خانه » همه » مذهبی » ممنون ولی یک سوال کوچک چرا در اوایل متن گفتید:((چنین اخبار و گزارشهایی دروغی بیش نیست که متاسفانه در برخی از منابع اهل سنت و حتی هم در برخی از منابع شیعی هم ممکن است وجود داشته باشد .)) ولی در بعد از آن گفتید:((ختلاف علی ع و فاطمه س درهیچ یک از منابع شیعی نقل نشده است)) خواستم بدانم آخر در منابع شیعی هست یا نه چون دو چیز متفاوت گفتید چون من یک جا خواندم در کتاب فکر کنم شیخ صدوق نیز چنین چیزی آمده بوده و او شخصا ذیل آن آن را رد کرده؟؟؟ اگر جواب دهید ممنون میشوم۲. در ضمن منی جا یک روایت دیگر هم خواندم که ((روزی حضرت علی سرشان را روی پای کنیزی گذاشتند و حضرت فاطمه به خانه آمدند و تا آن را دیدند ناراحت شدند و شاید به پیش حضرت محمد بردند سند آ را متاسفانه در ذهن ندارم))خواستم بپرسم آیا درباره این روایت هم مطلبی دارید ؟؟ سن این روایت گونه است آیا این هم جزو همان جعلیات دشمنان معصومین بودند ؟؟؟اگر راجب این هم توضیح دهید ممنون میشوم؟؟؟

ممنون ولی یک سوال کوچک چرا در اوایل متن گفتید:((چنین اخبار و گزارشهایی دروغی بیش نیست که متاسفانه در برخی از منابع اهل سنت و حتی هم در برخی از منابع شیعی هم ممکن است وجود داشته باشد .)) ولی در بعد از آن گفتید:((ختلاف علی ع و فاطمه س درهیچ یک از منابع شیعی نقل نشده است)) خواستم بدانم آخر در منابع شیعی هست یا نه چون دو چیز متفاوت گفتید چون من یک جا خواندم در کتاب فکر کنم شیخ صدوق نیز چنین چیزی آمده بوده و او شخصا ذیل آن آن را رد کرده؟؟؟ اگر جواب دهید ممنون میشوم۲. در ضمن منی جا یک روایت دیگر هم خواندم که ((روزی حضرت علی سرشان را روی پای کنیزی گذاشتند و حضرت فاطمه به خانه آمدند و تا آن را دیدند ناراحت شدند و شاید به پیش حضرت محمد بردند سند آ را متاسفانه در ذهن ندارم))خواستم بپرسم آیا درباره این روایت هم مطلبی دارید ؟؟ سن این روایت گونه است آیا این هم جزو همان جعلیات دشمنان معصومین بودند ؟؟؟اگر راجب این هم توضیح دهید ممنون میشوم؟؟؟

با تشکر از پیگیری شما
1- عرض شد اختلاف بین علی ع و فاطمه س به عنوان دو معصوم از اهل بیت عصمت و طهارت با مبانی کلامی و اعتقادی شیعه سازگاری ندارد . چنین روایاتی ساخته بنی امیه است که در برخی از منابع اهل سنت وجود دارد .
چنین گزارش هایی در منابع شیعه وجود ندارد و اگر وجود هم داشته باشد مورد تایید نیست . بر فرض وجود چنین روایاتی در منابع شیعه باز هم این روایات صحیح نیست زیرا ممکن است روایت ضعیف هم در برخی از منابع شیعه وجود داشته باشد که در علم حدیث با این روایات ضعیف مقابله می شود .
2- بلی . چنانکه اشاره کردید ، روایات جعلی ساخته جریان اموی برای ارتباط علی با کنیز و کنیزان و شکایت زهرا س به پیامبر ص و یا خواستگاری علی ع از زنان در حیات فاطمه س از روایات جعلی است که در برخی از منابع وجود دارد . چنین روایاتی برای تنقیص ( نقص و نقصان ) مقام فاطمه س و علی ع توسط جریان اموی جعل می شود .
البته وجود خدمتکار و یا کنیز در منازل عرب آن روز مرسوم بود و ممکن است کنیز و خدمتکاری در خانه علی ع هم بوده باشد .
اما نقل چنین گزارشی با چنین وضعیتی خلاف ادب و اخلاق هر فردی است چه رسد به شخصیت علی ع .
بسیاری از چنین روایانی از جعلیات جریان اموی است که متاسفانه تارخ نگاری اموی آن را در منابع تاریخی قرار داده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد