آیات عظام امام، بهجت، تبریزى، خامنه اى و سیستانى: اگر به منظور زینت کردن اطاق و یا نگه دارى آنها مى خرند، اشکال ندارد؛ ولى اگر براى خوردن و آشامیدن است، خریدن آنها به این منظور جایز نیست.[1]
آیه اللّه وحید: اگر به منظور نگه دارى آنها مى خرند، اشکال ندارد؛ ولى اگر براى خوردن و آشامیدن و بنابر احتیاط واجب، در زینت کردن اطاق است، خریدن آنها به این منظور جایز نیست.[2]
آیه اللّه فاضل: اگر به منظور نگه دارى آنها مى خرند، اشکال ندارد؛ ولى اگر براى خوردن و آشامیدن و یا زینت کردن اطاق است، خریدن آنها به این منظور جایز نیست.[3]
آیه اللّه مکارم: خریدن آنها بنابر احتیاط واجب، جایز نیست.[4]
آیه اللّه نورى: خریدن آنها حرام است.[5]
آیه اللّه صافى: اگر به منظور خوردن و آشامیدن و استفاده هاى حرام مى خرند، جایز نیست.[6]
پاورقی:
1- توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068 و دفتر: خامنه اى.
2- وحید، توضیح المسائل، م 234 و 2096.
3- فاضل، توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068.
4- مکارم، توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068.
5- نورى، توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068
6- صافى، توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068.
آیه اللّه وحید: اگر به منظور نگه دارى آنها مى خرند، اشکال ندارد؛ ولى اگر براى خوردن و آشامیدن و بنابر احتیاط واجب، در زینت کردن اطاق است، خریدن آنها به این منظور جایز نیست.[2]
آیه اللّه فاضل: اگر به منظور نگه دارى آنها مى خرند، اشکال ندارد؛ ولى اگر براى خوردن و آشامیدن و یا زینت کردن اطاق است، خریدن آنها به این منظور جایز نیست.[3]
آیه اللّه مکارم: خریدن آنها بنابر احتیاط واجب، جایز نیست.[4]
آیه اللّه نورى: خریدن آنها حرام است.[5]
آیه اللّه صافى: اگر به منظور خوردن و آشامیدن و استفاده هاى حرام مى خرند، جایز نیست.[6]
پاورقی:
1- توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068 و دفتر: خامنه اى.
2- وحید، توضیح المسائل، م 234 و 2096.
3- فاضل، توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068.
4- مکارم، توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068.
5- نورى، توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068
6- صافى، توضیح المسائل مراجع، م 226 و 228 و 2068.