غسل جمعه بنا بر مشهور مستحب مؤکد است و اگر از روایتی هم وجوب استفاده شود به قرینه روایات دیگر حمل بر استحباب می شود ولی اگر کسی با نذر، عهد یا قسم شرعی آن را بر خود واجب نماید آنگاه واجب می شود.
بلی طبق آنچه صاحب کتاب عروأ الوثقی فرموده بعضی از بزرگان فقها قدیم مانند مرحوم کلینی (صاحب کافی، شیخ صدوق و شیخ بهایی قائل به وجوب بوده اند، لکن خود صاحب عروه در خاتمه می فرمایند اقوی استحباب است و وجوب در این روایات حمل بر استحباب می شود و قرائن فراوانی بر این مطلب داریم (عروه الوثقی، ج 1، ص 335).
بلی طبق آنچه صاحب کتاب عروأ الوثقی فرموده بعضی از بزرگان فقها قدیم مانند مرحوم کلینی (صاحب کافی، شیخ صدوق و شیخ بهایی قائل به وجوب بوده اند، لکن خود صاحب عروه در خاتمه می فرمایند اقوی استحباب است و وجوب در این روایات حمل بر استحباب می شود و قرائن فراوانی بر این مطلب داریم (عروه الوثقی، ج 1، ص 335).