بدون شک این یک حکم عام است و تکیه آیات بر زنان پیامبر صلی الله علیه و آله به عنوان تاکید بیشتر است درست مثل اینکه به شخص دانشمندی بگوئیم : تو که دانشمندی دروغ مگو ، مفهومش این نیست که دروغ گفتن برای دیگران مجاز است بلکه منظور این است که یک مرد عالم باید به صورت مؤکدتر و جدی تری از این کار پرهیز کند و دستورات سه گانه پایان آیه نیز نشان می دهد که احکام فوق مخصوص به زنان پیامبر صلی الله علیه و آله نیست بلکه برای همگان است هرچند در مورد آنان تاکید بیشتری دارد زیرا اقامه نماز و دادن زکات و اطاعت از خدا و رسول مخصوص زنان پیغمبر صلی الله علیه و آله نیست بنابراین دستور فوق شامل تمام زنها می شود .«تفسیر نمونه – ج 17-ص 290» .
به نقل از اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی
به نقل از اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی