1379- 1381)

هـ . امتیازات و کسب رتبه علمی
1- دانشجوی ممتاز دوره‌های مختلف زبان انگلیسی؛ کسب رتبه اول؛ (1377- 1381)
2- دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد؛ کسب رتبه اول؛ عید سعید غدیر؛ (بهمن 1381)
3- فارغ التحصیل ممتاز کارشناسی ارشد؛ کسب رتبه اول؛ میلاد حضرت مهدی(عج)؛ (مهر 1383)
4- ورودی ممتاز دکترای تخصصی؛ کسب رتبه اول؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (بهمن1383)
5- استاد نمونه جامعه المصطفی العالمیه؛ دوازدهمین اجلاس اساتید؛ سال 84 – 85؛ (اردیبهشت 1385)
6- استاد نمونه جامعه المصطفی العالمیه؛ سیزدهمین اجلاس اساتید؛ سال 85 – 86؛ (اردیبهشت 1386)
7- دانشجوی ممتاز دکترای رشته علوم سیاسی استان قم؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ (خرداد 1386)
8- استاد نمونه جامعه المصطفی العالمیه؛ چهاردهمین اجلاس اساتید؛ سال 86 – 87؛ (اردیبهشت 87)
9- لوح تقدیر کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛ کتاب لئو اشتراوس و فلسفه سیاسی اسلامی؛ (21 آبان 87)

و. فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی
1. تدریس:
الف. حوزه علمیه:
1- ادبیات عرب؛ سه سال؛ حوزه علمیه فیضیه مازندران؛ (1369- 1372)
2- منطق و فلسفه؛ دو سال؛ حوزه علمیه فیضیه مازندران؛ (1370- 1372)
3- فقه و اصول؛ دو سال؛ حوزه علمیه فیضیه مازندران؛ (1370- 1372)
4- زبان انگلیسی؛ دوره تلفظ (Pronunciation)؛ 4 دوره؛ حوزه علمیه قم؛ (1378- 1381)
5- زبان انگلیسی؛ دوره هدوی(Headway English Course) ؛ دو سال؛ حوزه علمیه قم؛ (1379- 1381)

ب. کارشناسی:
1- معارف اسلامی؛ 12 واحد؛ دوره‌های طرح ولایت؛ مراکز آموزشی مختلف کشور؛ (1381- 1383)
2. زبان انگلیسی؛ دوره تلفظ (Pronunciation)؛ 7 دوره؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ مؤسسه امام خمینی؛ (1384- 1387)
3- نظام سیاسی اسلام؛ 30 واحد؛ دوره‌های طرح ولایت؛ دانشگاه‌های مختلف کشور؛ (1383- 1387)
4- غرب شناسی؛ 6 واحد؛ دوره‌های طرح ولایت؛ دانشگاه‌های مختلف کشور؛ (1383- 1387)
5- مبانی علم سیاست؛ 9 واحد؛ مؤسسه امام خمینی؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (1383- 1387)
6- اندیشه سیاسی غرب کلاسیک؛ 14 واحد؛ مؤسسه امام خمینی؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (1383- 1387)
7- اندیشه سیاسی غرب مدرن؛ 12 واحد؛ مؤسسه امام خمینی؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (1384- 1387)
8- اندیشه سیاسی غرب معاصر؛ 14 واحد؛ مؤسسه امام خمینی؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (1384- 1387)
9- زبان تخصصی علوم سیاسی؛ 10 واحد؛ مؤسسه امام خمینی؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (1384- 1387)
10- اندیشه سیاسی اسلام و ایران؛ 6 واحد؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ مؤسسه امام خمینی؛ (1385- 1386)
11- مطالعات اسلامی در غرب؛ 2 واحد؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (1386- 1387)

ج. کارشناسی ارشد:
1- زبان تخصصی رشته تاریخ؛ 2 واحد؛ مؤسسه امام خمینی؛ (1384)
2- رهبری در نظام سیاسی اسلام؛ 4 واحد؛ دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس)؛ (1385)
3- زبان تخصصی علوم سیاسی؛ 4 واحد؛ مؤسسه امام خمینی؛ (1386- 1387)
4- فلسفه سیاسی اسلامی؛ 2 واحد؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (1385- 1386)
5- مدرسی دانش سیاسی؛ 1 واحد؛ روحانیون وزارت جهاد کشاورزی؛ (1386)
6- مدرسی مبانی علم سیاست؛ 2 واحد؛ جامعه الزهراء (س)؛ (1387)

2. آثار علمی:
1- کتب:
1) تصویر شیعه در دائره‌المعارف امریکانا؛ سرپرست گروه محسن رضوانی؛ زیر نظر محمود تقی‌زاده داوری؛ تهران، مؤسسه انتشارات امیرکبیر، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل، 1382.
2) پایان جنسیت؛ معرفی و نقد فمنیسم، تهران، باشگاه اندیشه، 1384. (eBook)
3) لئو اشتراوس و فلسفه سیاسی اسلامی؛ قم، مرکز انتشارات مؤسسه امام خمینی، بهار 1385.
4) جامعه شناسی فلسفه سیاسی؛ قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، (در حال نشر)
5) ترجمه کتاب «فلسفه و شریعت»؛ لئو اشتراوس؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، (در حال انجام)

2- پایان‌نامه:
1) کارشناسی ارشد؛ لئو اشتراوس و فلسفه سیاسی اسلامی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ با کسب نمره 20 و امتیاز عالی؛ (تیر 1383)
2) دکترای تخصصی؛ نقد و بررسی مطالعه فلسفه سیاسی اسلامی در غرب؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (در حال نگارش)

3- مقالات:
1) دولت کارآمد در اندیشه سیاسی خواجه نصیرالدین طوسی؛ ماهنامه معرفت، شماره 55؛ (تیر 1381)
2) اصول و شاخصه‌های کارآمدی دولت در اندیشه سیاسی امام خمینی؛ فصلنامه علوم سیاسی، شماره 19؛ (پاییز 1381)
3) فمنیسم؛ ماهنامه معرفت، شماره 67؛ (تیر 1382)
4) گفتاری در باب علوم و هنرها (گزارشی از مقاله ژان ژاک روسو)؛ ماهنامه معرفت، شماره 68؛ (مرداد 1382)
5) تصویر شیعه در دائره‌المعارف امریکانا؛ فصلنامه شیعه شناسی، شماره 1؛ (بهار 1382)
6) اشتراوس و روش‌شناسی فهم فلسفه سیاسی اسلامی، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 28؛ (زمستان 1383)
7) کارآمدی معیار مشروعیت؛ روزنامه همشهری؛ ویژه‌نامه امام خمینی؛ (11 خرداد 1384)
8) کارآمدی حکومت اسلامی در اندیشه سیاسی امام خمینی؛ فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی؛ شماره 1؛ (تابستان 1384)
9) مفهوم فلسفه سیاسی اسلامی؛ فصلنامه پژوهش و حوزه؛ شماره 21- 22؛ (سال 1384)
10) روش شناسی فهم فلسفه سیاسی اسلامی؛ کتاب روش شناسی در مطالعات سیاسی اسلام؛ دانشگاه امام صادق(ع)؛ (بهار 1386)
11) تحلیلی بر رفتار انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران؛ ماهنامه معرفت، شماره 123؛ (اسفند 86)
12) تربیت سیاسی: چیستی، آسیب‌ها و راهکارها؛ فصلنامه راه تربیت، جامعه المصطفی العالمیه، شماره 5؛ (تابستان 1387)
13) خواجه نصیر و نگاه راهبردی به حکومت؛ هفته‌نامه پگاه حوزه، شماره 246؛ (7 دی 1387)
14) موردشناسی تحریف اندیشه در فلسفه سیاسی معاصر؛ ماهنامه معرفت، (در حال نشر)

4- طرح‌ها:
1) ترجمه و نقد مقالات شیعی دائره‌المعارف‌های انگلیسی؛ مؤسسه شیعه شناسی؛ (1380-1382)
2) اندیشه سیاسی اسلام (ریز موضوعات)؛ فصلنامه حکومت اسلامی؛ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری؛ (1381)
3) بایسته‌های پژوهشی حکومت اسلامی؛ مرکز تحقیقات حکومت اسلامی؛ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری؛ (1383)
4) عناوین دروس دکترای تخصصی رشته فلسفه سیاسی؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ (خرداد 1386)
5) ساختار علمی پژوهشگاه حکومت اسلامی؛ مرکز تحقیقات حکومت اسلامی؛ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری؛ (بهمن 1386)
6) عناوین دروس کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی رشته علوم سیاسی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (اسفند 1386)
7) عناوین و سرفصل دروس کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی (در سه گرایش فلسفه سیاسی، مسائل سیاسی جهان اسلام، روابط بین‌الملل)؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (خرداد 1387)
8) بایسته‌های پژوهشی پژوهشگاه حکومت اسلامی؛ پژوهشگاه حکومت اسلامی؛ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری؛ (بهمن 1387)

3. راهنمایی، مشاوره، داوری، نظارت و ارزیابی:
ده‌ها طرح، مقاله، پایان‌نامه، پژوهش، کتاب؛ مؤسسات آموزشی و پژوهشی متعدد کشور همچون: مؤسسه امام خمینی، مؤسسه شیعه شناسی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، مرکز تحقیقات حکومت اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، دانشگاه امام صادق (ع)، مرکز جهانی علوم اسلامی، معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه، انجمن مطالعات سیاسی، پژوهشگاه حکومت اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و دیگر مؤسسات؛ (1380- ادامه)

4. گفتگوها، نشست‌ها و همایش‌های علمی:
1- گفتگو با مجله دانش‌پژوه؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (دی 1380)
2- نقد کتاب «چیستی فلسفه سیاسی در حوزه تمدن اسلامی»؛ پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی؛ (30 آبان 1383)؛ انتشار در فصلنامه پژوهش و حوزه؛ شماره 21- 22؛ (سال 1384)
3- گفتگو با مجله معارف؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ (بهمن 1383)
4- ارائه مقاله «کارآمدی حکومت اسلامی در اندیشه سیاسی امام خمینی»؛ دومین همایش انقلاب اسلامی؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، (15 بهمن 1383)؛ پخش در شبکه سراسری رادیو معارف؛ (فروردین 1385)
5- «اسلام و لیبرال دموکراسی»؛ گفتگو با تیموتی گارتن اش (Timothy Garton Ash) استاد دانشگاه آکسفورد انگلستان؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ (17 شهریور 1384)؛ (گزارش این گفتگو در مجله انگلیسی The New York Review of Books به آدرس http://www.nybooks.com/articles/18390 منتشر شده است)؛ انتشار کامل در فصلنامه علوم سیاسی، شماره 30؛ (تابستان 1384)
6- نقد «مجموعه آثار اندیشه سیاسی علمای شیعه» منتشر شده توسط پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ انجمن مطالعات سیاسی؛ (دی 1384)؛ انتشار در مجموعه نقد و نگاه؛ دفتر اول؛ انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم؛ (زمستان 1384)
7- «اشتراوس و جامعه‌شناسی فلسفه سیاسی»؛ سخنرانی در نشست علمی کانون ایرانی پژوهشگران فلسفه و حکمت؛ (16 آذر 1385)
8- «خودباوری و هویت دینی»؛ برنامه پرسمان؛ پخش در سیمای مرکز قم؛ (بهمن و اسفند 1385)
9- «بازخوانی متون فلسفه سیاسی»؛ سخنرانی در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی؛ (3 خرداد 86)
10- «تمایز فکری جریان‌های سیاسی معاصر ایران»؛ گفتگو با فرانسیس بورگات (Francois Burgat) استاد و محقق فرانسوی و برن اولان آتویک (Bjorn Olan Utvik) استاد دانشگاه اسلو نروژ؛ دانشگاه مفید قم؛ (17 خرداد 86)
11- «روش‌شناسی فلسفه سیاسی»؛ سخنرانی علمی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (23 خرداد 86)
12- «بحران معنوی فلسفه سیاسی معاصر»؛ سخنرانی علمی در گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ (25 مهر 87)
13- «ضرورت تمایز مفاهیم در فلسفه سیاسی ایران»؛ سخنرانی علمی در کمیسیون فلسفه سیاسی، همایش ملی دانش سیاسی در ایران؛ (12 دی 1387)
14- نقد مقاله «چیستی حکمت سیاسی متعالیه»؛ کمیسیون تخصصی همایش سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ (3 بهمن 1387)
15- «مفهوم فلسفه سیاسی اسلامی»؛ گروه حکمت و اندیشه رادیو سراسری معارف؛ (آذر و بهمن 1387)

5. عضویت، مدیریت و همکاری:
1- همکاری با دائره‌المعارف علوم عقلی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1375- 1376)
2- عضو انجمن فارغ‌التحصیلان؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1377- ادامه)
3- مدیر بخش ترجمه و نقد آثار انگلیسی؛ مؤسسه شیعه شناسی؛ (1380-1383)
4- عضو حلقه پژوهشی اندیشه سیاسی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1382- 1384)
5- عضو شورای علمی گروه فلسفه سیاسی؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ (1382- ادامه)
6- مدیر گروه حکومت اسلامی؛ مرکز تحقیقات حکومت اسلامی؛ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری؛ (1383- 1384)
7- عضو شورای عالی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی؛ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری؛ (1383- 1386)
8- عضو گروه سیاست و اجتماع؛ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی؛ (1383- 1384)
9- عضو شورای علمی گروه علوم سیاسی؛ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛ (1384- ادامه)
10- عضو علمی و مدیر گروه علوم سیاسی؛ مؤسسه علوم انسانی؛ جامعه المصطفی العالمیه؛ (1384- ادامه)
11- عضو انجمن مطالعات سیاسی؛ حوزه علمیه قم؛ (1384- ادامه)
12- مدیر گروه فلسفه سیاسی؛ انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم؛ (1385- 1386)
13- عضو فعال بسیج اساتید کشور؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ (1385- ادامه)
14- عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم؛ (1386 – ادامه)
15- عضو نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم؛ (1386- ادامه)
16- عضو علمی پژوهشگاه حکومت اسلامی؛ دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری؛ (1387- ادامه)
17- عضو کمیته علمی همایش «سیاست متعالیه از منظر حکمت متعالیه»؛ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (1387)

افتخار حضور در جبهه و جانبازی:
1. حضور در جبهه؛ از سال 1365 تا 1367 به مدت 5/14 ماه، در پنج مرحله:
مرحله اول: فاو (ام‌القصر)
مرحله دوم: شلمچه (عملیات کربلای پنج)
مرحله سوم: خرمشهر (پل نو)؛ فاو (خور عبدالله)
مرحله چهارم: شلمچه (عملیات بیت‌المقدس هفت)
مرحله پنجم: شلمچه (نهر عوارض)
2. جانبازی؛ 10 درصد؛ شلمچه (عملیات کربلای پنج)

محمدرضا خاکی قراملکی :
زندگی خود نوشت : اینجانب محمدرضا خاکی قراملکی با ورود به حوزه علمیه قم مطالعات و تحصیلات خود را در دروس حوزوی و مباحث آزاد آغاز کردم. پس از طی مدتی از تحصیلات و مطالعات اولین بار در سال 1374 دست به قلم شدم هر چند آنها را به چاپ نرساندم اما با ادامه مطالعه و تحقیق همراه با دروس حوزوی اولین مقاله علمی خود در سال 1381 با عنوان تحلیل مفهومی ایدئولوژی به چاپ رساندم. بنده از سال 1373 به مطالعه مباحث اجتماعی به ویژه مباحث سنت و تجدد و غرب شناسی علاقمند شدم مطالعه و تحقیقات قابل توجهی در این حوزه انجام دادم که توانستم در این حوزه به ارائه مقالات و تدوین کتاب نائل آیم. از سوی دیگر بنده در کنار مطالعات آزاد در رشته تخصصی کلام در سال 1379 وارد مؤسسه تخصصی کلام شده در سطح کارشناسی ارشد سه سال به طور مرتب مشغول تحصیل در آن نهاد شدم. و در سال 1381 فارغ التحصیل شده و پایان نامه آن را با عنوان تحلیل هویت علم دین و علم مدرن در حال تکمیل است. در کنار اشتغال به تحصیل در مؤسسه مذکور توانستم در نهاد علمی یعنی دفتر فرهنگستان علوم با برخی از مباحث جدید این نهاد آشنایی پیدا کنم.اینک مشغول تحقیق و پژوهش در حوزه دین شناسی، غرب شناسی و مباحث علم و دین و معرفت شناسی و فلسفه و مبحث علم دین هستم.(به نقل از پایگاه اندیشه وران حوزه)

شریف لک زایی :
یکم. تحصیلات، مدارج و دوره‌های آموزشی
دیپلم: ادبیات و علوم انسانی، قم، ایران، 1375.
کارشناسی: علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، قم، ایران، 1379.
کارشناسی ارشد: علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم (ع). قم، ایران، 1381.
دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
حوزه علمیه: ادبیات، فقه، رجال، تفسیر، درایه، کلام، اصول و فلسفه. قم، ایران، 1368 – 1379.
حوزه علمیه: خارج فقه و اصول. قم، ایران، از 1378.

کتاب­ها
1. بررسی تطبیقی نظریه ولایت فقیه، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، چاپ اول، 1385. (چاپ دوم 1386).
2. توزیع قدرت در نظریه ولایت فقیه، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول، 1385. (چاپ دوم، 1386).
3. آزادی سیاسی در اندیشه آیت الله مطهری و آیت الله بهشتی، بوستان کتاب قم، چاپ اول 1382. (چاپ دوم، 1387).

آثار در حال انتشار
1. مناسبات آزادی و دانش، پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی (خاتمه یافته و در حال انجام اصلاحات است).
2. مجموعه مقالات وجوه سیاسی حکمت متعالیه، پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی (در حال ارزیابی و آماده سازی برای انتشار است).
3. مجموعه نشست­های وجوه سیاسی حکمت متعالیه، پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی (14 نشست در حال آماده سازی برای نشر است).
4. آزادی (از مجموعه چهل­چراغ: درباره اندیشه آیت الله مطهری)، کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (خاتمه یافته و در حال آماده سازی برای انتشار است).
5. رابطه فرد و دولت در نظریه های ولایت فقیه (رساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی)، 380 – 1381.
6. امکان یا امتناع آزادی سیاسی در قرآن، ارائه به همایش بین المللی قرآن کریم و مسائل جامعه معاصر، اصفهان، آذر 1385.

مقالات منتشر شده در مجموعه ها
1. آیت الله مطهری و نظارت عمومی، در مجموعه مقالات جشنواره حکمت مطهر (ویژه اساتید)، جلد اول، تهران، معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ها، 1387.
2. انسجام اسلامی در اندیشه و عمل سیاسی امام موسی صدر، در مجموعه مقالات همایش ملی همگرایی و واگرایی در جهان اسلام، سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، زمستان 1386.
3. روش شناسی فهم مسأله آزادی در اندیشه سیاسی اسلام، تهران، مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع). (در حال انتشار)
4. مناسبات آزادی و دانش، درآمدی بر آزاداندیشی و نظریه پردازی در علوم دینی، دفتر دوم (مجموعه مقالات)، تهیه و تنظیم دبیرخانه نهضت آزاداندیشی قم، دبیرخانه نهضت آزاداندیشی و تولید علم، 1384.
5. روش شناسی فهم مسأله آزادی در اندیشه سیاسی مسلمانان، مجموعه روش شناسی در مطالعات سیاسی اسلام، به اهتمام علی اکبر علیخانی و همکاران، تهران: دانشگاه امام صادق (ع)، 1386.
6. مردم سالاری دینی و حقوق اقلیت های دینی در نظریه سیاسی امام خمینی، مجموعه مردم سالاری دینی، ج 3، به کوشش کاظم قاضی زاده، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، 1385.
7. نگاهی به چیستی ولایت مطلقه فقیه در اندیشه سیاسی امام خمینی، مجموعه مقالات سمینار انقلاب اسلامی، ج 3، هاد رهبری در دانشگاه ها، 1385.

مقالات منتشر شده در فصلنامه‌ها
آزادی، انتظار و آموزه مهدویت، فصلنامه حصون، شماره 12، تابستان 1386.
آزادی بیان در اسلام، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 24، زمستان 1382.
آزادی در فقه و حدود آن، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 22، تابستان 1382.
آزادی در فلسفه سیاسی اسلام، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 22، تابستان 1382.
آزادی مطبوعات از منظر امام خمینی، فصلنامه حضور، شماره 34، زمستان 1379.
آزادی و تربیت سیاسی، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 24، زمستان 1382.
آزادی و حیات معقول در اندیشه آیة الله محمد تقی جعفری، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 26، تابستان 1383.
آزادی، هرج و مرج، زورمداری، فصلنامه حکومت اسلامی، شماره 34، زمستان 1383.
آیت الله مطهری و آزادی های سیاسی، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 17، بهار 1381.
آیت الله مطهری و نظارت عمومی، فصلنامه حکومت اسلامی، شماره 31، بهار 1383.
بررسی وضعیت فلسفه سیاسی در ایران، فصلنامه پژوهش و حوزه، شماره 21 و 22.
تفکیک قوای سه گانه در نظریه های ولایت فقیه، فصلنامه راهبرد، شماره ۳۴، زمستان 1383.
تکمله مأخذشناسی آزادی، فصلنامه حکومت اسلامی، شماره 2۰، تابستان 1380.
جامعه مدنی در نظریه های ولایت فقیه، فصلنامه حضور، شماره 44، بهار 1382.
چیستی ولایت مطلقه فقیه در اندیشه سیاسی امام خمینی، فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، شماره 2، پاییز 1384.
دگرگونی های اجتماعی و مسأله انتظار، فصلنامه پیام حوزه، شماره 30، تابستان 1380.
رابطه آزادی و اخلاق با تأکید بر اندیشه آیت الله مطهری، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 23، پاییز 1382.
زهد در اسلام از دید شهید مطهری، فصلنامه پیام حوزه، شماره 18، تابستان 1377.
سازوکارهای آزادی سیاسی در اندیشه آیت الله بهشتی، فصلنامه علوم سیاسی، شماره، 13، بهار 1380.
فکر سیاسی امام موسی صدر، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 29، بهار 1384.
فکر سیاسی امام موسی صدر، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 30، تابستان 1384.
فکر سیاسی امام موسی صدر، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 31، پاییز 1384.
گزارشی از گروه فقه سیاسی پژوهشکده اندیشه سیاسی اسلام، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 14، تابستان 1380.
الگوی مشارکت سیاسی در نظریه های ولایت فقیه، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 20، زمستان 1381.
مأخذ شناسی آزادی، فصلنامه حکومت اسلامی، شماره 16، تابستان 1379.
مبانی کلامی و فقهی نظام سیاسی شیعه در عصر غیبت، فصلنامه شیعه شناسی، شماره 7، پاییز 1383.
مردم‌سالاری دینی و حقوق اقلیت‌ها در نظریه سیاسی امام خمینی، فصلنامه پزوهشی امام صادق(ع)، شماره 23، پاییز 1383.
مفهوم آزادی از دیدگاه مسلمانان در نگاهی دیگر، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 11، زمستان 1379.
مفهوم تفکیک قوا در ایران، فصلنامه علوم سیاسی، شماره ۲۷، پاییز 1383.
مناسبات آزادی و امنیت با تأکید بر اندیشه امام خمینی، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 34، تابستان 1385.
نظریه نهادی، فصلنامه علوم سیاسی، شماره 28، زمستان 1384.
نظریه آزادی سیاسی در اندیشه امام خمینی، فصلنامه حضور، شماره 37، پاییز 1380.
نگاهی به چیستی ولایت مطلقه فقیه در اندیشه سیاسی امام خمینی، فصلنامه حضور، شماره ۵۱، زمستان ۱۳۸۴.
مقالات منتشر شده در هفته نامه‌ها
انسجام اسلامی، تجربه و اندیشه امام موسی صدر، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 225، ششم آذر 1386.
آزادی و آزادگی در اندیشه حسینی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 201، 14 بهمن 1385
آزادی در حیات معقول، نگرشی بر مفاهیم آزادی و اخلاق در آرای علامه جعفری، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 152، سوم بهمن 1383.
آزادی، چونان ارزش و روش، خردنامه همشهری، شماره ۴۸، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۴.
آزادی مشروطه: اندیشه آزادی از منظر آیت الله نائینی و آیت الله نوری، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 187، 31 تیر 1385.
امام موسی صدر و الزامات گفت و شنود، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 226، چهار اسفند 1386.
امکان یا امتناع آزادی سیاسی در اندیشه و سیره علوی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 17، یک مرداد 1380.
امکان یا امتناع حکمت سیاسی متعالیه، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 216، مهر 1386.
تأثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای حوزه خلیج فارس، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 39، 20 بهمن 1380.
جایگاه آزادی در نظام سیاسی و تربیتی: تأملی در آرای آیت الله دکتر بهشتی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 185، 3 تیر 1385.
جامعه نیرومند دولت مقتدر: نگاهی به رابطه فرد و دولت در اندیشه و سیره امام علی(ع)، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 30، 17 آذر 1380.
حاکمیت و نظارت، خردنامه همشهری، شماره 54، 29 تیر 1384.
حرمت حریم خصوصی، خردنامه همشهری، شماره ۵۱، یازدهم خرداد ۱۳۸۴.
حکمت سیاسی و شارحان اندیشه های فلسفی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 101، یکم شهریور 1382.
خلأها و ضرورت های امام شناسی: تأملی در کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 184، 20 خرداد 1385.
دگرگونی اجتماعی در اندیشه آیة الله مطهری، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 46، 7 اردیبهشت 1381.
دو متأله حکمت متعالیه: ویژگی ها و تمایزهای صدرالمتألهین و امام خمینی در حکمت متعالیه، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 208، 12 خرداد 1386.
دین و تمدن سازی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 6، یک بهمن 1379.
روش شناسی فهم مسأله آزادی در اندیشه سیاسی اسلام، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 211 و 212، مرداد 1386.
سازوکارهای تأمین آزادی در قانون اساسی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 10، 15 فروردین 1380.
عدالت، نخستین فضیلت اجتماعی: تحلیلی بر نظریه عدالت جان رالز، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 181، 9 اردیبهشت 1385.
فلسفه سیاسی سینایی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 179، بیست اسفند 1384.
گفتمان متقابل فرد و دولت: الگوی رابطه فرد و دولت در نظام سیاسی دینی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 174، 3 دی 1384.
الگوی روابط امنیتی در خلیج فارس، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 27، 26 آبان 1380.
مطبوعات سالاری یا دولت محوری، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 26، 19 آبان 1380.
مفهوم آزادی در اندیشه آیت الله سید محمد باقر صدر، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 38، 13 بهمن 1380.
نقش آزادی در تولید معنا، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 232، 11 خرداد 1387.
ولایت فقیه و مبنای مشروعیت بخش، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 177، 15 بهمن 1384.

