داستان مشهورترین مدل پورشه را تقریبا تمامی علاقهمندان و هواداران این برند میدانند، همه چیز از سال ۱۹۶۳ و هنگامی آغاز شد که این کمپانی آلمانی مدل پورشه ۹۱۱ را به جهانیان معرفی کرد. از آن تاریخ به بعد، این مدل تبدیل به نماد برند پورشه شد. پورشه بعدها با معرفی مدلهای توربو و توربو اس موقعیت این خودرو را به عنوان برترین خودرو و معیار این کلاس تثبیت کرد؛ با این وجود برخی از افراد یا شرکتها هنوز از مشخصات مدلهای پورشه رضایت کامل ندارند. یکی از این کمپانیها تیونری به نام ویمر (WIMMER) است.
آخرین کاری که تیم ویمر انجام داد، این بود که یک مدل بسیار زیبا از ۹۱۱ یعنی مدل ۹۱۱ توربو اس کانورتیبل را انتخاب کند و آن را طوری تغییر دهد که هر شخص علاقهمند به پورشه به سمت آن جذب شود؛ اما مهندسان ویمر با این خودرو چه کردهاند؟ آنچه در خصوص پروژهی یادشده اهمیت دارد، این است که مهندسان تیم ویمر تغییرات چندانی در ظاهر خودرو ایجاد نکردهاند؛ اما در عوض تغییرات بسیار مؤثری در بخش قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت آن ایجاد کردهاند.
قسمت الکترونیکی پیشرانهی این خودرو مورد بهینهسازی و ارتقاء همهجانبه قرار گرفته است. تیمِ ویمر همچنین دو عدد توربوشارژر ویمر، اینترکولر و میلسوپاپهای اسپرت روی این خودرو نصب کرده است. سایر بخشهای ارتقاءیافتهی خودرو شامل پمپ سوخت، مانیفولد هوا و دریچهی گاز هستند.
تا اینجای کار همهچیز خوب است؛ اما کار ویمر به همین تغییرات محدود نیست؛ تغییرات دیگر، شامل استفاده از پمپ فشار بالا، فیلتر هوای BMC با جریان هوای زیاد و سیستم اگزوز WIMMER-RS از جنس فولاد ضد زنگ هستند.
در خصوص نتیجهی نهایی و عملکرد خودرو، باید گفت قدرت این مدل پس از انجام تغییرات یادشده به ۵۶۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۶۰ نیوتونمتر رسیده است. چنین مشخصاتی این خودرو را قادر میسازد در عرض ۲.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۸.۴ ثانیه و شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۱۷.۹ ثانیه است.
در پایان باید به رنگ نارنجی و مشکی بدنه اشاره کرد که نمایی اسپرت و در عین حال خشن به این خودرو بخشیده است.