[i]. رعد، 29.
[ii]. قمی، علی بن ابراهیم، تفسیر القمی، محقق، موسوی جزائری، سید طیب، ج 1، ص 365، قم، دار الکتاب، چاپ سوم، 1404ق؛ کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 2، ص 239، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق.
[iii]. ر. ک: طیب، سید عبد الحسین، اطیب البیان فی تفسیر القرآن، ج 7، ص 336، تهران، اسلام، چاپ دوم، 1378ش؛ طباطبایی، سید محمد حسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج 11، ص 356 – 357، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ پنجم، 1417ق.
[iv]. مکارم شیرازی، ناصر تفسیر نمونه، ج 10، ص 209، تهران، دار الکتب الاسلامیة، 1374ش.
[v]. فرات کوفی، ابوالقاسم، تفسیر فرات، تحقیق، محمودی، محمد کاظم، ص 208، تهران، سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامی، چاپ اول، 1410ق.
[vi]. صدوق، محمد بن على، الخصال، محقق، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 332، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1362ش.
[vii]. دیلمی، حسن بن محمد، ارشاد القلوب إلی الصواب، ج 1، ص 139، قم، الشریف الرضی، چاپ اول، 1412ق.
[viii]. «خلد»؛ یعنی همیشه بودن و مکث طولانی. چیزی که از عروض فساد به دور بوده و در یک حالت باقى ماند و نیز هر آنچه تغییر و فساد دیر عارض آن شود. راغب اصفهانى، حسین بن محمد، مفردات الفاظ قرآن، ص 291 – 292، بیروت، دار القلم، چاپ اول، 1412ق.
[ix]. قلم، 1 و 2.
[x]. تفسیر القمی، ج 2، ص 379.
[xi]. مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 43، ص 314 – 315، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.
[xii]. واقعه، 28.
[xiii]. طوسی، محمد بن حسن، التبیان فی تفسیر القرآن، تحقیق، قصیرعاملی، احمد، ج 9، ص 495، بیروت، دار احیاء التراث العربی، بیتا؛ بیضاوی، عبدالله بن عمر، انوار التنزیل و اسرار التأویل، تحقیق، مرعشلی، محمد عبدالرحمن، ج 5، ص 179، بیروت، دار احیاء التراث العربی، چاپ اول، 1418ق.
[xiv]. فراهیدی، خلیل بن احمد، کتاب العین، محقق، مخزومى، مهدى، سامرائى، ابراهیم، ج 4، ص 175، قم، هجرت، چاپ دوم، 1410ق.
[xv]. سیوطی، جلال الدین، الدر المنثور فی تفسیر المأثور، ج 6، ص 156، قم، کتابخانه آیة الله مرعشی نجفی، 1404ق.
[xvi]. واقعه، 29.
[xvii]. فیض کاشانی، ملا محسن، الاصفی فی تفسیرالقرآن، تحقیق، درایتی، محمدحسین، نعمتی، محمدرضا، ج 2، ص 1253، قم، مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، چاپ اول، 1418ق؛ بحار الأنوار، ج 8، ص 109.