مقالات منتشر شده در روزنامه­ها
آزادی بیرونی، مقدمه آزادی معنوی، روزنامه همشهری، 26 خرداد 1386.
آزادی در اندیشه شهید بهشتی، روزنامه رسالت، چهارم تیر 1386.
آزادی، بنیان اندیشه شهید بهشتی، روزنامه رسالت، پنجم تیر 1386.
ایرادات شهید بهشتی به لیبرالیسم، روزنامه رسالت، ششم تیر 1386.
تصویر اختیار، آزادی و کرامت در آیینه ذهن امام خمینی، روزنامه اعتماد ملی، 13 خرداد 1386.
آزادی در قانون اساسی، روزنامه انتخاب، 4 آبان 1380.
آزادی، شرط جامعه اخلاقی، روزنامه ابرار، 17 اردیبهشت 1383.
آزادی، شرط جامعه اخلاقی، روزنامه ایران، 13 اردیبهشت 1383.
امام و جوانان، روزنامه کیهان، 28 آذر و 9 و 16 بهمن 1375.
تفکیک قوا، دستاورد دیگر مشروطیت، روزنامه همبستگی، 23 مرداد 1385.
جامعه غیر آزاد، غیر اخلاقی است، روزنامه ایران، 14 اردیبهشت 1383.
حکومت انتقادپذیر، روزنامه ابرار، شماره 4615، 23 آبان 1383.
دانش، سیاست و قانون در اندیشه افلاطون، روزنامه صدای عدالت، 4 اسفند 1382.
دین و تمدن، روزنامه انتخاب، 3 مهر 1380.
رابطه قانون و اخلاق در اندیشه ارسطو، روزنامه صدای عدالت، 3 اسفند 1382.
سازوکارهای آزادی سیاسی در اندیشه آیت الله بهشتی، روزنامه رسالت، ویژه نامه هفت تیر 1384.
سازوکارهای تأمین آزادی در قانون اساسی، هفته نامه پگاه حوزه، شماره 10، 15 فروردین 1380.
مردم سالاری دینی و حقوق اقلیت­ها، روزنامه حمایت، 12، 16 و 17 اردیبهت 1385.
مرزهای آزادی در اندیشه امام خمینی، روزنامه جمهوری اسلامی، 10 اردیبهشت 1379.
مطهری و حق مردم در تعیین حکومت، روزنامه رسالت، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۴.
نظام سیاسی مطلوب در اندیشه ارسطو، روزنامه صدای عدالت، 7 اسفند 1382.
نگاهی به دیدگاه اسلام درباره آزادی، روزنامه جمهوری اسلامی، 2 آبان 1374.

گفت و گوهای منتشره
تبعیض اقتصادی مانع اتحاد ملی است (گفت و گو)، روزنامه رسالت، 22 خرداد 1386.
جستجوی راهکارهای عملی انتقاد از حکومت دینی (گفت وگو)، روزنامه خراسان، 19 خرداد 1384.
حدود آزادی احزاب در تفکر شهید بهشتی (گفت و گو)، روزنامه خراسان، 8 تیر 1382.
عدالت نباشد، آزادی هم نیست (گفت و گو)، روزنامه قدس، 21 خرداد 1385.
محور اندیشه بهشتی، آزادی است (گفت و گو)، روزنامه خراسان، 7 تیر 1382.
ملاصدرا فلسفه سیاسی دارد (گفت و گو)، روزنامه رسالت، 10 شهریور 1386.
وجوه سیاسی اجتماعی حکمت متعالیه (گفت و گو)، روزنامه خراسان، 1 خرداد 1385.

