وقف بیش و پیش از آنکه خیر و فایدهای برای دیگران داشته باشد، واقف را دگرگون و مستعد دریافتهای معنوی میکند؛ زیرا جان او را از وابستگی میرهاند و باران تزکیه و وارستگی را بر سر او جاری میکند.
این نوشته میکوشد تا دو دیدگاه قرآن کریم را دربارة دارایی و ثروت بررسی کند. در قرآن آیات فراوانی دربارة مال و دارایی و فقر و ثروت، و در یک کلام، مناسبات و درآمدها و هزینههای اقتصادی وجود دارد.
اما واژة دوم اقتصادی قرآن که آن هم به ذخیره و نگهداری مال مربوط است حبس مال است. از حبس مال در قرآن به «صدقه»، «انفاق» و «دهش» مال یاد شده است. صدقه، اسم مصدر «صدق» است
با شنیدن کلماتی مثل وقف،واقف ،موقوف و…،تصویری از افراد ثروتمند و نیکوکار در ذهنمان ترسیم می شود که بخشی از اموال خود را برای خدمت به دیگران می بخشند. اما ممکن است
نویسنده با بیان اینکه معمولاً تعریف هایی که از ماهیت اشیاء می شود پیشینی و متأثر از منطق یونان و فلسفه ارسطویی است ، دو روش دیگر را هم در تبیین ماهیت ذکر می کند که پسینی است.
“احمد فامیل دردشتی”مدیر عامل انجمن خیریه حضرت اباالفضل علیهم السلام(ویژه خدمات درمانی کلیه و قلب)و عضو مجمع خیریه های درمانی استان اصفهان است. گفت و گو با وی بهانه ای است
ساخت مسکن و ایجاد سرپناه برای زوج های جوان،به ویژه نخبگان و آینده سازان علمی کشور،جهت تشویق آنان به ازدواج و احیای سنت نیکوی نبوی،از جمله کارهایی است که تلاش و اقدام خیران متدین …
هرساله با فرا رسیدن ایام هفته وقف (هفته آخر ماه صفرالمظفر) از کنار آن بی تفاوت میگذشتیم .حتی بسیاری از ما اصلاً نمی دانستیم از بین تمام روزها و هفته های سال روزی هم بنام روز وقـف