این روایت که در منابع اهل سنت آمده؛ علاوه بر اشکالهای سندی و دلالی، دربردارنده حکمى است که متعلَّق آن حکم به درستى معلوم نیست. به عبارت دیگر؛ مصادیق «خلفاى راشدین» در کلام پیامبر(ص) وجود ندارد و انطباق این عبارت بر خلفاى چهارگانه از ابداعات دورههاى بعد از رحلت پیامبر(ص) است. در این میان میتوان ادعا کرد، به قرینه نصوص متواترى که در شأن اهل بیت(ع) رسیده و طاعتشان را الزامى نموده در اینجا هم – با فرض پذیرش روایت – منظور از «خلفاى راشد» همان «ائمه اهل بیت(ع)» هستند که از استحقاق تامّ براى زعامت مسلمانان برخوردار میباشند.