همه مراجع: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد و مفسده اى در بين نباشد، اشكال ندارد.
تبصره. هر چند تعبير “بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه” در برخى منابع ذكر نشده؛ ولى اين مسأله مورد اتفاق تمامى فقيهان است.
منبع:
امام، استفتاءات، ج3، (نظر)، س25؛آيت الله خامنهاى، اجوبةالاستفتاءات، س1182؛آيت اللهوحيد، توضيحالمسائل، م2448؛آيت اللهفاضل، جامعالمسائل، ج1، س1732؛آيت اللهنورى، استفتاءات، ج1، س458؛آيت اللهصافى، جامعالاحكام، ج2، س1719 و توضيحالمسائل مراجع، م2439؛آيت اللهتبريزى، استفتاءات، س1588؛آيت اللهمكارم، استفتاءات، ج2، س1044؛ آيت اللهسيستانى، منهاجالصالحين، ج2، (النكاح)، م27؛آيت اللهبهجت، توضيحالمسائل، (متفرقه) م2.