خانه » همه » مذهبی » قـرآن مـی گـویـد: «خـداونـد آدم و نـوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برتری داد». این گـزینش اگر به این معنی باشد که خداوند آفرینش آنها را از آغاز, آفرینش ممتازی قرار داده این امتیاز ذاتی یک نوع تبعیض است؟

قـرآن مـی گـویـد: «خـداونـد آدم و نـوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برتری داد». این گـزینش اگر به این معنی باشد که خداوند آفرینش آنها را از آغاز, آفرینش ممتازی قرار داده این امتیاز ذاتی یک نوع تبعیض است؟

یـک آفـریـنش آمیخته با نظام صحیح چنین تفاوتی را ایجاب می کند مثلا بدن انسان یک آفرینش منظم است و برای تامین این نظام تفاوتهایی در میان اعضاء باید باشد به همین دلیل باید سلولهائی هـمـچـون مغز در بدن رهبری عضلات و اعضای بدن را به عهده بگیرد و سلولهای محکم استخوانی اسـتقامت بدن را حفظ کند و این امتیاز ذاتی که برای ایجاد یک سازمان منظم نهایت لزوم را دارد ساده نیست بلکه توام با یک مسوولیت عظیم به اندازه این امتیاز می باشد بنابراین همان نسبت که پـیـامبران ورهبران بشر امتیاز دارند همان اندازه مسوولیت نیز دارند و دیگران که امتیاز متفاوتی دارنـد مسئولیت کمتری خواهند داشت از اینها گذشته امتیازات ذاتی برای نزدیکی انسان به خدا هرگز کافی نیست بلکه باید با امتیازات اکتسابی همراه باشد. تفسیر نمونه ج 2 ص 519، مکارم شیرازی – ناصر و دیگران

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد