آیات عظام صافى، فاضل، بهجت، امام، وحید و مکارم: گوش دادن به آن جایز نیست.[1]
آیات عظام تبریزى، سیستانى، خامنه اى و نورى: گوش دادن به آواز زن اگر غناء نباشد و باعث التذاذ جنسى و تهییج شهوت نشود و مفسده اى بر آن مترتب نگردد، اشکال ندارد.[2]
تبصره. غناء عبارت است از ترجیع صدا به نحوى که طرب انگیز و مناسب با مجالس لهو و گناه باشد.
پاورقی:
1- صافى، جامع الاحکام، ج2، س1671؛ فاضل، جامع المسائل، ج1، س1724؛ مکارم، استفتاءات، ج2، س709 و ج1، س526 ؛ دفتر: بهجت، امام و وحید.
2- تبریزى، استفتاءات، س1058 و 1049 و 1075؛ سیستانى، sistani.org، غناء، ش6؛ خامنه اى، اجوبة الاستفتاءات، س1145؛ نورى، استفتاءات، ج1، س444 و ج2، س542 و 544 و 549.
آیات عظام تبریزى، سیستانى، خامنه اى و نورى: گوش دادن به آواز زن اگر غناء نباشد و باعث التذاذ جنسى و تهییج شهوت نشود و مفسده اى بر آن مترتب نگردد، اشکال ندارد.[2]
تبصره. غناء عبارت است از ترجیع صدا به نحوى که طرب انگیز و مناسب با مجالس لهو و گناه باشد.
پاورقی:
1- صافى، جامع الاحکام، ج2، س1671؛ فاضل، جامع المسائل، ج1، س1724؛ مکارم، استفتاءات، ج2، س709 و ج1، س526 ؛ دفتر: بهجت، امام و وحید.
2- تبریزى، استفتاءات، س1058 و 1049 و 1075؛ سیستانى، sistani.org، غناء، ش6؛ خامنه اى، اجوبة الاستفتاءات، س1145؛ نورى، استفتاءات، ج1، س444 و ج2، س542 و 544 و 549.