اگر مقصود از قرآن صفحات و خطوط آن باشد، به یقین بر پیامبر (ص) مقدّم نیست و پیامبر اکرم (ص) هم جسمش و هم شخصیتش افضل از آن است و در مواقع خطر نباید پیامبر فدا شود. اما اگر مقصود از قرآن، حقایق و محتوا و روح آن باشد، باید گفت این آیین با روح پیامبر متحد شده است و در حقیقت همان شخصیت پیامبر اکرم است که افق آفرینش الاهی است. پس برتر از هر آفرینش دیگری است، بله اگر روزی این آیین قرآنی به خطر افتد، جسم پیامبر فدای آن خواهد شد، پس تنها میتوان گفت که جسم پیامبر فدای روح قرآن می شود.