به گزارش روابط عمومی ۱۰۰ استارتاپ، صبح امروز نشست خبری «رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی» در مرکز رویدادهای ۱۰۰ استارتاپ برگزار شد. علی زواشکیانی در این نشست گفت: «این رویداد با هدف سرمایهگذاری و توانمندسازی استارتاپها شرکتهای دانشبنیان برای ورود به بازار بینالمللی برنامهریزی و اجرا شده و امیدواریم با این ورود فصل جدیدی در اکوسیستم استارتاپی آغاز شود. وی در ادامه با اشاره به حجم سرمایهگذاری در این رویداد گفت: در حال حاضر آمادگی برای یک میلیون دلار سرمایهگذاری بر تیمها وجود دارد که با توجه به ظرفیت و توانایی تیمهای حاضر میتواند بیشتر یا کمتر نیز باشد.»
مدیر مدرسه تکاپو با اشاره به وجود یک دوره آموزشی در این رویداد سرمایهگذاری افزود: «بعد از دریافت طرحهای کسبوکاری، تیمهایی که نیاز به آموزش و راهبری داشته باشند، در فرایند دوره آموزشی این رویداد هم حاضر خواهند بود. در این دوره اساتید و راهبرهایی با تجربه بینالمللی حضور خواهند داشت تا مقدمات اتصال هرچه بهتر کسبوکارها را به بازار خارجی فراهم نمایند.»
به گفته زواشکیانی، شرکتهای مختلفی در کنار تیمهای رویداد ۱۰۰ تکاپو هستند تا تمامی خدمات لازم برای ورود به بازار جهانی را برای آنها فراهم کنند: «اگر تیمها نیاز پیدا کنند تا بازاریابی در کشور مقصد انجام دهند یا برای ثبت شرکت به مشکل خوردند یا نیاز به خدمات لجستیک داشتند و هر مورد دیگری که برای صادرات محصول نیاز داشته باشد؛ در خدماتی که این شرکتها با شرایط ویژه به تیمها ارائه میکنند وجود دارد.»
عزیزپور با ذکر این نکته که ۱۰۰ استارتاپ در هفت ماه گذشته ۱۵ رویداد در سراسر کشور برگزار کرده اس، اعلام کرد که آنها میخواهند برای تیمها هر چیزی که برای صادراتی شدن محصول خودشان نیاز دارند را برآورده کنند: «یک الی دو میلیون دلار در حال حاضر برای این پروژه تأمین شده تا بهصورت دلاری روی تیمها سرمایهگذاری میشود.» عزیزپور تأکید کرد این رویداد دهساله است و قرار نیست فقط در سال ۱۴۰۰ اجرا شود و در سالهای آینده در ابعاد بزرگتر برگزار خواهد شد.
عرفان عزیزپور، مدیر اجرایی ۱۰۰ استارتاپ با اشاره به برنامه زمانی این رویداد سرمایهگذاری گفت: «دریافت طرح از اواخر فروردینماه آغاز شده است و تا ۱۵ خردادماه نیز ادامه خواهد داشت. بعد از اتمام مهلت دریافت طرح و انجام بررسیها و کارشناسیهای مقدماتی، دوره آموزشی برای تیمها آغاز خواهد شد و نهایتا در شهریورماه رویداد سرمایهگذاری با حضور سرمایهگذاران و تیمهای راهیافته به این مرحله برگزار میشود«. وی با اشاره به محدودیت سرمایهگذاری در این رویداد افزود: «محدودیتی برای سرمایهگذاری بر تیمهای مستعد نداریم و هیچ تیمی به دلیل نبود سرمایه از رسیدن به اهدافش بازنخواهد ماند.»
مدیر اجرایی ۱۰۰ استارتاپ گفت: «تیمهای استارتاپی میتوانند با مراجعه به سایت ۱۰۰ استارتاپ برای ارسال طرحهای کسبوکاری خود اقدام نمایند.»
رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی با هدف حمایت از استارتاپها و شرکتهای فناور برای ورود و تجارت در بازار بینالملل برگزار میشود. مدیران شرکتهای دانشبنیان، استارتاپها و کسبوکارهایی که بهدنبال حضور در بازار بینالملل هستند، مدیران و کارشناسان مسئول در نهادها و سازمانهای مختلف و در نهایت کارشناسان و فارغالتحصیلان علاقهمند به کار در زمینه توسعه کسبوکار بینالمللی تا ۱۵ خردادماه فرصت ثبت نام در این رویداد را دارند.
این رویداد در شهریورماه سال جاری و در مرکز رویدادهای ۱۰۰ استارتاپ برگزار میشود.