آیات عظام امام و بهجت: بنابر احتیاط واجب، پوشیدن لباس مختص به جنس مخالف جایز نیست.[1] آیات عظام تبریزى، خامنه اى، صافى، فاضل و وحید: بنابر احتیاط واجب پوشیدن لباس مختص به جنس مخالف، در صورتى که آن را زى و پوشش خود قرار دهد، جایز نیست.[2]
آیه اللّه سیستانى: بنابر احتیاط واجب، پوشیدن لباس مختص به جنس مخالف، اگر او را به صورت جنس مخالف در بیاورد، جایز نیست.[3]
آیه اللّه مکارم: پوشیدن لباس جنس مخالف، اگر مفسده خاصى بر آن مترتب نشود، اشکال ندارد.[4]
آیه اللّه نورى: بنابر احتیاط واجب، پوشیدن لباس مختص به جنس مخالف جایز نیست؛ مگر آن که انگیزه عقلایى و مصلحت مهم ترى در بین باشد.[5]
پاورقی:
1- توضیح المسائل مراجع، م846.
2- فاضل، توضیح المسائل مراجع، م846. وحید، توضیح المسائل، م 852؛ خامنه اى، اجوبه الاستفتاءات، س1372؛ صافى، جامع الاحکام، ج2، س1688؛ تبریزى، صراط النجاة، ج3، س781.
3- توضیح المسائل مراجع، م846.
4- مکارم، استفتاءات، ج1 س138.
5- نورى، توضیح المسائل، م 847.
آیه اللّه سیستانى: بنابر احتیاط واجب، پوشیدن لباس مختص به جنس مخالف، اگر او را به صورت جنس مخالف در بیاورد، جایز نیست.[3]
آیه اللّه مکارم: پوشیدن لباس جنس مخالف، اگر مفسده خاصى بر آن مترتب نشود، اشکال ندارد.[4]
آیه اللّه نورى: بنابر احتیاط واجب، پوشیدن لباس مختص به جنس مخالف جایز نیست؛ مگر آن که انگیزه عقلایى و مصلحت مهم ترى در بین باشد.[5]
پاورقی:
1- توضیح المسائل مراجع، م846.
2- فاضل، توضیح المسائل مراجع، م846. وحید، توضیح المسائل، م 852؛ خامنه اى، اجوبه الاستفتاءات، س1372؛ صافى، جامع الاحکام، ج2، س1688؛ تبریزى، صراط النجاة، ج3، س781.
3- توضیح المسائل مراجع، م846.
4- مکارم، استفتاءات، ج1 س138.
5- نورى، توضیح المسائل، م 847.