موسیقی ، ابزاری برای تبلیغ شیطان گرایی
منبع: راسخون
چکیده
موسیقی شیطانی از اوایل دهه 60 با به وجود آمدن هوی متال کم کم پا به عرصه ی تبلیغی گذاشت. که بسیاری گروه بلک سبث را پدر این موسیقی می دانند. موسیقی هوی متال هر چند با نیت شیطانی پا به عرصه هنر نگذاشت اما به وسیله سران قدرت ، برای اهدافشان منحرف شد و به موسیقی شیطانی بدل گشت. از جمله گروه هایی که از این موسیقی برای اهداف شیطانی استفاده می کنند. می توان گروه های بلک سبث ، مرلین منسون ، اسلایر و متالیکا را نام برد. در دنیای امروزی شاهد جایگاه رفیع موسیقی در ترویج شیطان گرایی هستیم.
کلید واژه : موسیقی شیطانی ، هوی متال ، مرلین منسون ، بلک سبث ، متالیکا ، اسلایر ، دیساید ، گیتار برقی
مقدمه
اولین جنبش های هوی متال در جوانانی دیده شد که از نسلی برخاستند که در قلب یک تحولی بزرگ که جنگ جهانی دوم و شرایط بعد از جنگ بود ، متولد شده بودند.در اوایل دهه ۱۹۶۰ جهان غرب خود را در سراشیبی کامل ماشینی شدن یافت ، شرایطی که باعث شد جوانان این دوره زندگی خود را در معرض تکنولوژی بیابند ، همچنین وجود جنگ جهانی دوم که به سبب سیاست های افراطی سالهای ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰ رخ داد و همچنین واقعه ویتنام که دلیلی بر سیاست های سرمایه داری آمریکائی بود ، شرایط نا امید کننده و یاس آوری را در جوانان این دوره به جای گذاشت. و این عوامل سبب شد جوانان از جای خود بلند شوند و جنبش متال را با شعار « سرانجام – اصلاحی باید » آغاز کنند.در این دوره گروههای بزرگی به عرض اندام پرداختند از جمله هو ، اسپایدرز ، کریم ، جیمی هندریکس ، لد زپلین ، آیرن باترفلای ، استپن ولف ، بلوچیر ، دیپ پرپل ، هامبل پای ، کاکتوس و بلک سبث.در مورد آغازگر این سبک دو نظر وجود دارد . عده ای پیشوای این سبک را بلک سبث می دانند و عده ای دیگر استپن ولف ، اما به دلایل خاص می توان بلک سبث را سردمدار این سبک و همچنین لد زپلین که گروهی راک با خط فکری هوی متال بود را نام برد. در این سالها گروههای کریم با هنر اریک کلپتون و گروه جیمی هندریکس اولین گروههائی بودند که به متال جنبه تجاری بخشیدند و آن را از دیسکوها به بازار فروش کشاندند. از جمله کارهای اریک کلپتون می توان به اتاق سفید و طلوع عشق تو و جیمی هندریکس با آلبومهای آیا تجربه کرده ای ؟ و بانوی الکتریکی بازار را بدست گرفتند. اما تا آن سالها پیشرویان این سبک لد زپلین ، دیپ پرپل و بلک سبث بودند.دیپ پرپل با حضور جان لورد و ریچی بلک مور ، گروه لد زپلین با حضور جیمی پیج و بلک سبث با حضور آزی آزبورن و تونی آیومی رقابت تنگاتنگی داشتند.سالهای آغازین هوی متال به علت وجود پیشکسوتان این جنبش به کلاسیک متال مشهور است که بدون شک بهترین و بیاد ماندنی ترین کارها در همین دوره است. از سال ۱۹۷۰ گروه بلک سبث با آلبومهای موفق روان پریش و استاد حقیقت اولین آلبومهای متال را ثبت کرد که بعدها نیروانا و متالیکا که در شاخه هائی جدا فعالیت کردند خودرا پیرو بلک سبث دانستند . در این سالها دیپ پرپل با هنر جان لورد در نوازندگی کیبورد که آنرا با گیتار ریچی بلک مور مخلوط کرد ، متال هنر سازهای دیگر را نیز به همگان عرضه کرد. همچنین در اواسط دهه ۷۰ گروه کیس به علت فرم نمایشی و تئاتر گونه و نیز تکامل اجراهای زنده بوسیله نوازندگانی بزرگ از جمله پائول استنلی و جنی زیمنس سهم زیادی در تکامل موسیقی متال داشت. بطوری که مشهود است اکثر گروههای متال شهرت خود را در ابتدا به عنوان گروههای راک بدست آوردند. همین عامل سبب ایجاد سبک راک پیشرو شد که گروههای جت روتال ، یس و کینگ کریمزن از این سبک به سمت هوی متال حرکت کردند که باعث ابداع تکنیک های جدید نوازندگی شد. همزمان با هوی متال سبک پانک که برای احیای راک اند رول آمده بود نیز در حال شکل گیری بود. پانک ها نیز مخالف فاشیسم و تبعیض نژادی بودند و گاه بر ضد دولت های چپاولگر غربی می خواندند. سردمداران اینها سه گروه رامونز ، ایگی پاپ و سکس پیستولز بودند که تاثیرات زیادی بر گروه های هوی متال هم زمان و حتی بعد خود گذاشتند. در سالهای آخر دهه ۷۰ که پانک طرفدارانش را رفته رفته کمتر می دید گروه جدیدی به اسم موتور هد آغازگر سبک جدیدی شد که به سه زیر شاخه ترش متال ، اسپید متال و پاور متال تقسم شده است . این گروه به دلیل اینکه هواداران هوی متال و پانک را دور خود جمع کرده بود سهم عمده ای از تاریخ هوی متال را به خود اختصاص داد . سبک هاردکور از دیگر دستاوردهای موتور هد است. خلاصه سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۳ سالهای آغازین هوی متال بود. نمادگری ، بی خیالی ، طرد دنیای سیاست و عشرت طلبی از مشخصه های اصلی این سبک بود. اکثر طرفداران این سبک جوانان ۱۸ تا ۲۴سال بودند که هوی متال را موسیقی نسل خود می دانستند. اشعار عاشقانه و احساسی را نفی می کردند و با رقص میانه خوبی نداشتند.در دوره سالهای 1997 و بعد از آن جنبش فردی خواننده ای به نام مرلین منسون از خبر سازترین مسائل بود مرلین منسون به ناگاه با آلبوم فوق ستاره ضد مسیح بر ضد تمام تاریخ بشریت قیام کرد . آهنگ های او از لحاظ مفاهیم اشعار و ترانه های او بسیار نو و متفکرانه اند . منسون بارها با القاب مختلف مورد خطاب نشریات و منتقدان قرار گرفت القابی چون دیوانه ، پلید ، ابله ، کثیف ، نابغه درک نشده ، خبر ساز پول دوست ، ناجی ، مظهر شیطان ، انسان سگ سان ، فرزند عیسی ، فرشته نجات بخش و دجال ، عده ای او را بازیچه دست سرمایه داران میدانند و گروهی اورا تنها نو آور تاریخ بشری . (1)
هوی متال بازیچه فراماسون
