از مضمون برخی آیات و روایات، چنین برمی آید که مسأله لذت های جنسی اختصاصی به مردان ندارد؛ بلکه زنان نیز در بهشت می توانند برای خویش شوهرانی دلخواه برگزینند.اصطلاح «حور» نیز اختصاصی به زنان ندارد؛ بلکه حورهای مذکر نیز در بهشت وجود دارند.
برای نمونه به این حدیث توجه کنید که از امیرالمؤمنین(ع) روایت شده است که فرمود:
«در بهشت بازاری است که در آن خرید و فروشی نیست، تنها در آن جا تصویر مردان و زنان وجود دارد. هر کس که تمایلی به آنان پیدا کند، از همان جا بر او وارد می شود»، (بحار الانوار، ج 1، ص 148).
در بهشت هم حوریان بهشتی وجود دارند که از نعمت های بهشتی هستند و در دنیا نبوده اند. همچنین، زنان دنیا ـ که اهل بهشت باشند ـ با زیبایی و شکوهی برتر از حوریان در بهشت حضور دارند؛ چنانچه مایل باشند به شوهران خویش می پیوندند وگرنه هرگونه که بخواهند عمل می کنند.
این که در قرآن، حوری یا کواعب و نظائر آنها آمده است، دلیل آن نیست که مخاطبان قرآن تنها مردان هستند؛ زیرا در قرآن از ولدان و غلمان نیز یاد شده است و هر دو جمع بوده و به معنای پسران است. افزون بر آن به نظر برخی از علمای لغت و مفسرین «حور» انحصار در زن ندارد و به مردان بهشتی نیز اطلاق می شود.
برای نمونه به این حدیث توجه کنید که از امیرالمؤمنین(ع) روایت شده است که فرمود:
«در بهشت بازاری است که در آن خرید و فروشی نیست، تنها در آن جا تصویر مردان و زنان وجود دارد. هر کس که تمایلی به آنان پیدا کند، از همان جا بر او وارد می شود»، (بحار الانوار، ج 1، ص 148).
در بهشت هم حوریان بهشتی وجود دارند که از نعمت های بهشتی هستند و در دنیا نبوده اند. همچنین، زنان دنیا ـ که اهل بهشت باشند ـ با زیبایی و شکوهی برتر از حوریان در بهشت حضور دارند؛ چنانچه مایل باشند به شوهران خویش می پیوندند وگرنه هرگونه که بخواهند عمل می کنند.
این که در قرآن، حوری یا کواعب و نظائر آنها آمده است، دلیل آن نیست که مخاطبان قرآن تنها مردان هستند؛ زیرا در قرآن از ولدان و غلمان نیز یاد شده است و هر دو جمع بوده و به معنای پسران است. افزون بر آن به نظر برخی از علمای لغت و مفسرین «حور» انحصار در زن ندارد و به مردان بهشتی نیز اطلاق می شود.