سخنرانی و ارائه مقاله
آزادی و کارآمدی، قم، سومین نشست هم اندیشی دانشجویی حلقه نقد سیاست، کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 24 آذر 1384.
آزادی و مشارکت سیاسی در اندیشه امام خمینی، قم، همایش همبستگی ملی و مشارکت سیاسی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، نوزدهم خرداد 1384.
آزادی و تربیت، تأملی در اندیشه آیت‌الله دکتر بهشتی، تهران، همایش شناخت اندیشه‌های اجتماعی آیت‌الله بهشتی، مرکز حوزه‌های علمیه خواهران تهران، اردیبهشت 1384.
امکان یا امتناع آزادی سیاسی در قرآن، اصفهان، همایش بین المللی قرآن و مسائل جامعه معاصر، دوم آذر 1385.
انسجام اسلامی در اندیشه و عمل سیاسی امام موسی صدر، سمنان، دانشگاه سمنان، بهمن ماه 1386.
چیستی ولایت مطلقه فقیه، قم، همایش انقلاب اسلامی، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، بهمن 1383.
مردم‌سالاری دینی و حقوق اقلیت‌ها در اندیشه امام خمینی، تهران، همایش بین‌المللی مردم‌سالاری دینی، دانشگاه علامه طباطبایی، بهمن 1383.
امکان یا امتناع آزادی سیاسی در اندیشه امام علی‌(ع)، زابل، همایش امام علی(ع)، دانشگاه زابل، اسفند 1379.
آزادی سیاسی در اندیشه امام خمینی، قم، همایش اندیشه سیاسی امام خمینی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، 1378.
نظریه آزادی سیاسی، تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، 1378.
رابطه فرد و دولت در اندیشه امام علی(ع)، تهران، همایش بین‌المللی امام علی(ع)، پزوهشگاه علوم انسانی، 1389.
ششم. نشان‌ها ی علمی
برگزیده جایزه سال مطهری برای نگارش مقاله درباره اندیشه آیت الله مطهری، با حضور ریاست محترم جمهوری، تهران، دانشگاه علم و صنعت، اردیبهشت 1386.
برگزیده رتبه نخست مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما، قم، مرکز پژوهش­های اسلامی صدا و سیما، 1386.
برگزیده رتبه نخست پنجمین جشنواره طریق جاوید، برای رساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی با عنوان: رابطه فرد و دولت در نظریه های ولایت فقیه، تهران، آذر 1384.
برگزیده رتبه دوم دوازدهمین جشنواره سراسری مطبوعات، تهران، مرداد 1384.
برگزیده همایش بزرگداشت آیت‌الله مطهری، برای مقاله: آیت‌الله مطهری و نظارت عمومی، تهران، معاونت پزوهشی سازمان تبلیغات اسلامی، خرداد 1384.
برگزیده همایش جهانی حکمت مطهر، برای مقاله: رابطه اخلاق و آزادی با تأکید بر اندیشه آیت‌الله مطهری، تهران، اردیبهشت 1383.
برگزیده دبیرخانه دین‌پزوهان کشور، مشهد، برای رساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی با عنوان: رابطه فرد ودولت در نظریه‌های ولایت فقیه، بهمن 1382.
برگزیده رتبه دوم دهمین جشنواره سراسری مطبوعات، تهران، مرداد 1382.
برگزیده رتبه سوم نهمین مجمع دانشجویان و طلاب ممتاز و بسیجی، تهران، 1379.
برگزیده همایش بنیادی‌ترین مسائل جامعه ما، برای مقاله: آزادی بیان و جامعه مدنی، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، 1378.
برگزیده آزمون کارشناسی ارشد علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، قم، 1379.
برگزیده هفتمین گردهمایی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خمینی، برای مقاله: مفهوم و قلمرو آزادی، مشهد، سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، 1378.
برگزیده همایش اندیشه امام خمینی، برای مقاله: نظریه آزادی سیاسی در اندیشه امام خمینی، قم، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، 1378.
برگزیده همایش امام علی(ع)، برای مقاله: امکان یا امتناع آزادی سیاسی در اندیشه امام علی(ع)، قم، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، 1379.
برگزیده رتبه سوم نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، برای ارائه مقاله درباره ادیشه سیاسی امام خمینی، به مناسبت یک‌صدمین سال تولد امام خمینی، تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، 1378.
برگزیده ششمین مجمع سراسری دانشجویان و طلاب ممتاز و بسیجی، شاهد و ایثارگر کشور، قم، آذر 1378.
برگزیده دومین همایش حکمت مطهر، برای مقاله: دگرگونی‌های اجتماعی در اندیشه آیت‌الله مطهری، تهران، دانشگاه تهران، 1357.
برگزیده نخستین همایش حکمت مطهر، برای مقاله: استاد مطهری و مسأله آزادی، تهران، دانشگاه تهران، 1374.
برگزیده اولین نمایشگاه دستاوردهای علمی، پزوهشی دانشجویان و طلاب ممتاز بسیجی، شاهد و ایثارگر کشور، 1375(نقل از سایت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)

نجف لک زایی :
نجف لک زایی در سال 1348 در سیستان متولد شد. وی هم زمان با تحصیل در حوزه علمیه، از سال 1360 تاکنون، موفق شده است تا تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علوم سیاسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه دهد. ایشان هم اکنون عضو هیأت علمی گروه علوم سیاسی موسسه آموزش عالی باقر العلوم علیه السلام و سر دبیر فصلنامه علوم سیاسی است.
از آثار دکتر لک‌زایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کتب
* زمینه های انقلاب اسلامی ایران/ ائمه/ ۱۳۷۷(با همکاری دکتر منصور میراحمدی)
* اندیشه سیاسی آیت الله مطهری/ بوستان کتاب ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم/ ۱۳۸۱(با همکاری جمعی از اساتید)
* روضة الانوار عباسی (تصحیح و تحقیق)/ بوستان کتاب ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم/ ۱۳۸۱
* اندیشه سیاسی محقق سبزواری/ بوستان کتاب ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم/ ۱۳۸۰ (کتاب سال حوزه علمیه)
* اندیشه سیاسی صدرالمتألهین/ بوستان کتاب ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم/ ۱۳۸۱ (کتاب سال حوزه علمیه ، کتاب سال دین پژوهان)
* سیر تطور تفکر سیاسی امام خمینی/ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران/ ۱۳۸۳
* چالش سیاست دینی و نظم سلطانی / پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی / قم / ۱۳۸۵
البته برای آشنایی بیشتر و دسترسی به آثار علمی ایشان می توانید به وبلاگ شخصی ایشان نیز مراجعه فرمایید .