دانشی که در راستای اهداف فراماسونی و توسط بهترین دانشمندان وابسته به این تشکیلات و حمایتهای مالی بیپایان تولید میشد ، نارضایتی از وضعیت تمدن لیبرال – سرمایهداری را به خوبی پیش بینی کرده بود و بر اساس نظریات تولید شده در این مجموعه ها مطالعات عصر آکواریوس به سفارش مؤسسه تاویستاک و سرپرستی ویلیس هارمون آغاز شد. عصر آکواریوس شرایطی را ایجاد میکرد که سازمانهای سری میتوانستند آمال و آرزوهای خود را در وضعیت آشوب ناک و بحرانی بر مردم تحمیل کنند. از این رو با راه انداختن شورشهای خیابانی توسط دانشجویان ، استفاده از موسیقی ( راک و متال ) ، تبلیغات و رسانههای فراگیر نقشههای خود را اجرا کردند.(2) در دهة 1950 موسیقی بلوز که نغمههای آفریقایی را به اجرا میگذاشت طرفداران زیادی پیدا کرد. در همان سالها ، الویس پریسلی(3) با ترکیب بلوز و موسیقی مردم پسند پاپ سبک راکاندرول را ابداع کرد. این موسیقی تاحدودی تند و خشن بود و در دهة 1960 به دنبال اعتراضات فراگیر دانشجویان در آمریکا و اروپا به طور خاص مورد استفاده جوانان قرار گرفت و سبک موسیقی خشنتری به نام هویمتال از دل آن بیرون آمد. همان طور که اشاره شد موسیقی هوی متال را گروه بلک سبث ( که در آغاز یک گروه در سبک بلوز با نام ارث بود ) و لد زپلین با بهره گیری از بنیان های موسیقی بلوز و راک اندرول و اشعار اعتراض آمیز و انتقادی به جامعه شناسانده و محبوبیت اولیه این سبک از طریق همین دو گروه به دست آمده است. موسیقی متال به دانشجویان معترض عرضه شد و مورد استقبال گسترده قرار گرفت. به جهت برخی از ویژگیهای روانشناختی ، اقتصادی و اجتماعی دانشجویان بهترین عامل تابع برای پیشبرد یک ایدئولوژی هستند.(4) و در طرح عصر آکواریوس نقش اول روی صحنه برای آنها نوشته شد. جوانان دهة 1960 کسانی بودند که دوران کودکی خود را با تحمل پیامدهای ناگوار جنگ جهانی دوم از سر گذرانده بودند و از کاستیها و ناکامیهای تمدن سرمایهداری رنج میبردند.این حرکت که در ابتدا از آمریکا و برای اعتراض به جنگ ویتنام آغاز شد و سپس اروپا را در بر گرفت ، آرمانهای بسیار خوبی داشت ولی از شیوههای درستی استفاده نمیکرد. آرمانهای آنها که در شعارهایشان منعکس بود عبارت بودند از :
ضد جنگ « محبت بورزیم ، جنگ نکنیم »
بهبود روابط انسانی « به هم عشق بورزیم »
اعتدال در مسائل اخلاقی « دانشگاه نقش خود را در احیا و جانبخشی به انرژیهای فکری و اخلاقی مورد نیاز جامعه تشخیص نمیدهد » انتقاد به سیاست « زنده باد دموکراسی مستقیم » معنویتخواهی « هر روز در زندگی خود سفر کنید » و . . .(5) اما خود این جنبش بر خلاف شعارها و آرمانهایش از خشونت و شیوههای غیر اخلاقی استفاده میکرد. این گزینش نادرست روشها به عوامل ایجاد و هدایت این جنبشها مربوط میشد. تا به این ترتیب هم آرمانها و ارزشهای متعالی انسانی را ضایع و بیآبرو کنند و هم با تشدید و ناهنجار کردن بحران ایجاد شده برای جهت دهی به افکار عمومی بهره جویند.(6)در جنبشهای دانشجویی دهة شصت و از آن به بعد موسیقی متال به عنوان موسیقی اعتراض مورد استقبال جوانان قرار گرفت. شاخصة هویمتال استفاده از گیتار الکتریکی(7) بود و خشونت هر چه بیشتر در اجرا و بیادبی در مضامین را به نمایش میگذاشت. در سالهای اول پیدایش این جنبشها و استفاده از موسیقی متال ، در واقع آرمانها و ارزشهای والای انسانی که میتوانست به فروپاشی نظام سلطهگر سرمایهداری و فریب بزرگ لیبرال – دموکراسی برسد ، کاملاً زشت جلوه داده شد و این شعارها و آرمانها با حماقت ، ناپختگی ، شورش و خشونت همراه گردید. در آن سالها تقریباً تمامی اشعار و ترانههای آن دارای خمیر مایة اعتراضآمیز بر ضد جنگ و عشرت طلبی و سلطه سیاسی- اجتماعی بود. ترانهها برای مبارزه با مدرنیتة مصنوعی و سلطة تجاری ، و بیان رنجهای جوامع در جهان سوم سروده میشد. قسمتی از اشعار هم مربوط به مسائل معنوی و نکاتی برای بیدار کردن ضمیر درونی انسانها بود.(8) دستهای پنهانی که این نمایش را هدایت میکردند ، از نیمة دهة 1970 به بعد هدف دوم یعنی جهت دهی به افکار ملت ها در شرایط ناامن و بحرانی را دنبال کردند. آنچه باعث مهار این بحرانها شد ، طرح ایده شیطان پرستی بود ، که به سرچشمة خلاقیت هنری و مهار انرژی جوانان و بازگشت آرامش به جامعه تبدیل گشت. البته ظرفیتهای موسیقی متال برای رفتن به سمت شیطانگرایی را نباید نادیده گرفت مانند اعتراض به نهادهای اجتماعی و برهم زدن نظم ، ابراز خشونت و کلمات رکیک در ترانهها و از همه مهمتر اهانت به مقدسات ؛ که شاید علت آن حمایت کلیسا از حکومتها بود.(9) در آن سالها که تازه رسانههای صوتی و تصویری جهانگیر میشد ، ستاره های هنری و سبک های تازه در موسیقی و سینما خواسته و ناخواسته مأمور شدند که ارزشها و اندیشه های نهفته شیطانی را در دنیا آشکار نموده و ترویج کنند. و صد البته این چیزی نبود که جوانان معترض و تحولخواه دهه شصت و یا هنرمندان سبک راک و متال میخواستند. این جهتگیریهایی بود که به طور حساب شده بر آنها تحمیل میشد و خودشان آن را به صورت بهترین راه و یا شاید تنها راه دستیابی به اهداف ، انتخاب میکردند. شبکههای تلوزیونی و مطبوعات که در اختیار شرکتهای سرمایه داری بودند و با آخرین دستاوردهای پژوهشی در شاخههای علوم اجتماعی ، علوم ارتباطات ، روانشناسی و جنگ روانی هدایت میشدند ، کار خود را برای استفاده از این جوانان در جهت ترویج افکار شیطانی آغاز کردند. در گام نخست کوشیدند تا آنها را در هنجارهای تمدن سرمایهداری جذب و هضم کنند و نیز تأثیر گذاری آنها را بر جامعه افزایش دهند. از این رو پیشنهاد ضبط استودیویی را به این گروهها دادند تا به واسطة آن بتوانند صدای خود را به گوش افراد بیشتری برسانند. اما این مسأله یک پیامد مهم داشت و آن فروش بالای کاستها و فیلمهای گروه و در نتیجه شهرت و ثروت بود و این به معنای فاصله گرفتن از آرمانها و جذب شدن به ارزشهای نظام سرمایهداری بود. همان طور که قبلا اشاره شد اولین گروههایی که به موسیقی متال جنبه تجاری بخشیدند و آن را از دیسکوها به استودیو کشاندند و ضبط حرفهای و فروش رسمی را وارد این نوع موسیقی کردند ، گروههای کریم و جیمی هندریکس بودند. آخرین اقدام ، تغییر هویت این گروهها و ستارههایی بود که به اندازهکافی مشهور و محبوب شده بودند. برای نمونه به گروه بلک سبث به عنوان یک گروه موفق تهمت شیطانی خورد. تنها به این خاطر که با توطئهای حساب شده افرادی با لباسهای سیاه شیطان پرستی که در میهمانی های فراماسونی از آن استفاده میشد و نمادهایی مثل صلیب برعکس یا ستاره پنج پر ، که این هم از نمادهای ماسونی است ، در اجراهای آنها حاضر میشدند و این صحنه در تصاویری که از برنامههای این گروه میگرفتند ، برجسته میشد و در رسانهها و مطبوعات بازتاب گسترده مییافت. به دنبال این تبلیغات دروغین مبنی بر شیطانی جلوه دادن گروه بلک سبث و بعدها سایر گروههای متال ، خواننده این گروه مایکل آزبورن در مصاحبهای در سال1976 اعلام کرد ، « ما یک گروه موسیقی هویمتال هستیم و من و بچهها ( گروه ) هرگز به دنبال تفکرات شیطانی نرفتهایم. من فردی مذهبی نیستم اما به آفرینندهام ایمان دارم. بلک سبث هرگز گروهی شیطانپرست نبوده است و من