اسلام دین جاودانه برای تمام زمانها و مکانهاست و تمام ابعاد وجودی انسان در تمام زمینه های مختلف فردی و اجتماعی را شامل می شود و دینی است که تمام قوانین و مقرراتی را که موجب سعادت دنیوی و اخروی بشر است، وضع کرده است و در این جهت هیچگونه کم و کاستی ندارد. به عبارت دیگر دین اسلام برای جمیع شئون مختلف زندگی مادی و معنوی و فردی و اجتماعی تمام انسانها در تمامی زمانها و مکانها از ظهور اسلام تا قیامت کبری برنامه دارد و این برنامه و مقررات در راستای تأمین سعادت دنیوی و اخروی انسان و برای هدایت مردم به سوی حق است. بدین دلیل اسلام گذشته از جامعیت به نیازهای متغیر بشری در زمانها و مکانهای مختلف توجه ویژه دارد. و با مقتضیات زمان انطباق کامل دارد. برای اطلاع از راز و رمز انطباق اسلام با مقتضیات زمان به نظام حقوق زن در اسلام اثر متفکر شهید استاد مطهری، ص 136-126 مراجعه فرمایید.
همچنین درباره جامعیت و جهانی بودن و ابدی بودن دین اسلام به کتابهای زیر مراجعه فرمایید:
1- تفسیرالمیزان، استاد علامه طباطبایی، ج 1، ص 62-75 و ج 6، ص 97، ج 12، ص 224.
2- آموزش دین، استاد علامه طباطبایی، صفحات 6-17-29، 79-106.
3- مجموعه آثار، استاد شهید مطهری، ج 3، ص 168،164، ج 4، ص 890، 889 و 349، ج 1، ص 58-55.
اصل رجعت ائمه اطهار(ع) از مسلمات است؛ اما آیا همه آن بزرگواران می آیند یا منحصر است به حضرت امیر و سیدالشهداء(ع) اختلافی است.
برای آگاهی بیشتر ر.ک:
1- رجعت از نظر شیعه نجم الدین طبسی
2- رجعت خادمی شیرازی
3- رجعت علامه مجلسی
4- شیعه و رجعت سید محمد میرشاه ولد
همچنین درباره جامعیت و جهانی بودن و ابدی بودن دین اسلام به کتابهای زیر مراجعه فرمایید:
1- تفسیرالمیزان، استاد علامه طباطبایی، ج 1، ص 62-75 و ج 6، ص 97، ج 12، ص 224.
2- آموزش دین، استاد علامه طباطبایی، صفحات 6-17-29، 79-106.
3- مجموعه آثار، استاد شهید مطهری، ج 3، ص 168،164، ج 4، ص 890، 889 و 349، ج 1، ص 58-55.
اصل رجعت ائمه اطهار(ع) از مسلمات است؛ اما آیا همه آن بزرگواران می آیند یا منحصر است به حضرت امیر و سیدالشهداء(ع) اختلافی است.
برای آگاهی بیشتر ر.ک:
1- رجعت از نظر شیعه نجم الدین طبسی
2- رجعت خادمی شیرازی
3- رجعت علامه مجلسی
4- شیعه و رجعت سید محمد میرشاه ولد