درسال ۲۰۱۱؛ دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر اعلام کرده بود به زودی این کمپانی عنوان بزرگترین خودروساز لوکس را کسب خواهد کرد. ولی در آن زمان مورد تمسخر قرار گرفت؛ با این حال او هنوز مدعی است:
ما این جایگاه مهم را امسال و چهار سال زودتر از زمان پیشبینی شده بهدست آوردیم.
این سخنان به این معنی است که نام تجاری مرسدس بعد از سال ۲۰۰۵ که جایگاه خود را به بیامو واگذار کرده بود، دوباره در صدر بزرگترین خودروساز لوکس قرار گرفته است.
در حال حاضر مرسدس بنز در مسیر فروش بیش از ۲ میلیون خودرو در سال جاری قرار دارد؛ این امر زمانی برای مرسدس اتفاق افتاد که شاهد رشد ۱۲ درصدی تنها در ۱۰ ماههی اول سال ۲۰۱۶ بود و درنتیجه باعث سبقت مرسدس نسبت به رشد ۵.۵ درصدی بیامو شد.
ماه گذشته میزان فروش مرسدس ۱۳ درصد افزایش یافته است (۱۸۲۶۰۲ دستگاه). این خودروساز روز سهشنبه اعلام کرد تعداد خودروهای تحویل دادهشده در ۱۱ ماه گذشته، آمار ۱.۸۹ میلیون دستگاه را پشت سر گذاشته است.
این برند همچنین در مسیر کسب عنوان برترین خودروساز در زمینهی فروش خودروهای لوکس در ایالاتمتحده است. گزارشها حکایت از آن دارند که مرسدس تا انتهای ماه نوامبر، تعداد ۱۸ هزار دستگاه بیشتر از شرکت لکسوس و ۲۸ هزار دستگاه بیشتر از بیامو فروخته است.
استقبال از مرسدس در طیف خودروهای کامپکت نیز در حال گسترش است، که باعث بازگشت ۱۰ درصدی سرمایه در بازارهای هدفِ فروش شده است.