از دیدن بعضی از طرفدارانمان که با لباسهای سیاه و صورتهای رنگ شده و شمعی در دست در سالن کنسرت حضور پیدا میکنند واقعاً میترسم … . ما واقعاً آن گونه که آنها میخواهند نیستیم بلکه فقط معترضیم. »(10) در اواخر دهه هفتاد این تبلیغات مؤثر واقع شد و گروههای دیگر که دیدند بازار شیطانگرایی داغ است و راه رسیدن به شهرت و ثروت از آن میگذرد ، داوطلبانه شیطان پرستی را برگزیدند. در آغاز ، هویت شیطانی از سوی این گروهها به استفاده از نمادها ، سبک ، ادبیات و فضای شیطانی محدود میشد ، که برای نمونه میتوان به گروههای متالیکا ، منووار و رولینگ استون و حتی خود گروه بلکسبث اشاره کرد که به سبکهای اسپیدمتال ، ترشمتال و پاورمتال روی آوردند. بعد از آن به تدریج گروهها و افرادی پیدا شدند که آشکارا از شیطان پرستی و حتی حلول شیطان در خودشان سخن گفتند. این روند به پیدایش سبکهای بلک متال، دث متال و متال صنعتی کشیده شد و گروههایی مثل گروه مرلین منسون ، دیساید ( معنی دیساید یعنی قاتل خدا ) و امپرور به وجود آمدند. و آنتوان لاوی پایه گذار کلیسای شیطان ، مرلین منسون را واعظ اعظم کلیسای شیطان معرفی کرد. در این موسیقی از داد و فریاد و صدای بلند سیستمهای پیشرفته صوتی استفاده میشود ، ریتم تند و آشفتگی ملودی ها در این سبک که با ذهن و زندگی آشفتة انسان امروز همنوایی دارد ، قدرت تفکر ، تشخیص و تصمیمگیری را کاهش میدهد. آزمایشها نشان دادهاند که حتی موشها در مسیرهای مارپیچی آزمایشگاهی وقتی صدای موسیقی راک و متال پخش میشود ، توانایی تشخیص مسیر و حرکت را از دست میدهند. حالا تصور کنید که چنین موسیقی مخربی در کنسرتهایش حدود زمانی معمول برای یک کنسرت را میشکند و برای نمونه کنسرتی با نام «آنقدر مینوازم تا بمیرید» سه ساعت اجرا میشود. با این وصف چه مقدار از قدرت تفکر ، تشخیص و ارادة شخص باقی میماند که بتواند اعتراضی مؤثر انجام دهد. همچنین همراه شنیدن این موسیقی معمولاً از داروهای روانگردان استفاده میشود که به طور مضاعفی قدرت تفکر و اراده را میکاهد. فرمول قرصهایی نظیر ال.اس.دی و موادی مثل ماری جوانا در مرکز داروسازی ساندوز سویس توسط شیمیدان برجستهای به نام آلبرت هافمن(11) و با تأمین مالی بانک اس.سی. واربرگ تولید شد و برای اولین بار توسط فیلسوف معروف آلدوس هاکسلی (12)معرفی گردید. و گروههای راک و متال موفقترین ترویج دهندگان آن در دنیا هستند. موسسه تحقیقاتی ساندوز و بانک واربرگ شریکان مؤسسة پژوهشی استانفورد(13) هستند که در پروژة « دگرگون سازی تصورات آدمی» به صورت بخشی از طرح کلان عصر آکواریوس ، برنامة ساختن گروههای راک ، متال و جهت دهی شیطانی به آنها را آماده کردند.(14)در اواخر دهة 1970و اوایل دهة 1980 که موسیقی متال از مسیر خود منحرف شده و از آرمانهایش فاصله گرفته بود ، هنوز عملیات خنثی سازی ارزشهای انسانی در سناریوی دگرگون سازی تصورات آدمی پایان نیافته بود ، از این رو جنبش پانک موج تازهای افکند و به متال رونقی نو بخشید. پانکها به آرمانها برگشته بودند و برای اعتراض به تجملگرایی ، مصرفزدگی ، سرمایهداری ، بیعدالتی و فاصلة طبقاتی از زبالهها کفش و لباس پیدا میکردند و میپوشیدند. ظاهر ژولیده ، لباسهای پاره و بوی لجن ویژگی آنها بود. اما توانستند با شور و هیجان ، شعارهای آرمانی که مردم تشنة آن بودند و نیز پوشش تبلیغاتی فوق العاده جایگاه چشمگیری در فرهنگ جوانان پیدا کنند. اما داستان پانک نیز به سرانجام نرسید.
و آنها دیدند که میتوانند به راحتی به افکار و ارزشهای مردم جهت بدهند. و تغییر تصورات و ایجاد تخیل که در گذشته با علوم جادویی انجام میشد امروزه با تکنیک ها و نظریات علوم جدید در شاخههای گوناگون روانشناسی و جامعهشناسی و استفاده از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات به صورت موفقتری انجام میگیرد. از این جا بود که با اطمینان ، به ترویج علنیتر اندیشه ها و آرمانهای شیطانی پرداختند.موسیقیتند ، فریاد ، خشونت نمایشی و گاهی واقعی ( چنانکه سید ویشس ، خواننده گروه سکس پیستولز از گروههای موفق پانک همسر خود را کشت و شب بعد دست به خودکشی زد ) در کنار رفتار ناهنجار جنسی و استفاده از مواد مخدر و روانگردان و به بازی گرفتن شعارها و آرمانهای تحول آفرین ، تمام نیروی فکری و جسمی جوانان را به تباهی کشید و قدرت ایستادگی و اعتراض مؤثر و تفکر تحولساز را از آنها گرفت. شیطانیتر از همه اینکه نه تنها برای این ویرانگری هزینهای نکردند ، بلکه از آن برای خود منابع ثروت آفرین ساختند. فروش فیلمها ، در آمدهای حاصل از برنامههای رسانهای ، تولید پوشاک و لوازم آرایشی و زینتی که با نمادها و الیمانهای گروههای معروف تولید میشد ، سرمایهدارهای پشت صحنه را از ستارههای روی صحنه ثروتمندتر کرد.شیطانگرایی در موسیقی راک و متال به تدریج خود را آشکار کرد و آوای خود را به جهان رساند. و بسیاری از گوشها را تسخیر خود کرد و از این راه به قلبها راه یافت. امروزه موسیقی متال و راک از اتاق خواب تا سالنهای ورزشی تمام شهرهای دنیا به گوش میرسد و شما گمان نکنید که مثلاً مکه ، کربلا ، قم یا مشهد از این حضور کثیف پاک مانده است. در سالهای اخیر برگزاری جشنوارههای متعددی نظیر وودستاک(15) و آزفست(16) برای موسیقی متال برگزار میشود و بعضی از شاخههای متال مثل « آلترناتیو متال» جشنوارههای خاص دارند. گذشته از اینها به منظور شناسایی استعدادها و ادامه روند ستاره سازی و بازی ستارههای موسیقی جشنوارة گروههای زیرزمینی از سال 200 پایه گذاری شده که باعث جذب هر چه بیشتر جوانان به موسیقی شیطانی و شکل گیری این قبیل گروهها در تمام کشورهای دنیا شده است. ایجاد گروههای بومی در کشورهای مختلف برای نمونه گروههای بلک متال هلند ، بلک متال نروژ ، گروه های لودنس ، آنگرا و راپسودی در ژاپن ، گروههای یوپی ، هدهانتر و کای هانسن لد در آلمان و باز سازی گروه قاتل خدا و گروههای دیگر در ایران ،(17) محصول این جشنوارهها و شور و هیجانی است که بین جوانان جهان به راه انداختهاند. و نیرویی را که میتواند به تغییر تمدن و سبک زندگی ظالمانة روزگار ما و تحول در تاریخ منجر شود ، در جهت تثبیت سلطة خود و حفظ وضع موجود بکار گرفتهاند.
معرفی گروه ها
در این بخش به معرفی چند گروه موسیقی که آشکارا تفکر شیطان گرایی را ترویج می دهند بسنده می کنیم.
گروه بلک سبث :
این گروه به عنوان یکی از پایه گذاران این سبک قابل بررسی است.
بیوگرافی گروه بلک سبث :
گروه بلك سبث ( يكي از اصلي ترين و اولين پايه گذاران سبك هوي متال ) را امروزه به عنوان پدر خوانده گروه هاي فعال در اين سبك در دهه هشتاد و نود ميدانند. گروه بلك سبث ( يعني جان آزي آزبرن ، فرانك توني آيومي و تري گيزر بالتر ) در دوران كودكي در فاصله نزديك به هم در آستون واقع در حومه بيرمنگام انگلستان زندگي ميكردند. البته در اين دوران روابطشان چندان دوستانه نبود. همچنان كه بزرگ تر مي شدند علاقه مشتركشان به موسیقی بیشتر می شد و هر كدام شروع به فعاليت در گروههاي مختلفي كردند. بعد از مدتي آنها يكديگر را پيدا كردند و به همراه بيل وارد نوازنده درام با هم مشغول به كار شدند و در سال 1976 گروه پلكا تالك را تشكيل دادند كه اعضاي آن شامل بود از:آزي آزبرن (خواننده)؛ توني آيومي (گيتار ليد)؛ گيزر بالتر (بيس)؛ بيل وارد (درامز)؛ جيمي فيليپس (گيتار ريتم)؛ ايكر يفون خيلي زود فيليپس و ايكر از گروه اخراج شدند. چهار نفر باقيمانده نام گروه را به ارث بلوز كمپني تغير دادند كه بعد از مدت كوتاهي به ارث كوتاه شد. آنها در اين گروه ، موسيقي بلوز ، هوي و راك مي نواختند و به اين ترتيب توانستند در كلوپ هاي محلي طرفداران محدودي كسب كنند. در سال 1969 آيومي ارث را ترك كرد تا به گروه جترو تال بپيوندد ولي چند ماه بعد به گروه باز گشت. او اين بار ايده اي جديد داشت. آيومي از اينكه مردم به ديدن فيلمهاي ترسناك و دلهره آور كه در آن زمان بازار خوبي داشتند ميروند و در حقيقت براي ترسيدن پول مي دهند به اين فكر افتاد كه نوعي موسيقي ترسناك خلق كند. همراه با باتلر و علوم خفيفه و داستان هاي فانتزي ، گروه چندين آهنگ باحال و هواي مهيب و تيره ساختند كه يكي از آنها آهنگ بلك سبث بود كه نام يكي از فيلمهاي ترسناك بوريس كارلوف بازيگر برجسته دوران صامت سينما را برخورد داشت. خود گروه هم به بلك سبث تغير نام داد. با اين رويه جديد بر تعداد طرفداران گروه افزوده شد. قبل از ضبط آلبوم اول گروه بلك سبث ، آيومي سرانگشتان دست راست خود را در يك حادثه صنعتي از دست داد. او چپ دست بود و با سرانگشتان مصدومش نمي توانست فشار لازم را براي به صدا در آوردن سيمهاي روي فرت برد گيتار ايجاد كند. از اين رو او از نوعي روكش پلاستيكي براي انگشتانش استفاده كرد و در عين حال كوك گيتار را بم تر كرد تا فشار كمتري احتياج داشته باشد. همه اين عوامل باعث به وجود آمدن صدايي عميق تر و خشن تر شد كه به همراه ريف هاي سرد و تيره اش كاملا با حال و هواي اشعار گروه هماهنگي داشت. اشعار گروه كه اكثر توسط باتلر نوشته مي شد بر روي مضامين سنگيني همچون سرشت پليدي ، جدال خير و شر ، نابودي محيط زيست و جنگ متمركز بود. آلبوم بلك سبث در سال 1970 منتشر شد و هفته اول در ليست پر فروشهاي بريتانيا شماره 13 شد. با اين آلبوم بلك سبث جوهره آن چيزي را پديد آورد كه بعد ها متال اطلاق مي شد. با آهنگ بلك سبث اين گروه پيشتاز استفاده از فواصل نا مطبوع و به كار گيري اثرات رواني و عاطفي اين گونه از فواصل موسيقي راك شد. آلبوم پارانويد به فاصله كمي در همان سال منتشر شد. تركيب هول انگيز صداي جيغ مانند آزبرن ، گيتار آيومي ، بيس غرنده باتلر و نوازندگي جنون آميز وارد ، آلبوم را تبديل به يك موفقيت بي نظير كرد. آهنگ هايي همچون پارانويد ، خوك هاي جنگ و مرد آهنين از اين گروه تبديل به معيارهاي ماندگار موسيقي متال شدند. درسال 1971بلك سبث آلبوم ارباب واقعيت را منتشر كردند كه آهنگهاي ماندگاري همچون كودكاني از قبر ، وراي ابديت و بسوي خلا همه از اين آلبوم هستند. در سال 1972 آلبوم جلد چهارم منتشر شد. سال 1973 بلك سبث با همكاري ريك ویکمن نوازنده كيبورد از گروه يس آلبوم بلک سبث خونخوار را منتشر كردند كه از نظر اشعار و موسيقي آلبوم قوي و ماندگاری بود. در اين آلبوم توانايي گيگزر باتلر را در سرودن اشعار عميق و جاندار مشاهده ميكنيم كه يكي از عوامل بالا برنده كيفيت يك كار متال است. اين تركيب گروه تا سال 1978 پايدار ماند.در اين فاصله گروه سه آلبوم ديگر منتشر كرد كه از آن جمله ميتوان به آلبوم سابوتاژ ( 1975 ) اشازه كرد كه آهنگ ناخوشي نماد گيتي دنيا از اين آلبوم است. در سال 1978 آزي آزبرن از گروه جدا شد تا به صورت تنها فعاليت كند. گروه او در دهه هشتاد تبديل به موفق ترين گروههاي هوي متال شد. جانشين آزبرن در بلك سبث راني جيمز ديو خواننده گروه روينبو بود. او با آمدنش توانست گروه را به روز كند و با ارائه ايده هاي نو ، سطح كار گروه را كه در انتهاي دهه هفتاد افت پيدا كرده بود ارتقا بخشد. در سال 1980 با انتشار آلبوم بهشت و دوزخ بلك سبث دوباره به صف گروه هاي طراز اول متال دنيا بازگشت. آهنگ هاي سطح بالايي چون شواليه هاي نئوني بهشت و دوزخ و كودكان شاهدي بر اعتبار و قابليت اين پيشتازان هوي متال در رقابت با گروه هاي جوان نوظهور اين سبك بود. سال 1982گروه يك آلبم دو تايي از اجراهاي زنده گروه در تورهاي دو آلبوم قبلي منتشر كرد. بعد از انتشار اين آلبوم راني جيمز ديو از گروه اخراج شد. از اين زمان تا اوايل دهه نود گروه تركيب هاي متفاوتي را به خود ديد. در ابتداي دهه نود آلبومي با نام ان آي بي كه هم نام يكي از آهنگ هاي آلبوم اول گروه بلك سبث بود را اجرا كردند.
اعضا فعلی
آزی آزبرن: خواننده ؛ تونی ایومی : گیتار الکتریک، جیزر باتلر: گیتار بیس، بیل وَرد : درام
اعضا قبلی
رونی جیمز دیو : خواننده؛ وینی اپایس : درام؛ ایان گیلن : خواننده؛ تونی مارتین : خواننده؛ کوزی پاول: درام؛ نیل موری: گیتار بیس؛ بابی راندینلی : درام؛ لورنس کاتل : گیتار بیس؛ تری چیمس : درام؛ جو برت : گیتار بیس؛ باب دِیزلی: گیتار بیس؛ بو بون: درام؛ دیو اسپیتز: گیتار بیس؛ اریک سینگر: درام؛ گلِن هاگس: خواننده؛ دیوید دانتو: خواننده؛ ری گیلن: خواننده؛ جف نیکولز: کیبورد؛ ادام ویکمن: کیبورد(18)؛
گروه مرلین منسون :
این گروه به عنوان پیشتاز در ارائه تفکر شیطان گرایی و وجود برایان وارنر در گروه قابل بررسی و تامل است. مریلین منسون نام یک گروه موسیقی آمریکایی است که در لس آنجلس کالیفرنیا مستقر است. آثار گروه تاکنون با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شده به طوری که تا به امروز چهار آلبوم از آثار آنها در هنگام انتشار در صدر ده اثر پرفروش آمریکا قرار گرفته است.مریلین منسون در سال ۱۹۸۹ توسط بریان وارنر (خواننده و سرپرست گروه ) و اسکات پوتسکی (گیتاریست) در فلوریدا بنیان گذاشته شد.
برایان سرپرست گروه :
برای آشنایی بیشتر با گروه و تفکرات آنان باید زندگی و تفکر سرپرست گروه یعنی برایان وارنر بررسی شود :در تاريخ ۵ ژانويه ۱۹۶۹ برایان هاگ وارنر در شهر کانتون در ایالت اوهایوی آمریکا متولد شد ، کودکی سفيد و لاغر ، مو های او رنگ سیاه دارد ، با چشمانی قهوه ای ، کودکی که مادر و پدر او علاقه ی چندانی به متولد شدن او نداشتند. او فرزند باربارا و هاگ وارنر مي باشد. پدر او در جنگ ويتنام شركت داشته و از نظر رواني و جسمي در اين جنگ آسيب ديده است. پس از تولد برايان دكتران و روانشناسان ارتش از سلامت جسمي او تعجب كردند. دوران کودکی برایان خيلی سخت و با بد ترين و کثيف ترين شرايط گذشت. وقتی که همه بچه ها به مدرسه می روند او از رفتن به مدرسه پابليک محروم شد و به مدرسه ای مسيحي که کشاورزان و کارگران می روند محکوم شد ، اما برايان به دليل تزوير و دروغي كه در تعاليم آن مدرسه مشاهده مي كرد از تحصيل در آنجا صرفنظر كرد. برايان تحصيلات دوران دبيرستان خود را در مدرسه گلن آک به پايان رسانيد. در همان جا بود كه او براي اولين بار به يك گروه موسيقي پيوست و شروع به نواختن سازهايي همچون باس و جاز نمود ، اما پس از مدت كوتاهي آن گروه را رها كرد. پس از آنكه تحصيلات برايان به اتمام رسيد ، در سن 18 سالگی به همراه خانواده اش به شهر تامپابای در فلوریدا نقل مکان کرد و در آن جا زماني كه در كالج مشغول به تحصيل بود ، به عنوان يك خبرنگار موسيقي در مجله هاي محلي همچون تودی و تونایت و پارالل بیست و پنجم فعاليت مي نمود. در آن هنگام بود كه برايان به عنوان يك مصاحبه گر تصميم گرفت در آن طرف ميكروفن ظاهر شود و مورد مصاحبه قرار گيرد. اين زماني بود كه برايان براي تشكيل يك گروه موسيقي اقدام نمود. وقتی در سال 1989 با گیتاریستی به نام اسکات میچل آشنا و پس از مدتی دوست شد ، آن ها تصمیم به تشکیل یک گروه گرفتند. برایان ، اسکات میچل را تشويق کرد که اسمش را به دیزی برکویچ تغيير بدهد. وقتی که گجت کین به عنوان بيسيست و مادونا واین به عنوان کيبرديست به گروه اضافه شدند ، آنها يک گروه کامل داشتند در آن زمان گروه هيچ نوازنده اي براي جاز نداشت و در عوض از يك ماشين جاز استفاده مي نمود. برایان براي انتخاب نام گروه شروع به بررسي نقاط تاريك و روشن فرهنگ امريكايي کرد و اسم گروه را مریلین منسون و اسپوکی کیدز گذاشت. مدتی که گذشت اعضا ديدند اسم گروه خيلی طولانی و خسته کننده است به همين دليل آنرا به مرلین منسون کاهش دادند .
مرلین منسون بر گرفته شده از دو نام است :
1 ) مریلین مونرو(19) (مانکن و هنر پيشه ی ممتاز دهه ی ۶۰ ميلادی )
2 ) و چارلز منسون(20) ( جانی ترين قاتل زنجيره ای دهه ی ۶۰ ميلادی ، البته موسيقی دان هم هست )
برایان در صنعت فیلم نیز وارد شده است او موزیک متن 48 فیلم را کار کرده از جمله فيلم هاي جنجالي و معروف ماتریکس ، اهل جهنم وساکن شیطانی ، در 9 فیلم بازیگر بوده که اولين فعاليت برایان به عنوان هنرپيشه در سال 1996 بوده و 5 فیلم را نیز کارگردانی کرده است ، تهیه کننده 3 فیلم و مدیریت گروه موزیک 3 فیلم را نیز بر عهده داشته ، یک فیلم را نویسندگی کرده و در 67 فیلم از او به عنوان یک شخصیت ، تشکر شده است. (21) برایان يك نقاش حرفه اي در زمينه آبرنگ نیز هست. بسياري از نقاشي هاي او در تعداد بالا به فروش رسيده است. همچنين در ميان خريداران آثار او به افراد مشهوري همچون نیکولاس کاج ، جک آزبرن ، دیو ناواروو اندی دیک برخورد مي كنيم.همچنین برایان در یک بازي كامپيوتري با نام فایرس – پرسون شوتر آریا كه در سال 2005 عرضه شده است در نقش يكي از شخصيت هاي داستان با نام ادگار صحبت مي كند. در ضمن برایان به داستان و شعر نوشتن ، خواندن ، نقاشی ، کلکسيون اعضای مصنوعی پزشکی ، کارتون اسکو بی دو ، عروسک ، جعبه ی غذا ، ميمون ، رنگ سياه ، فلسفه ، نيچه ، جنگ ستارگان ، شکلات ، درام ، مجالس عرق خوری ، شهرت ، حيوانات ، مسابقات و قرعه کشی جوايز علاقه دارد. برایان خال کوبی های خيلی زياد دارد از جمله چشم سيب ( روی هر دو کتف ) ، زنبور قاتل ، درخت بد سرشت روی جمجمه ( بر روی ساعد دست ) ، صورتی با تار عنکبوت روی سر ( بر روی ساعد دست ديگر ) ، ديو يک چشم ، صورت شيطان با زير نويس 666 و چند خالکوبی دیگر .برایان در اکتبر ۱۹۹۴ ترتیب ملاقاتی با آنتوان لاوی بنیان گذار و موسس کلیسای شیطان را داد. لاوی از او ستایش کرد و به او لقب کشیش اعظم کلیسای شیطان را داد. او دکترای افتخاری موسیقی دارد و همچنین دارای مدرک استادی در رشته فلسفه نیز هست. برایان در حال حاضر با مجري برنامه هاي طنز ، دیتا ون تیس نامزد مي باشد و با او زندگي مي كند. او در گذشته با خانم رز مک گاون به مدت دو سال نامزد بود اما آن دو هرگز با يكديگر ازدواج نكردند. همچنين مرلين منسون در گذشته با افرادي همچون ملیزا رمرو ، جنا جامیسن و تراکی لوردز رابطه داشته است.
كتاب هاي منتشر شده در ارتباط با مرلين منسون عبارتند از :
1. Marilyn Manson Talking ، نوشته مرلين منسون ، سال 1998
2. Marilyn Manson a Biography ، نوشته Kurt B Reighley، سال 1998
3.The Long Hard Road Out of Hell ، نوشته مرلين منسون ، سال 1999
4.Disecting Marilyn Manson ، نوشته Gavin Badailey ، سال 1999
5. Marilyn Manson Lest We Forget: The Best of ، نوشته مرلين منسون ، سال 2005
6. Lest We Forget: Best of Marilyn Manson-Guitar Tab-Music ، نوشته مرلين منسون ، سال 2006
و بیش از 20 کتاب دیگر .
