آیا دارندگان خودروهای الکتریکی دوباره به سمت خرید محصولات بنزینی بازمیگردند؟ طبق مطالعهای که اخیرا در کالیفرنیا انجام شد، به نظر میرسد تقریباً ۲۰ درصد از دارندگان خودروی الکتریکی به سمت خودروهای بنزینی سنتی مجهز به پیشرانه احتراق داخلی بازخواهند گشت. به گزارش موتوروان، این مطالعه بهوضوح بیان میکند که مالکان صرفاً به دلیل زیرساخت ضعیف شارژ، چنین کاری انجام میدهند. کالیفرنیا یکی از ایالتهای آمریکا با بیشترین طرفداران استفاده از خودروی الکتریکی است و برای ایالاتی که فاقد زیرساخت قوی شارژ خودروی برقی هستند، تصویری ترسناک ترسیم میکند.
در مطالعهای که توسط اسکات هاردمن و گیل تال برای مؤسسه مطالعات حملونقل دانشگاه کالیفرنیا در شهر دیویس کالیفرنیا انجام شد، تصویری واضح از رضایت طولانیمدت مالکان وسایل نقلیه الکتریکی در کالیفرنیا بین سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ به دست آمد.
در چکیده مطالعه، تصویر روشنی از نتایج به دست میآوریم:
در اینجا، بر اساس نتایج حاصل از پنج نظرسنجی پرسشنامهای، متوجه میشویم که دست کشیدن از مالکیت PEV در کالیفرنیا با نرخ ۲۰ درصد برای دارندگان خودروهای الکتریکی پلاگین هیبریدی و ۱۸ درصد برای دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی باتریخور رخ میدهد. ما نشان میدهیم که عدم تداوم استفاده از خودروی برقی به عدم رضایت از راحتی شارژ، داشتن وسایل نقلیه دیگری در خانه که کارایی کمتری دارند، نداشتن شارژر سطح ۲ (۲۴۰ ولت) در خانه، داشتن وسایل نقلیه خانگی کمتر و مرد نبودن مربوط است.
اینها برای آینده خودروهای پلاگین هیبریدی (PEV) و الکتریکی (EV) چه معنایی دارد؟ بر اساس تحقیقات لازم است که به زیرساختهای شارژ در ایالات متحده نگاهی دقیق داشته باشیم. به نظر میرسد هرچه محصول خوب باشد، اگر زیرساخت پشتیبانی کافی نباشد، بسیاری از مشتریها به سمت کار راحتتر روی میآورند.
قسمت مهمی که باید در مورد این مجموعه داده مورد توجه قرار بگیرد، عمر آن است. در سه سال گذشته از زمان بررسی، شبکه شارژ در ایالات متحده رشد چشمگیری داشته است. کارشناسان بهخوبی دریافتهاند که زیرساخت نقطهضعف آینده خودروی برقی است و بسیاری از شرکتها و سازمانها در تلاش هستند تا در این زمینه پیشرفت کنند. کارشناسان انتظار دارند آیندهای روشن برای خودروی برقی و رشد سریع شبکه شارژ در ایالات متحده شاهد باشیم.
مقالههای مرتبط:
مدتی قبل وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا در راستای کاهش قیمت خودروهای برقی، هدفگذاری جدیدی انجام داد و اعلام کرد که بهطور ویژه برای تولید باتری ارزان خودروی الکتریکی سرمایهگذاری میکند. این خبر میتواند در آینده باعث کاهش قیمت خودروهای برقی در ایالات متحده شود؛ اما دولت باید به زیرساخت شارژ نیز توجه کافی داشته باشد تا بتواند اهداف خود را جامه عمل بپوشاند.
چند ماه قبل مجموع فروش خودروهای برقی در ایالات متحده از یک میلیون دستگاه فراتر رفت. این موضوع نشان میدهد که تبلیغات بسیار زیاد برای خودروهای الکتریکی بهخوبی جواب داده است و در آینده شاهد فروش بیشتر محصولات برقی خواهیم بود. در کنار این مسائل، خودروسازان بخش بزرگی از سبد تولید خود را به خودروی برقی اختصاص دادهاند و شاهد هستیم که تعداد مدلهای برقی هر روز افزایش مییابد.