آیات عظام امام خمینى، تبریزى، صافى و مکارم:
اگر نگاه غیرمستقیم (مثلاً از طریق آینه) ممکن است، بنابر احتیاط واجب نگاه مستقیم به عورت جایز نیست؛ ولى اگر چاره اى جز آن نباشد، اشکال ندارد.آیت اللّه مکارم، تعلیقات على العروة، (احکام التخلى) م 13؛ امام خمینى، توضیح المسائل مراجع، م 2442؛ آیت اللّه صافى، هدایة العباد، ج 1، (احکام التخلى) م 72؛ دفتر آیت اللّه تبریزى.
آیت اللّه فاضل و آیت اللّه نورى:
اگر نگاه غیرمستقیم (مثلاً از طریق آینه) ممکن است، نگاه مستقیم به عورت جایز نیست؛ ولى اگر چاره اى جز آن نباشد، اشکال ندارد.آیت اللّه نورى، توضیح المسائل م، 2438؛ آیت اللّه فاضل، توضیح المسائل مراجع، م 2442.
آیت اللّه بهجت و آیت اللّه وحید:
اگر نگاه غیرمستقیم (مثلاً از طریق آینه) ممکن بوده و مشقت ندارد، بنابر احتیاط واجب، نگاه مستقیم به عورت جایز نیست و در غیر این صورت، نگاه مستقیم اشکال ندارد.آیت اللّه وحید، توضیح المسائل م 2451؛ آیت اللّه بهجت، وسیلة النجاة، ج 1، (احکام التخلى) م 64.
آیت اللّه سیستانى:
اگر نگاه غیرمستقیم (مثلاً از طریق آینه) ممکن است و مدت نگاه مساوى یا کمتر از مدت نگاه مستقیم است، بنابر احتیاط واجب، نگاه مستقیم به عورت جایز نیست و در غیر این صورت اشکال ندارد.آیت اللّه سیستانى، توضیح المسائل م 2442.