بیوگرافی گروه مرلین منسون :
کارهای اولیه گروه در حد ضبط و انتشار چند کاست مستقل و نواختن در کلوپ ها و برنامه ها بود ، استفاده از جلوه های بصری خاص در این نمایش ها ، آرایش خاص برایان و فضای گوتیک آثارشان به سرعت گروه را مطرح نمود ، کارهای گروه با استفاده از درام قدرتمند باعث شد تا صدایی سخت و تیزتر به گوش شنوندگان برسد و تا سال 1992 آن ها در میان عامه پسندترین حرکت های هنری در حیطه فلوریدای جنوبی به شمار می رفتند. در سال 1993، تنت رزنور با آن ها تماس گرفته و پیشنهادی برای ارایه یک کار جدی کرد و آن این بود که گروه با شرکت مربوط به او یعنی ناتینگ ریکوردز قرار دادی ببندند تا شاید این گونه ، شانس گروه برای حضورهای جدی و ماندگارتر بیشتر شود. برایان این پذیرفت می پذیرد و در خلال تابستان 1994 با کمپانی یاد شده وارد مذاکره شد و اولین آلبوم گروه با عنوان تصویر یک خانواده آمریکایی در همین سال به بازار عرضه شد. از همین جا بود که شهرت منفی گروه آغاز شد اجرای گروه در سالت لیک سیتی (22) شروع این حرکت بود ، کارهای غیر منتظره برایان روی صحنه نمایش او را یک شیطان مجسم ساخته بود. جالب آنکه هر چه تضاد او با جامعه بیشتر می شد و عده منتقدینش افزایش پیدا می کرد ، محبوبیت وی در میان هوادارانش بیشتر می شد ، گروه سال 1996 آلبومی با نام ابر ستاره ضد مسیح منتشر کرد که در میان سه آلبوم مطرح پاپ سال جای گرفت ، محبوبیت منسون رو به افزایش می رفت و جامعه با او در گیر می شد ، کنسرت هایش با پا فشاری مردم کنسل می شد و موسیقی اش از سوی گروه های مذهبی و پیروان آن ها مورد هجوم نقد قرار گرفته و ترحیم می شد ، برایان وارنر که در یک فشار جدی قرار گرفته بود ، برای گفتن حقایق کارها و زندگی به دنبال رسانه ای می گشت که در مصاحبه ی مفصلی با مجله رولینگ استون اسراری را فاش کرد که تحت عنوان جاده دور و دراز خارج از جهنم منتشر و به پر فروش ترین اتو بیو گرافی سال بدل شد و در نیمی از سال يك ميليون و چهارصد هزار نسخه از آن به فروش رسيد این مصاحبه جنجالی ، گروه های مذهبی را به یقین رساند که او روحش را به شیطان فروخته است. حیوانات میکانیکی آلبوم بعدی او در سال 1999 منتشر شد که به دنبال موفقیت اش منجر به برگزاری یک تور حمایتی یکساله شد. پس از تيراندازي هاي مدرسه عالی کلمباین در آوريل سال 1999 كه فساد و ضعف دولتمرداني همچون سناتور جزف لیبرمن را افشا مي نمود ، مرلين منسون نيز شروع به اطلاع رساني و اظهار نظر در ارتباط با آن از طريق وب سايت شخصي خود(23) نمود. تقريباً دو سال بعد در اواخر سال200 مرلين منسون آلبوم جديد خود را با نام جنگل مقدس (در سایه دره مرگ) منتشر ساخت كه پاسخي به انتقاد هاي دريافتي پس از واقعه کلمباین بود. اين آلبوم نيز يك آلبوم بنيادي بود كه مسائلي همچون خشونت با اسلحه ، ترس جوانان و نقش تلويزيون در جامعه آمريكا را مورد بررسي قرار مي داد. در اين آلبوم ، مرلين منسون رابطه اي موازي را ميان ترور جان اف کندی و مصلوب شدن عيسي مسيح بر روي صليب و همچنين ميان قتل جان لینن به تصوير كشيد ، نمايشي كه نشان مي داد ، تلويزيون قربانيان را همچون شهيدان در راه خدا و قاتلين را همانند ستارگان معروف به نمايش مي گذارد. آلبوم جنگل مقدس رتبه پانزدهم را كسب كرد و هرگز به شهرت آلبوم گذشته دست پيدا نكرد. هواداران منسون در ماه می 2003 شاهد انتشار آلبوم عصر طلایی بی تناسب شدند که یک هفته تمام در صدر جدول فروش قرار داشت و رتبه يك را كسب نمود ، حتی عده ای از منتقدین نیز آن را در لیست ده آلبوم برتر خود جای دادند. منسون در سال 2007 آلبوم مرا بخور، مرا بیاشام و در سال 2009 اوج پستی را منتشر کرد.
اعضاء کنوني گروه :
برایان وارنر به عنوان خواننده ( 1989 تا کنون ) ؛کریس ورنا نوازنده جاز البته به صورت موقت به جای جینجر فیش (۲۰۰۷ تاکنون )؛ مدونا واین گاسی نوازنده کي برد ( 1990 تا کنون ) ؛ تایم اسکولد نوازنده گيتار باس ( 2001 تا کنون )؛ مارک چاوز نوازنده گيتار البته به صورت موقت با گروه همکاري مي کند ( 2004 تا کنون )؛ جینجر فیش نوازنده جاز که در حال حاضر به دليل مصدوميت با گروه همکاري نمي کند ( 1995 تا کنون )
اعضاء قبلي گروه :
ززا اسکیپ نوازنده کي برد (سال هاي1990 تا 1991)؛ الیویا نیوتن نوازنده باس ( سال 1990 )؛گجت گین نوازنده باس (سال هاي 1990 تا 1993 )؛ سارا لی لوکاس نوازنده جاز (سال هاي 1990 تا 1995) ؛ دیزی برکوویتز نوازنده گيتار ، باس و برنامه ريز (سال هاي 1990 تا 1996)؛ زیم زوم نوازنده گيتار (سال هاي 1996 تا 1998 )؛ تگی رامرز نوازنده باس و گيتار (سال هاي 1993 تا 2002 )؛ جان فایو نوازنده گيتار (سال هاي 1998 تا 2004 ) سبک موسیقی گروه مرلین منسون شامل تاثیراتی از سبک های هوی متال ، متال تناوبی ، متال صنعتی ، راک شوک آور ، گلم راک ، هارد راک و پاپ است. که منسون کوشش کرده تا با مخلوط کردن نوعی از صداها متشکل از صداهای سنگین گیتار برقی و ضربات سنگین درام و ادغام آن که تکیه بر آلات برقی سبک متال صنعتی دارد سبکی جدید به دوست داران سبک متال ارائه کند. اعضای گروه عقیدهای به پیروی از استانداردها و قوانین جاری دنیای موسیقی ندارند که این موضوع در ترانهها و طرح جلد آثار گروه مشهود است.
گروه های دیگر
در بحث موسیقی شیطانی گروه های دیگری نیز فعالیت میکنند که به خاطر طولانی شدن بحث به ذکر چند نمونه از آنها بسنده می کنیم :
اسلایر
اسلایر از گروهای بسیار اثر گذار و جنجالی ترش متال در دهه 80 است . که در سال 1982 در هانتینگتون بیچ کالیفرنیا تشکیل شد. دو گیتاریست به نام های کری کینگ و جفر هافمن موسس اصلی این گروه هستند. کار گروه با نواختن کاور آهنگهایی از جوداست پریست و آیرون مدن آغاز شد آنها به سرعت فهمیدند که به خاطر نوع رفتار های عجیب و غریب و شمایل خاصشان مورد توجه هوادارانشان قرار گرفته اند.
دیساید
اين گروه از اشعاري کفر آميز و دين ستيز استفاده مي نمايد. و از گروههاي اصلي دث متال به شمار مي رود هسته اصلي گروه در تامپای فلوریدا به عنوان يک متال زيرزميني در سال 1987 با نام آمون شکل گرفت. شرکتي بنام روآدرونر بعدها اين گروه را به نام دیساید تغيير نام داد. نکات مهم پیرامون این گروه ، تاسيس سازمان اینستن سیتی موزیکال و خشونت ضد مسيحي توسط طرفداران متعصب دیساید و نيز ايجاد محلي براي اجراي موسيقي دث متال براي آنها در آمريکا و علامت گروه که يک صليب وارونه بر روي پيشاني مي باشد ، قابل توجه است. رئيس اين گروه ، خود را مظهري از يک شيطان خالص معرفي کرد و در اجراهاي زنده اقدام به ريختن اعضاي حيوانات در ميان جمعيت مي نمود ، به همين دليل از کلوپ ها طرد شد ، نام گروه در مجلات مختلف تحريم شد و در ليست سياه گروه هاي مخالف مسيحي و مبارزان با کشتار حيوانات قرار گرفت. اين گروه آلبومي را توليد کرده که براي عکس روي آلبوم از شکم پاره شده ی مسيح استفاده شده است.
متالیکا
گروه متاليکا در سال 1981کار خود را در کاليفرنيا آغاز نمود . پس از آشنا شدن دو تن از اعضای اصلی اين گروه يعنی لارس اولريچ ( متولد 26 دسامبر1963 در کپنهاک دانمارک ) و جيمزآلن هتفيلد ( متولد 3 آگوست 1963 در لوس آنجلس آمريکا ) آنها برای انتخاب اعضای مناسب برای گروهشان و هماهنگی بيشتر دست به ساختن چند قطعه نمايشی زدند. اولين کار آزمايشی اين گروه کشتار آهنين درژانويه 1982 با نوازندگی درامز لارس اولريچ گيتار بيس و خوانندگی جيمز هتفيلد و تکنوازی گيتار ليود گراند به بازار عرضه شد . ولی در دومين قطعه آزمايشی آنان به نام روشنايی را فرار دهيد ، تغييراتی در گروه صورت گرفت و به جای ليود گراند نوازنده ای به نام ديو ماستين نوازندگی گيتار را بر عهده گرفت و شخصی به نام ران مک گاونی نوازندگی گيتار را بر عهده گرفت که با آمدن او جيمز به نوازندگی گيتار و خوانندگی مشغول شد . پس از آن آنان برای اولين بار برای اجرای اين قطعات به سانفرانسيسکو سفر کردند که تمامی اجراهای آنان در کلوپهای زير زمينی سانفرانسيسکو صورت گرفت پس از اين اجراها بود که گروه تصميم گرفت تغييراتی در خود بوجود آورد و نقاط ضعف خود را تقويت کند .
پينوشتها:
1. برگرفته از: کارن رشاد ، شب را ورق بزن ص 11 – 61
2.کمیته300 ص 26 – 96
3. Elvis Aaron Presley الویس آرون پریسلی (۱۹۳۵ – ۱۹۷۷ میلادی) خواننده و هنرپیشه آمریکایی و موفقترین شخصیت در هنر معاصر و موسیقی آمریکا و جهان است . او در دوران شکوفا شدن موسیقی سبک راک اند رول به ویژه در نیمه دوم دهه ۱۹۵۰ بر آن حکمرانی میکرد چنانکه به «شاه راک اند رول» مشهور شد. الویس از سال ۱۹۵۶ به بعد با اجرای ۴۵ ترانه که از هرکدام از آنها بیش از یک میلیون نسخه به فروش رفت و با بازی در ۳۳ فیلم سینمایی و حضور در برنامههای تلویزیونی و کنسرتها ، موفقیت اقتصادی رکوردشکنی را کسب کرد و مرگ او در سن ۴۲ سالگی به محبوبیت وی در بین هوادارانش و به فروش موفق کارهای او خاتمه نبخشید.او به سان یک فرهنگ نامیرا همچنان در ذهن و قلب مردم جهان زنده است بعد از مرگ او فروش آثار او رو به فزونی گذاشت و حتی بازدید از قبر او جزو یکی از نمادهای صنعت توریسم آمریکا به شمار می رود.الویس پریسلی به عنوان یک کالت و فرهنگ دیداری شنیداری بزرگترین هنرمند دوران معاصر محسوب می شود.
4. جامعهشناسی سیاسی ، ص260و261
5. تمدن مغرب زمین ، ج 2 ، ص1308
6.کمیته300 ، ص 98و99
7. گیتار الکتریک نوعی گیتار است که صدای آن بهوسیله تقویتکنندهای الکتریکی تشدید و یا تغییر مییابد. طرز کار آن به اینگونه است که ارتعاشات وارده بر سیمهای گیتار توسط قطعهای به نام پیکآپ به سیگنالهای الکتریکی تبدیل میشود. در واقع پیکاپ همانند یک میکروفن عمل میکند، با این تفاوت که چون یک سیستم مغناطیسی است فقط ارتعاشات سیم فلزی گیتار را دریافت کرده و آنها را به صورت سیگنال صوتی در میآورد که از طریق پیکآپ سلکتور میتوان پیکاپ مورد نظر را انتخاب کرد. سپس سیگنالها از طریق یک سیم به آمپلیفایر (تقویتکننده) فرستاده میشوند و در آخر صدای تقویتشده توسط یک یا چند بلندگو پخش میشود. در ابتدا گیتارهای الکتریکی تنها یک پیکآپ داشتند، اما امروزه با دو تا پنج پیکآپ نیز ساخته میشوند. در حدود دهه ۳۰ میلادی گیتارهای الکتریکی وارد موسیقی شدند. این اتفاق پدید آورنده انقلابی در صدا و تکنولوژی بود که تا امروز نیز ادامه دارد. با پیدایش راک اند رول در دهه ۵۰ میلادی ، گیتارهای الکتریکی به سرعت در موسیقی جا باز کردند و به یکی از فراگیرترین سازهای تاریخ مبدل شدند. از گیتار الکتریک در سبکهای مختلف از جمله راک ، متال ، پاپ ، جاز و هیپ هاپ استفاده میشود ، اما در سبک راک و متال به عنوان ساز اصلی مورد استفاده قرار میگیرد. (کتی اونروه ، انقلاب گیتارهای الکتریکی )
8. شب را ورق بزن ، ص19
9. زیرا در تفکر مسیحی خداوند دین را به کلیسا سپرده و حکومت را به قیصر و از این رو دولت و حکومت نوعی تقدس دارد و بنا به روش مسیح باید رنج را پذیرفت و اعتراض نکرد. با این تعالیم کلیسا جوانان حق داشتند که زیر بار آن نروند ، اما اهانت به مقدسات ، آنها را در برابر شیطان پرستی نفوذ پذیر کرد.
10. شب را ورق بزن ، ص21
11. آلبرت هافمن (۱۹۰۶-۲۰۰۸) ، شیمیدان سوئیسی بود که داروی توهمزای ال اس دی را کشف کرد. این محقق الاسدی را در سال ۱۹۳۸ در حین آزمایش بر روی قارچی که بر روی غلات رشد میکند ، کشف کرد. اما او چندی بعد (۱۹۴۳) ، به تاثیر روانگردان این دارو پی برد. آلبرت هافمن بعد از این که به طور تصادفی مقداری از الاسدی را خورد در ارتباط با تاثیرش این چنین گفت: «ال اس دی مرا به دنیای رویاها برد. با چشمان بسته تصاویر فوقالعادهای میدیدم که تاب خورده و کج و معوج بود.» آلبرت هافمن امیدوار بود که این دارو برای درمان بیماریهای روانی مانند شیزوفرنی و همچنین پژوهش در نحوه عملکرد ذهن بشر استفاده شود اما الاسدی به ماده مخدر پرطرفدار دهه شصت میلادی تبدیل شد.
12. آلدوس لئونارد هاکسلی Aldous Leonard Huxley ( ۲۶ ژوئیه ۱۸۹۴ – ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ ) نویسنده بریتانیایی بود. با این که او را بیشتر به خاطر رمانها و مقالاتش میشناسند ، تعدادی داستان کوتاه ، شعر و سفرنامه نیز از او به جا ماندهاست. هاکسلی از خانوادهای مشهور و ادب دوست بود و نیمه پایانی عمر خود را از سال ۱۹۳۷ تا هنگام مرگ در لس آنجلس گذراند. معروفترین رمان او دنیای قشنگ نو نوشته سال ۱۹۳۲ است ، که داستان آن در قرن بیست و ششم در لندن اتفاق میافتد. عنوان کتاب از قسمتی از نمایشنامه توفان از ویلیام شکسپیر گرفته شدهاست. مقاله معروف او با نام درهای ادراک نیز در سال ۱۹۵۴ منتشر شد که به شرح تجربیات او پس از مصرف الاسدی میپردازد. هاکسلی یکی از پیشاهنگان ادبیات مدرن در نیمه اول قرن بیستم محسوب میشود.
13. Stanford Research Institute موسسه پژوهشي استنفورد در منلوپارك كاليفرنيا قرار دارد.
14. کمیته300 ، ص83
15. وودستاک Woodstock نام جشنواره موسیقیای است که با هدف جلب نظر جهانیان به موضوع صلح راهاندازی شد. تا به امروز ۴ دوره وودستاک و در سالهای ۱۹۶۹، ۱۹۸۹، ۱۹۹۴، ۱۹۹۹ برگزار شدهاست. اولین و مهمترین دوره وودستاک در سال ۱۹۶۹ میلادی و به مدت ۳ روز (۱۵ تا ۱۸ آگوست) ، در یک مزرعه حوالی دهکدهای با همین نام (در حومه نیویورک) برگزار شد. در اولین وودستاک که با شعار « ۳ روز صلح و موسیقی » برگزار شد بزرگان موسیقی آندوره همچون جیمی هندریکس ، جنیس جاپلین ، ملانی سافکا ، جو کوکر ، جوآن بائز ، کارلوس سانتانا ، گریتفول دِد ، سی سی آر ، دِ هو ، نیل یانگ ، گراهام نَش و نوازنده بزرگ سیتار راوی شانکار قطعاتی را اجرا کردند. لد زپلین ، جترو تال ، بیتلز ، دورز ، باب دیلن ، فرانک زاپا و مودی بلوز غایبان نامدار وودستاک ۱۹۶۹ بودند. ایان اندرسن رهبر گروه جترو تال در پاسخ به دعوت برگزارکنندگان جشنواره گفته بود که دوست ندارد تعطیلاتش را در مزرعهای پر از هیپیهای نَشُسته بگذراند! جوآن بائز زمانی که در فستیوال به اجرای برنامه پرداخت ، شش ماهه باردار بود. در سال ۱۹۷۰ مستند وودستاک به کارگردانی مایکل ودلی و توسط کمپانی برادران وارنر روانه بازار شد. مارتین اسکورسیزی یکی از تدوینگران این فیلم بود. مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۴ از وودستاک ۱۹۶۹ به عنوان یکی از ۵۰ لحظه تاریخی که سرنوشت راک اند رول را تغییر دادند یاد کرد.
