ماجرای بیماری آیت الله میلانی(ره) و مسلمان شدن پروفسور برلون
ماجرای بیماری آیت الله میلانی(ره) و مسلمان شدن پروفسور برلون
وی با اشاره به مقاله دکتر شبلی شمیل، ادیب، طبیب و فیلسوف مسیحی لبنانی، با عنوان « قرآن و تمدن»، تصریح کرد: وی در این مقاله 40 صفحه مقاله در راستای قرآن به رشته تحریر در آورده است که در پایان نیز اشعاری را در باره عظمت قرآن و حضرت رسول اکرم(ص)، آورده است.
این استاد حوزه، بر وظیفه مندی مسلمانان نسبت به حفظ حرمت اهل بیت(ع) پیامبر تاکید کرده و گفت: « تجلیل» نخستین وظیفه ای است که بر عهده مسلمانان و مومنان، نسبت به حفظ حرمت خاندان پاک پیامبر(ص) گذاشته شده است.
وی ادامه داد: تجلیل مقدمه شناخت است و وظیفه ما است که با شناخت از اهل بیت(ع) به تبعیت از این بزرگواران بپردازیم.
* جراحی آیت الله میلانی(ره) و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی
این استاد حوزه علمیه، با تاکید بر رعایت سلوک شخصی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت(ع) گفت: مرحوم آیت الله سید محمدهادی میلانی(ره) دچار بیماری معده شدند و پروفسور برلون را از اروپا برای جراحی ایشان آوردند و پس از یک عمل سه ساعته و زمانی که ایشان در حال به هوش آمدن بودند، به مترجم دستور داد تمام کلماتی که ایشان در حین به هوش آمدن میگویند را برایش ترجمه کند، مرحوم میلانی در آن لحظات فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت میکردند و پس از این مساله پروفسور برلون، گفت؛ کلمه شهادتین را به من بیاموزید؛ زیرا از این لحظه میخواهم روی به اسلام بیاورم و پیرو مکتب این روحانی باشم؛ وقتی دلیل این کار را جویا شدند، پروفسور برلون گفت؛ تنها زمانی که انسان شاکله وجودی خود را بدون این که بتواند برای دیگران نقش بازی کند، نشان میدهد، در حالت به هوش آمدن است و بنده دیدم که این آقا، تمام وجودش محو خدا بود، در آن لحظه به یاد اسقف کلیسای کانتربری افتادم که چندی پیش در همین حالت و پس از عمل در کنارش ایستاده بودم و دیدم که او ترانههای کوچه بازاری جوانان آن روزگار را زمزمه میکند، در آن لحظه بود که فهمیدم حقیقت، نزد کدام مکتب است و بعد از آن هم وصیت کرد که وی را در شهری که مرحوم میلانی را در آن دفن کرده اند به خاک بسپارند که هم این که قبر این پروفسور مسلمان شده در خواجه ربیع، محل مراجعه مردم و افرادی است که حقیقت اسلام را باور کردهاند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی، سلوک اجتماعی، سلوک خانوادگی و سلوک فردی را از جمله آثار تبعیت از اهل بیت(ع) ذکر کرده و اظهارداشت: وقتی محور اخلاق و اندیشه بشریت، اهل بیت(ع) هستند، پس از شناخت، نوبت به تبعیت میرسد که مطمناً هر انسانی باید تابع این مکتب باشد.
وی گفت: وقتی مردم در این دنیا، سیاست دغل کاری و سیاست زدگی را میبینند، زمانی که سیاست پاک و نورانی اهل بیت(ع) را میبینند، جذب این سیاست میشوند.
* دنیا تشنه سیاست علوی است
حجت الاسلام مروی، خاطرنشان کرد: امروز دنیا تشنه سیاست علوی است؛ مولای ما بر 50 کشور ( بر اساس نقشههای امروز)؛ حاکمیت داشت و اگر این شکل از سیاست را بر مردم امروز عرضه کنیم، همه آنها جذب میشوند؛ همان مولایی که کفشهای کهنه خود را پینه میزد و در زمان پینه زدن، ارزش این دنیای مادی را این کفش کمتر ذکر میکرد و همان مولایی میفرمود اگر تمام دنیا را به من بدهند، هرگز حاضر نیستم به ظلم، دانه گندم یا پوست جویی را از دهان مورچه ای بگیرم.
وی گفت: جبران خلیل جبران پس از این که لحظه ای از یک منبر، سخنان امام علی(ع) را شنید، مقاله ای نوشت و در آن مقاله ذکر کرد که اگر در کفه ترازوی حقیقت، تاج لویی چهاردهم که گرانقیمت ترین شی آن روز دنیا بود و در کفه ای دیگر کفش کهنه و پینه زده امام علی(ع) را بگذارند، کفه این کفش کهنه سنگینتر است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی، بر تعامل مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) در جامعه اجتماعی، تاکید کرد و افزود: امام صادق(ع) به یکی از شیعیان خراسانی که برای دیدارشان به مدینه آمده بودند به دلیل اینکه به یکی از مسلمانان در هنگامی که برای نیازی به وی مراجعه کرده بود، بی محلی کرده بود، فرمودند که تو با این کارت، ما را خوار و خفیف کردی و از ولایت ما خارج شدی؛ زمانی که بحث تعامل اجتماعی مطرح میشود باید به این نکات نیز توجه نمود که باید همان گونه ای رفتار کنیم که اهل بیت(ع) از ما میخواهند.
وی گفت: بسیاری از ما ادعای محبت اهل بیت(ع) را داریم، اما به خاطر یک چک چند صد هزار تومانی که یک مومن آبرو دار به دلیل ناتوانی مالی نتوانسته است آن را پرداخت کند، او را به زندان میاندازیم و بعد در مجالس حضرات معصومین(ع) شرکت میکنیم و خود را شیعه آن حضرات میدانیم؛ به هیچ وجه چنین مرامی در مرام اهل بیت(ع) نیست و به همین خاطر باید در مسایل، روابط و تعاملات اجتماعی نیز پیرو اهل بیت(ع) باشیم.
* برخورد آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی با قاتل فرزندش
وی با اشاره به خاطره ای مرحوم آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، در هنگام قتل فرزندش، تصریح کرد: این مرد بزرگ وقتی جنازه فرزند خود را دید که به دست یک سنی به قتل رسیده بود، به طرف خانه اش رفت و دستور داد به دلیل آن که فرزند قاتل پسرش ممکن است در دل شب، بهانه پدر بگیرد، او را آزاد کنند و فردای آن روز از سه قبیله اهل تسنن عراق به دلیل این مرام بزرگوارانه این مرد الهی، درخواست کردند که راه شیعه شدن را به آنها نشان دهد؛ فرهنگ اهل بیتی(ع)، این گونه است و باید با این گونه رفتارها، شیعه بودن خود را به دیگران نشان دهیم.
این استاد حوزه، با اشاره به سلوک خانوادگی اهل بیتی(ع)، اظهارداشت: محب اهل بیت(ع)، باید سلوک خانوادگی خویش را نیز بر مبنای روابط و فرهنگ اهل بیت(ع) تنظیم کند.
وی ادامه داد: میرزا جواد آقا تهرانی یکی از شاگردان مکتب اهل بیت(ع) که حضرت امام راحل(ره) پیش پای ایشان بلند میشدند و در هنگام منبر، جای خود را به ایشان میدادند، در اوج مقامات عرفانی، زمانی که آخر شب به منزل تشریف آورده بودند، به خاطر این که استراحت اهل و عیال را بر هم نزنند، از زنگ زدن ممانعت کرده و شب را در کوچه میخوابند؛ این نشانه ای از فرهنگ متعالی در روابط خانوادگی مبتنی بر احترام و رعایت عالی حقوق خانواده در مکتب اهل بیت(ع) است؛ بسیاری از روابط خانوادگی در کشور، به هیچ وجه در شان محبین اهل بیت(ع) نیست.
منبع:حوزه نیوز
ارسال توسط کاربر محترم سایت :alirezamazrooei
/ج