– مقصود از ( ( روح الهی ) ) این نیست که خداوند از وجود خود،بخشی را جدا ساخته و در قالب آدمی جاسازی نموده است ؛ بلکه اضافه روح به خدا اضافه تشریفیه است ( مانند حکم ( ( بیت الله ) ) یا ( ( شهر الله ) ) ) ومقصود از آن این است که روح آدمی از ویژگی هایی برخوردار است که از نظرعظمت و اهمیت ، تنها به خدا قابل اضافه می باشد .یکی از ویژگی های روح آدمی – که باعث شرافت والای آن شده – همان ( ( اختیار ) ) و قدرت انتخاب است که آن را از دیگر موجودات ممتاز ساخته است . با این ویژگی انسان می تواند از ملایک برتر شود و یا از حیوانات پست تر گردد .طبیعی است که اگر مسیر انحراف و پلیدی را برگزید، در آتش خواهد سوخت و این به معنای سوخته شدن بخشی از وجود خدا نیست ؛ بلکه انسان یکی از مخلوقات بسیار شریف الهی است که شرافت خود را به دست خویش نابود ساخته واز ( ( احسن تقویم ) ) به ( ( اسفل سافلین ) ) هبوط کرده است .