16. Ozzfest آزفِست : فستیوال سالیانهاست که در آن گروههای هوی متال به اجرای موسیقی میپردازند. پایهگذار آن آزی آزبورن و همسرش شرون آزبورن هستند که هر ساله فستیوال را سازماندهی میکنند. در این فستیوال گروههایی با سبکهای آلترنتیو متال، ترش متال، اینداستریال متال، متال کور، هاردکور پانک، نو متال، دث متال، گوتیک متال و بلک متال شرکت میکنند. خود آزی آزبورن با گروهش، بلک سبث، چندین بار در این فستیوال شرکت کردهاست. این فستیوال از سال ۱۹۹۶ میلادی تا به حال بین ۱۲ جولای تا ۳۰ آگوست برگزار میشود.
17. در اینجا به نام گروههای هوی متال ایرانی بسنده میکنیم : 1. كهت ميان (ترش متال) 2.آژيراك (پراگرسيو دث متال) 3.احسان اسنبکیت (هوی متال / هارد راک) 4.ماينس وان (پراگرسيو/آلترناتيو متال) 5.آلياژ (ترش متال) 6. امرتاد (گاتيك متال) 7.آرتيموس (دث متال) 8. ماد (هارد راك) 9.اس دي اس (دث متال) 10.ديركت ويژن (الكترونيك/اينداستريال متال) 11.آرسامس (دث متال) 12. 127 (هوي متال) 13 . سوگ (دث متال) 14.تارانتيستس (هوي متال) 15. 5گرم (پراگرسيو متال) 16 . اهورا (ترش متال) 17.ارس (بلك متال) 18.دژخيم (بلك متال) 19.كيوتين (ترش متال) 20.ديواينر (ترش متال) 21.ايوك افريتس (بلك متال) 22.اكسپلود (ترش متال) 23.نژند (بلك متال) 24.نوريك ميساكيان (پراگرسيو/كلاسيك متال ) 25 . لود ( ترش متال) 26. واسپوهر (راک، متال)
18 . www.black-sabbath.com
19. نورما جین مورتنسون Norma Jeane Mortenson معروف به مِریلین مونرو Marilyn Monroe بازیگر، خواننده و مانکن مشهور آمریکایی در روز ۱ ژوئن سال ۱۹۲۶ میلادی در لس آنجلس به دنیا آمد. در ۹ سالگی به یتیم خانه سپرده شد و دو سال در آنجا بود ، سپس در ۱۶ سالگی دوباره مجبور شد به یتیم خانه بازگردد. برای نجات از یتیم خانه در ۱۶ سالگی با گریس مک کی که کارگر کارخانه بود ، ازدواج کرد. او پس از اینکه مدتی مدل عکاسی و نقاشی بود ، بعد از چند بازی در نقشهای کوچک ، به خاطر زیبایی ، استعداد طنزآمیز و توانایی بازیگریاش ، توانست به یکی از مشهورترین ستارگان سینما ، نماد جذابیت و زیبایی قرن بیستم تبدیل شود. مونرو پیش از ورود به سینما ، مدل عکاسی و سپس مدل نقاشی به نام ارل مورن شد. او در سال ۱۹۴۶ اولین قرارداد بازیگری را با کمپانی فاکس قرن بیستم بست و نام مریلین مونرو را در این زمان برای خود برگزید. او یکی از مشهورترین ستارگان سینما، نماد جذابیت جنسی و ستاره پاپ در قرن بیستم است. برخی وی را جذابترین زن قرن بیستم دانستهاند و به اعتقاد رابين ميور او پرعکسترین چهره زن جهان است. مرلین مونرو در تاریخ ۵ اوت ۱۹۶۲ میلادی، در کالیفرنیا درگذشت. علت مرگ وی، مصرف بیش از حد داروی خوابآور ذکر شد. مریلین مونرو در یکی از آرامگاههای مشهور شهر لسآنجلس ، به نام گورستان وستوود به خاک سپرده شد. او از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۶۱ در ۳۰ فیلم سینمایی بازی کردهاست .
20 . چارلز منسون Charles Manson متولد ۱۲ نوامبر ۱۹۳۴ ، تبهکار آمریکایی است. او به عنوان رهبر جماعتی که با نام « خانواده منسون» که در دهه ۱۹۶۰ میلادی در کالیفرنیا فعال بودند ، شهرت دارد. منسون در سال ۱۹۷۱ به خاطر قتل شرون تیت و لنو و رزماری لابیانکا که توسط تعدادی از افراد خانواده منسون و به دستور شخص او انجام شد محاکمه شد و تا به امروز در زندان بهسر میبرد. افراد خانواده منسون از نظریه او با عنوان «درهم و برهمی» پیروی میکردند. چارلز منسون در «درهم و برهمی» وقوع جنگی را مابین نژاد سیاه و سفید پیشبینی کرده که بر اثر تنشهای نژادی در دوره آخرالزمان رخ میدهد. او پیشبینی کرده بود که طی دوران جنگ موعود ، ایالات متحده ویران خواهد شد و پس از پایان جنگ خانواده منسون قدرت را در دست میگیرند. در دورهای که خانواده منسون در حال شکلگیری بود ، چارلز منسون شخصی بود که شغلی نداشت و بهعنوان یک مجرم سابقهدار تا به آنروز نیمی از عمر خود را در کانونهای اصلاح و تادیب گذرانده بود. در دوره قبل از قتلها ، او یک عضو حاشیهای و دور از صنعت موسیقی لس آنجلس بود و درپی آن بود تا با ایجاد رابطه با دنیس ویلسن به شکل حرفهای وارد کار موسیقی بشود. پس از آنکه به خاطر جنایتهایش محکوم شد تعدادی از آثاری که ساخته بود این شانس را یافتند تا به صورت تجاری و توسط شرکتهای بزرگ موسیقی عرضه شوند. از چارلز منسون تا بهامروز چند آلبوم و تکآهنگ منتشر شده که تعدادی از آثارش قبل از محکومیتاش و بههمراه برخی اعضای خانواده اش ضبط شدهاند. آخرین آلبوم او با نام One Mind که در زندان ضبط شده در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شدهاست.
21. رک به www.imdb.com
22 . سالت لیک سیتی مرکز ایالت یوتای آمریکاست و شهر بزرگ این ایالت میباشد.
23. www. MarilynManson.com
فهرست منابع
1.قرآن کریم
2.کتاب مقدس ، ترجمه قدیم ( 1987 ) ، انجمن کتاب مقدس ایران ، نسخه سازمان مردم نهاد اسلام و مسیحیت، بی تا
3.اشپیل نوگل ، تمدن مغرب زمین ، ترجمه : محمد حسین آریا ، امیرکبیر ، 1380
4.جان کولمن ، کمیته 300 کانون توطئه جهانی ، مترجم: یحیا شمس ، تهران: نشر علم ، 1377
5.حمیدرضا مظاهری سیف ، شیطان پرستی موجی در زمان حال یا طرحی برای آینده ، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، 1388
6.حمید نگارش ، کژراهه شیطان پرستی ، قم : پژوهشکده تحقیقات اسلامی ، 1388
7.حسین بشیریه ، جامعهشناسی سیاسی : نقش نیروهای اجتماعی در زندگی سیاسی ، نشر نی ، 1374
8.ژاک شابو ، فراماسونری تاریخ ، اسطوره ، واقعیت ، ترجمه : حسن اروندی ، شرکت سهامی کتابهای جیبی ، 1386
9.سهراب محبی ، رقص شیطان : گزیده اشعار جیمز هتفیلد ، تهران : نشر مس ، 1381
10.علی زند قزوینی ، شیطان پرستی فرقه ای منادی فساد ، فحشا ، بی بند و باری جنسی ، قم : انتشارات خادم الرضا ، 1388
11.کارن رشاد ، شب را ورق بزن : اشعار آزی آزبرن ، تهران : نشر مس ، 1381
12.کتی اونروه ، انقلاب گیتارهای الکتریکی
13.ویراستار حسین میر ، فراماسونری و یهود ، انتشارات علمی اول ، 1369
www.Bia2metal.com14.
www. Nndb.com15.
www.Wikipedia.org16.
/ج