سیدجواد میرخلیلی :
زندگی نامه خود نوشت : اینجانب سید جواد میرخلیلی، فرزند سید محمد علی میرخلیلی، متولد دوم دی ماه 1356 در روستای زردین از توابع استان یزد هستم. دوره ابتدایی خود را در مدرسه شهید مطهری زردین به پایان برده و بعد از آن وارد مدرسه شهید حسن زارع زردینی شدم و دو سال دوره راهنمایی خود را در آنجا سپری کردم. بعد از آن برای ادامه تحصیل در کلاس سوم راهنمایی وارد شهر یزد و مدرسه راهنمایی انبیاء شدم. بعد از اتمام دوره راهنمایی، برای ادامه تحصیل به همراه خانواده به تهران آمدیم و مدرسه دولتی علمیه، محل تحصیلم در چهار سال تحصیل در آن جا بود.
بعد از پایان دبیرستان و اتمام دوره نظام قدیم رشته علوم تجربی، وارد حوزه علمیه امام حسین (ع) تهران شدم و سطح یک خود را در محضر اساتید بزرگواری چون: «مرحوم آیت الله حقی، مرحوم آیت الله سید عباس ابوترابی، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید بهاءالدین موسوی زاده، حجج اسلام: موسوی، عالمی، شریفی، یوسفی، سید محمد حسن ابوترابی، علمداری، معراجی، وحیدی، گنجی، افضل نژاد، رضا بابا اکبری ، خوش نما» و سایر اساتید گذراندم.
آن گاه در سال 1381 برای ادامه تحصیل در مقطع سطح دو حوزه وارد مدرسه قدیری قم شدم و از محضر اساتیدی چون حجج اسلام: «جلالی، ظهیری، قوامی، هاشمی، سرافراز، و …» بهره بردم. بعد از اتمام سطح دو، مقطع کارشناسی علوم سیاسی را با معدل 45/17 در دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم به پایان رساندم.
هم اکنون در کنار تحصیل در درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، به نویسندگی در نشریات و مجلات علمی مشغول هستم. ضمن این که سال ها تجربه و مطالعه، سیر مطالعاتیم را به سمت حوزه های اختصاصی پیش برده است؛ به گونه ای که هم اکنون تنها در حوزه اندیشه سیاسی در اسلام و شرق باستان می نویسم و ارتباطات و رسانه نیز دل مشغولی دیگرم است (نقل ازسایت اندیشه وران حوزه )

وحید جلیی :
در سال هفتاد وارد دانشگاه امام صادق شد. و در رشته معارف اسلامی و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.
او کار مطبوعاتی را از دوران دانشجویی و در نشریه تفکر بسیجی، نشریه داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق آغاز کرد و در سال ۷۵ به مجله نیستان رفت و در آنجا با سید مهدی شجاعی نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی همکار بود.
وی در سال 76 عنوان بهترین مقاله نویس فرهنگی کشور را برای نوشتن مقاله ای با عنوان چه نباید کرد در نشریه نیستان کسب کرد. سید مهدی شجاعی در آخرین شماره ماهنامه نیستان در مورد حضور وی در تحریریه نیستان نوشته است «حضور جلیلی حال و هوای دیگری به تحریریه نشریه بخشید.»
او پس از توقیف ماهنامه نیستان به روزنامه ابرار رفت و در سال ۸۱ سردبیر روزنامه ابرار شد.
جلیلی پس از ابرار به حوزه هنری رفت و از اواخر سال 81 سردبیری ماهنامه سوره را بر عهده گرفت و تا شماره 30 در دوره جدید، نشریه را اداره کرد. مجله ای که پیشتر سید مرتضی آوینی عهده دار سردبیری آن بود. علیرضا قزوه درباره‌ی وحید جلیلی گفته است: «وحید جلیلی برایمان همانقدر عزیز و دوست داشتنی ست که آوینی شهید.» جلیلی تا سال ۸۵ هدایتگر مجله سوره بود. سپس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند. انتشار مجله راه، با همکاری تحریریه سوره چهارم، ثمره ی این دفتر است.(نقل از وبلاگ شخصی )

