عالم برزخ شبیه این عالم نیست. آنچه این جا در مورد سن مطرح است اثر پذیری و تغییرات بدنی بر اثر مرور زمان است، در حالی که در عالم برزخ قواعد دیگری حکم فرماست. بدن مادی سیال این دنیایی و گذران عمر و زمان به شکل این جهانی نیست. اگر چه این بعد عقلی ندارد شبیه آن را در داستان عزیز و عزیر هست . هر دو همسن بودند، ولی در حین مردن سن ها متفاوت بود. یکی صد و پنجاه سال و دیگری پنجاه سال سن داشت، رازش این بود که یکی صد سال به امر خدا قبض روح شد و بعد از زنده شدن، و سن قبل از مرگ محشور شد ولی برادرش150 سال داشت (ر.ک: تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی، ج 2، ص 216-222) چنان که در مناظره امام باقر علیه السلام با اسقف اعظم مسیحیان این مسئله مطرح شده است. که اسقف پرسید: «خبر بده مرا از دو مردی که با هم متولد شدند و با هم از دنیا رفتند یکی 50 سال و دیگری 150 سال داشت فرمود: غریز و غریر (یا غریر و غرره)» (ر.ک: الدار النظیم، ص 190؛ دلائل الامامه، ص 160؛ اعلام الهدایه، المجمع العالی لاهل البیت، اول، ح 7، ص 93-94؛ سیره پیشوایان، مهدی پیشوائی، ص 342-343) چنان که در داستان اصحاب کهف این مسئله مشاهده نشده که بعد از بیداری از خواب طولانی در همان سن قبل از خواب بودند، و جوان ولی فرزندان و یا هم دوره های آنها پیرمرد بودند، چنان که در فیلم مربوط به اصحاب کهف این قصیه به تصویر کشیده شده بود.
افزونتر اینکه اگر با نگاه دینی به انسان نظر شود ، عمر این دنیایی انسان بمنزله کل عمرش نیست.بلکه این نشئه از حیات را یک مرحله از کل طول عمر انسان است.
افزونتر اینکه اگر با نگاه دینی به انسان نظر شود ، عمر این دنیایی انسان بمنزله کل عمرش نیست.بلکه این نشئه از حیات را یک مرحله از کل طول عمر انسان است.