فورد برانکو ۲۰۲۱ احتمالاً یکی از مورد انتظارترین مدلهای امسال خودروساز آمریکایی است. به گزارش موتوروان، با وجود اینکه برانکو تقریباً یک سال پیش معرفی و رونمایی شد، نسخههای تولیدی هنوز تحویل مشتریان نمیشود؛ اما همه ما میدانیم که این اتفاق دیر یا زود رخ میدهد.
در هنگام رونمایی، مدلهای دودر و چهاردر برانکو با قدرت تولیدی پیشرانه هر کدام مشخص شدند. در آن زمان گفته شد پیشرانه توربوشارژ کوچکتر ۲٫۳ لیتری چهارسیلندر EcoBoost در زیر کاپوت فورد برانکو ، حدود ۲۷۰ اسببخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، پیشرانه توربوشارژ بزرگتر ۲٫۷ لیتری خورجینی ۶ سیلندر EcoBoost دارای قدرت تولیدی ۳۱۰ اسببخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتنمتر بود.
همانطور که مشخص شد، فورد دربارهی این اعداد دروغ گفته است و این موضوع خوبی به نظر میرسد. طبق PDF مشخصات فنی برانکو که در انجمن Bronco6G منتشر شده، ارقام مربوط به قدرت خروجی نهایی شاسیبلند فورد طبق استاندارد SAE نسبت به آنچه در ابتدا اعلام شده بود، بسیار بالاتر است.
مشخصات فنی نشان میدهد که پیشرانه ۲٫۳ لیتری EcoBoost دارای قدرت ۳۰۰ اسببخار و گشتاور ۴۴۱ نیوتنمتر است؛ درحالیکه پیشرانه ۲٫۷ لیتری خورجینی ۶ سیلندر EcoBoost تا ۳۳۰ اسببخار قدرت و ۵۶۳ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. توجه داشته باشید برای رسیدن به این ارقام، فورد برانکو به سوخت ممتاز نیاز دارد. اگر بنزین معمولی در داخل باک ریخته شود، این ارقام مطابق انتظار کمی پایین میآید.
مقالههای مرتبط:
اگر دفترچه مشخصات فنی یادشده واقعاً رسمی باشد، مالکان احتمالی برانکو باید خوشحال شوند که خودروی آنها با افزایش قدرت پیشرانه مواجه شده است؛ زیرا پیشرانه کوچکتر چهار سیلندر ۲٫۳ لیتری با تزریق سوخت باکیفیت از مانع ۳۰۰ اسببخار عبور میکند.
در همین حال، تولید برانکو به دلیل بحران کنونی نیمههادی و کمبود تراشه متوقف شده است. هرچند این امر فورد را از مسیر فعلی خارج نمیکند، زیرا این خودروساز به مالکان نگران اطمینان داد که تحویل خودرو به مشتریان تا تابستان یا حدود ۲۰ ژوئن آغاز میشود.