.دانشکده ی مجازی علوم حدیثhttp://vu.hadith.ac.ir/ :
این سایت متعلق به دانشکده علوم حدیث می باشد . دانشکده علوم حدیث، یکى از مؤسسات آموزش عالى غیردولتی ـ غیرانتفاعى است که از سال 1378 با مجوز رسمى شوراى عالى انقلاب فرهنگى، فعـالیت آموزشى خود را آغاز کرده است. این دانشـکده در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم ـ‌علیه‌السلام‌ـ واقع شده، است.
اهداف دانشکده:
با توجه به نقش اساسی احادیث پیشوایان معصوم(ع) در شناخت معارف اصیل اسلامی و دستورالعمل‌های نجات‌بخش و سعادت‌آفرین این دین آسمانی، دانشکده علوم حدیث با رعایت اصل آموزش علوم حدیث، اهداف بلندی را پی‌گیری می‌کند که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:
1. تربیت و تامین دبیران و مربیان متخصص در علوم حدیث و معارف دینی، به منظور رفع نیاز مراکز آموزشی؛
2. تربیت و تامین محققان و کارشناسان مطالعات و تحقیقات اسلامی در شاخه‌های مربوط به علوم حدیث؛
3. تربیت مبلغان معارف اسلامی برای داخل و خارج کشور و تامین نیازمندی‌های رایزنی‌ها و خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران؛
4. جذب داوطلبان مطالعات و تحقیقات علوم حدیث از کشورهای دیگر و پاسخ‌گویی به نیازهای مراکز اسلامی خارج از کشور؛
5. فراهم آوردن امکانات برای ارتقای سطح علمی ـ فرهنگی کارشناسان سازمانهای دولتی و نهادهای اسلامی در زمینه مسائل مختلف اسلامی؛
6. شناخت استعدادها و فراهم آوردن امکانات برای ادامه تحصیل افراد مستعد در دوره های بالاتر، جهت تربیت محدث، مبلغ، محقق و اسلام‌شناس.
مقطع کارشناسی:
در سال 1374 با تلاش‌هایی که انجام گرفت، مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی در شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید.
اولین دوره‌های دانش‌آموختگان دانشکده طی سال‌های 82 تا 85 با موفقیت چشم‌گیری توانستند رتبه‌های برتر رشته علوم قرآن و حدیث در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسر کشور را به خود اختصاص دهند.
واحدهای درسی:
تعداد واحدهای درسی مقطع کارشناسی علوم حدیث، 135 واحد به شرح و زیر است:
1. دروس عمومی، 11 واحد (شامل: فارسی، زبان خارجی، تربیت بدنی، انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن)
2. دروس پایه،74 واحد (شامل: اخلاق، تاریخ تشیع، سیره پیشوایان دینی،زبان تخصّصی، کلام و عقاید اسلامی، تفسیر قرآن، صرف و نحو ، قرائت و درک متون معاصر، تجوید و آواشناسی، علوم بلاغی، قرائت مطبوعات، مکالمه عربی و …)
3. دروس تخصّصی، 53 واحد (شامل: اصطلاحات حدیثی، مبانی فهم حدیث، جوامع حدیثی شیعه و اهل سنت ، آشنایی با علم رجال، فقه الحدیث و …)

تحصیلات تکمیلی:
بر اساس آیین‌نامه‌های آموزشی مصوب و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته علوم حدیث، برابر با چهار نیم‌سال تحصیلی است. دروس این مقطع، در 28 واحد درسی و 4 واحد پایان‌نامه تنظیم شده است.
در حال حاضر، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده در سه گرایش تفسیر اثری ، کلام و عقاید و نهج البلاغه پذیرش شده‌اند.
از دروس رشته علوم حدیث با گرایش تفسیر اثری، می‌توان به روش‌شناسی تفسیر اثری، آسیب‌شناسی روایات تفسیری، مبانی فهم حدیث، تفسیر موضوعی و … اشاره کرد.
برخی از عناوین دروس رشته علوم حدیث با گرایش کلام و عقاید اسلامی، عبارتند از: حوزه‌ها و مکاتب حدیثی، کتاب‌شناسی احادیث اعتقادی، علم کلام، علم و معرفت در قرآن و حدیث، مبانی احتجاج و گفت وگو در قرآن و حدیث، توحید در قرآن و حدیث و …
در رشته علوم حدیث با گرایش نهج البلاغه نیز دروسی چون : نقد متن و بررسی شبهات پیرامون نهج البلاغه ، مباحث اعتقادی در نهج‌البلاغه ، اخلاق و تربیت در نهج البلاغه و امثال آن ارائه می‌شود.
کار طراحی و کسب مجوزهای لازم برای گرایش‌های دیگردر مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری علوم حدیث در حال پی‌گیری و اقدام می‌باشد.
دانشکده علوم حدیث در راستای تداوم روند رو به رشد علمی و فرهنگی خود، همزمان با دانش آموختگی اولین ورودی دورة کارشناسی، با تشکیل کمیته‌های تخصصی برنامه و سرفصل‌های دروس گرایش‌های رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی ارشد را تدوین و در سال 1382 به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسانید و در همان سال نیز مجوز اجرای دورة کارشناسی ارشد را دریافت کرد.
دانشکده علوم حدیث، در کنار موفقیت های درخشانی که در بخش آموزش حضوری به دست آورده است، این توفیق را داشته که به عنوان یکی از مراکز پیشتاز دانشگاهی در زمینه آموزش الکترونیکی ،دروس خود را از طریق شبکه اینترنت در اختیار عموم علاقمندان در سراسر جهان قرار دهد .
در این دانشکده مجازی که اولین نمونه در نوع خود است ، دروس این رشته دانشگاهی به صورت چند رسانه‌ای و تعاملی ارائه می‌شود. شیوه آموزشی و امکانالت جانبی در نظر گرفته شده برای این دانشکده اینترنتی به گونه‌ای طراحی شده است که بازده و کیفیت آموزشی در حد مطلوبی حفظ شود.(نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشکده علوم حدیث)
سید مرتضی مفید نژاد و امیرحسین ترکش دوز نیز از نیروهای وفادار به آرمانهای انقلاب اسلامی میباشند که مطالب و نوشته های آنها قابل اعتماد می باشد .
در این میان سید جواد طباطبایی از نیروهایی است که به لحاظ فکری جزء نیروهای سکولار غرب گرا محسوب می شود که طبیعتا طبق مبانی اندیشه ای که دارند از طرفداران جدایی دین از سیاست می باشد فلذا مطالب آثار و نوشته های او جای بسی تامل و دقت نظر داشته و نیاز به بهره گیری از راهنمایی های کارشناسان و متخصصان مربوطه می باشد .

دوست عزیز ضمن آرزوی موفقیت و بهروزی برای شما توفیقات شما را از خداوند متعال خواستاریم و منتظر تماسهای بعدی شما با این مرکز هستیم . در زمینه موضوع تخصصی ارتباط دین و سیاست که معمولا با عنوان قلمرو دین از آن بحث می شود و نیز موضوع اسلامی کردن علوم نیز مطالب گفتنی فراوانی وجود دارد که در صورت نیاز می توانید با تماس با این مرکز و ارائه سوالات خودبه صورت موردی در این زمینه پاسخهای مطلوب خویش را دریافت نمایید . (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد رهبری، کد: 60/100122886)

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد