اینگونه نیست که خداوند تنها جن و انس را برای عبادت برگزیده باشد بلکه جهت گیری تمام آفرینش بندگی، اطاعت و التزام به قوانین حق است.ان کلّ من فی السماوات و الارض الّا اتی الرّحمن عبداً (مریم: ) و ان من شیء الّا یسبح بحمد ربّه و لکن لا تفقهون تسبیحهم.
لکن در خصوص جن و انس عبادت جنبه تشریعی به خود یافتی و به جهت برخورداری آن 2 از ویژگیهایی در خلقت در یک فرآیندارادی و اختیاری تحقق می یابد و تشریعات الهی در جهت برانگیختن انگیزه عبادت و بندگی به این نحو در آن دو است و چون یک فرآیند اختیاری است پس امکان اطاعت در آن می رود همچنانکه امکان عصیان هم می رود.
ولکن در خصوص جن و انس به سبب ویژگیهایی در خلقت این دو که همان اختیار و اراده برای انجام اعمال می باشد. عبادت جنبه تشریعی پیدا می کند. و تشریعات الهی(احکام الهی) سبب برانگیختن و ایجاد انگیزه برای عبادت و بندگی خدا می شود.
به نقل از اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی
لکن در خصوص جن و انس عبادت جنبه تشریعی به خود یافتی و به جهت برخورداری آن 2 از ویژگیهایی در خلقت در یک فرآیندارادی و اختیاری تحقق می یابد و تشریعات الهی در جهت برانگیختن انگیزه عبادت و بندگی به این نحو در آن دو است و چون یک فرآیند اختیاری است پس امکان اطاعت در آن می رود همچنانکه امکان عصیان هم می رود.
ولکن در خصوص جن و انس به سبب ویژگیهایی در خلقت این دو که همان اختیار و اراده برای انجام اعمال می باشد. عبادت جنبه تشریعی پیدا می کند. و تشریعات الهی(احکام الهی) سبب برانگیختن و ایجاد انگیزه برای عبادت و بندگی خدا می شود.
به نقل از اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی