ایران خودرو دیزل در حالیکه می خواست عنوان «اولین» را برای محصول خود تصاحب کند با واکنش خبرنگاران خودرو نویس روبرو شد اما بجای پذیرش اشتباه خود بر رفتار غلط خودشان پافشاری کردند. پایگاه اینترنتی اسب بخار در همین رابطه مینویسد: « یکی از کارکنان روابط عمومی ایران خودرو دیزل به خاطر مطرح کردن اشتباه رخ داده در معرفی فوتون Auman H5 با مدیرعامل ایران خودرو دیزل، برخوردی را با برخی خبرنگاران داشته و گفته است “که چرا چنین پرسشی را از توسلی مهر داشته اید؟”. این کارمند روابط عمومی گفته است که ما از بیان این اشتباه ها در رسانه ها ترسی نداریم و فکر نکنید که با اعلام این خطاها اتفاقی برای ما می افتد.»
روزنامه نگاران تخصصی حوزه خودرو که نسبت به جزئیترین مسائل این صنعت حساس هستند و به دقت ماجراها رصد میکنند نیز از این مساله به سادگی عبور نکردند و از آن به عنوان «گاف» یاد کردند. تعبیری که اگر مدیر این مجموعه اشتباه خود را میپذیرفت، به آن متهم نمیشد. آنها نیز در توییتر و دیگر شبکههای اجتماعی به این گاف اشاره کردند و به طور خلاصه اینطور نوشتند که گویا مدیران ایران خودرو دیزل نمیدانند که آنها اولین نیستند.
در این بین از برخی مدیران این گاف بعید بود. برای مثال مدیرعامل ایران خودرو با سابقه ۳۰ ساله خود یعنی از بازار خودرو بی خبر بوده که این اشتباه بزرگ را متوجه نشده و حاضر شده در برابر این گاف در مراسم بایستد و صحبت کند.
این رفتار ایران خودرو دیزل نشان داد انگار مدیران آن در خواب زمستانی ماندند و مجموعه از تحولات و پیشرفتهای سریع رقبای داخلی و خارجی بیاطلاع است و اصلا خبر ندارند که برای نمونه شرکت بهمن دیزل در زمستان 1400 از کشنده امپاور با گیربکس اتوماتیک رونمایی کرده است و حتی مرحله نخست فروش آن نیز با استقبال مطلوب مصرف کنندگان روبرو شده است. بنابراین طبیعی است که این مدیران حتی از کیفیت و توان فنی تولیدات رقبای خود نیز بیاطلاع باشند.