در این دوران رسالت به امام رسیده، و قاعده تا دوران اتمام رسالت مردم موجود در آن زمان و دوره ها باید حجت برای شان تمام شده باشد می ماند انسان های بعدی که وظایف امامان و در دوران غیبت وظیفه علماء است که حجت را بر مردم جهان تمام کنند، که در این زمان با رسانه های که وجود دارد غالب مردم به چنین حجتی دسترسی دارند، البته اگر دائما دنبال حق و حقیقت باشند.به علت نرسیدن حجت به افرادی بهر دلیل ممکن است، هیچ کسی مقصر نباشد. آن ها طبق عقل خدادادی و با کمک اتصال به جهان امروزی وظیفه دارند، دین حق را جستجو کنند تا آن را بیابند.
اگر هنوز هم دسترسی ندارند و بدون دسترسی از دنیا رفتند و یا عده ای که قبل از کشف حق از دنیا رفته اند، خداوند در روز قیامت آن ها را عذاب نمی کند بلکه ممکن است مختصر امتحانی بشوند حقیقت توحید بر آن ها لااقل در همان حدی که عقل آن ها به عنوان حجت باطنی درک می کند، عرضه شود، اگر پذیرا گردند وارد بهشت می شوند.
البته این اختصاص به آن های که تازه کشف شده اند ندارد افرادی هستند کشف شده و ساکن شهر ها ولی بر اثر محیط و یا عدم دسترسی بر امکانات مستضعف مانده اند و دین حق را درک نکرده اند و به خیال آن ها، دین حق همان است که در دسترس آن ها قرار گرفته، با این حال عقیده اش این است که اگر دینی بهتر از دین آنان موجود باشد آن را می پذیرند، چنین افرادی درقیامت جهنمی نیستند، بلکه با مختصر امتحانی که می شوند می توانند بهشتی باشند.
اگر هنوز هم دسترسی ندارند و بدون دسترسی از دنیا رفتند و یا عده ای که قبل از کشف حق از دنیا رفته اند، خداوند در روز قیامت آن ها را عذاب نمی کند بلکه ممکن است مختصر امتحانی بشوند حقیقت توحید بر آن ها لااقل در همان حدی که عقل آن ها به عنوان حجت باطنی درک می کند، عرضه شود، اگر پذیرا گردند وارد بهشت می شوند.
البته این اختصاص به آن های که تازه کشف شده اند ندارد افرادی هستند کشف شده و ساکن شهر ها ولی بر اثر محیط و یا عدم دسترسی بر امکانات مستضعف مانده اند و دین حق را درک نکرده اند و به خیال آن ها، دین حق همان است که در دسترس آن ها قرار گرفته، با این حال عقیده اش این است که اگر دینی بهتر از دین آنان موجود باشد آن را می پذیرند، چنین افرادی درقیامت جهنمی نیستند، بلکه با مختصر امتحانی که می شوند می توانند بهشتی باشند.