مسألة مهم در خواب تعبیر و تأویل آن است، و بر حسب ظاهر، بر خواب انبیا و ائمه(ع) به طور کلّی در صورتی که قراین یقینیّه بر ظاهر آن نباشد نمی توان اثری را بر آن مترتب کرد و بسا می شود که تعبیر آن غیر از ظاهر آن است.در مواردی تعبیر خواب خود انبیاء، غیر از ظاهر آن بوده است؛ چنان که در مورد خواب حضرت یوسف (علی نبیّنا و آله و علیه السّلام) قرآن دلالت دارد و همچنین در مورد خواب حضرت رسول اکرم(ص که خواب دیدند بوزینگان از منبر آن حضرت بالا می روند و به غاصبین خلافت و بنی امیّه تعبیر شد.
امّا ما نمی توانیم اگر آن بزرگواران را در خواب زیارت کردیم و فرمایشی از آنها شنیدیم، آن را حجّت بدانیم؛ مگر آن که مویّد حقایق و اعتقادات ثابته باشد که در آن صورت شاهد و مؤیّد می شود.
معارف دین ،آیةالله لطف الله صافی گلپایگانی
امّا ما نمی توانیم اگر آن بزرگواران را در خواب زیارت کردیم و فرمایشی از آنها شنیدیم، آن را حجّت بدانیم؛ مگر آن که مویّد حقایق و اعتقادات ثابته باشد که در آن صورت شاهد و مؤیّد می شود.
معارف دین ،آیةالله لطف الله صافی گلپایگانی