گفتنی است برخی بزرگان سلام به پیامبر(ص) و همه امامان(ع) حتی به امام رضا(ع) را رو به قبله می دهند که چنین کاری سزاوار است ولی برخی سلام هایی که پس از پایان نماز و تمام شدن مراسم می خوانند نخست رو به طرف قبله به حضرت سیدالشهدا سلام داده می شود ((السلام علیک یا ابا عبدالله , السلام علیک یابن رسول الله , السلام علیکم و رحمه الله برکاته )) و بعد رو به طرف خراسان به حضرت رضا سلام داده می شود ((السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی , السلام علیک یا معین الضعفائ, السلام علیکم و رحمه الله و برکاته )) آن گاه رو به طرف قبله به حضرت حجت بن الحسن سلام می دهیم : ((السلام علیک یا صاحب الزمان , السلام علیک یا شریک القرآن و یا قاطع البرهان , السلام علیکم و رحمه الله و برکاته )). البته باید توجه داشت , سلام های یاد شده در همه حالات ذکرش نیکو است و تنها به نماز و پس از آن اختصاص ندارد.و یکی از علت ها این است که اولا، توصیه فراوانی نسبت به زیارت حضرت امام حسین(ع) از سوی ائمه(ع) شده است و فرموده اند اگر از راه دور هم سلامی به آن حضرت داده شود ثواب زیارت آن بزرگوار را دارد و سلام به حضرت رضا نیز از شعارهای شیعیان دوازده امامتی است زیرا انشعابات شیعه تا امام کاظم(ع) ادامه دارد ولی کسانی که حضرت رضا(ع) را به امامت پذیرفته اند سایر ائمه دوازده گانه را قبول دارند و سلام بر امام زمان نیز به جهت آن است که امام زنده زمان ما و حجت الله و بقیه الله در زمین است. البته سلام دادن به سایر امامان معصوم و پیامبر اکرم و حضرت زهراس) در حالی که رو به قبله هستید ثواب فراوان دارد.
در پایان گفتنی است سلام به امامان(ع) رو به قبله مستند است. اما سلام دادن به امامان در جهات مختلف، روش عمومی مردم است. البته چنین کاری با توجه به موقعیت جغرافیایی انجام می گیرد و در توجه مردم هنگام سلام دادن بیشتر مؤثر است. بنابراین اشکال شرعی ندارد و حتی از جهت تنوع و توجه بیشتر برای مردم چه بسا قابل توجیه نیز باشد.
در پایان گفتنی است سلام به امامان(ع) رو به قبله مستند است. اما سلام دادن به امامان در جهات مختلف، روش عمومی مردم است. البته چنین کاری با توجه به موقعیت جغرافیایی انجام می گیرد و در توجه مردم هنگام سلام دادن بیشتر مؤثر است. بنابراین اشکال شرعی ندارد و حتی از جهت تنوع و توجه بیشتر برای مردم چه بسا قابل توجیه نیز باشد.