اوایل سال جاری گوگل با کنار گذاشتن برند نکسوس، نام پیکسل را جایگزین آن کرد. با اینکه پیشتر شاهد تبلت پیکسل سی بودیم، ولی پرچمداران جدید گوگل با نام پیکسل و پیکسل ایکسال قصد دارند بخش قابل توجهی از بازار را تصاحب کنند. این دو گوشی با اینکه از لحاظ ظاهری شبیه یکدیگر هستند؛ ولی نسخهی کوچکتر به یک نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن فول اچدی مجهز شده است که نسخهی ۳۲ گیگابایتی آن ۶۴۹ دلار قیمت دارد و مدل بزرگتر از یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی کواد اچدی بهره میبرد و نسخهی ۳۲ گیگابایتی آن ۷۶۹ دلار به فروش میرسد.
با اینکه گوشیهای نکسوس در بین دیگر رقبای اندرویدی خیلی محبوب نبودند، اما به نظر میرسد شرایط برای گوشیهای پیکسل گوگل – که بهصورت پیشفرض با اندروید 7 نوقا عرضه شدهاند – کاملا متفاوت است.
چند وقتی است گوشیهای پیکسل گوگل وارد بازار شدهاند و بر اساس گزارشهای جدید میبینیم که میزان تقاضا برای پرچمداران گوگل روز به روز در حال افزایش است. با توجه به گزارشی که توسط Wave7 Research منتشر شده است؛ ۱۲.۳ درصد از گوشیهای فروختهشده در بازار آمریکا توسط اپراتور ورایزن، گوشیهای پیکسل گوگل بودهاند.
با این وجود هنوز میزان تولید این دو گوشی محدود است و بر اساس گزارش Wave7، میزان تقاضا برای این دو دستگاه به خط قرمز خود رسیده است. به نظر میرسد تمامی موجودیهای فعلی برای ایام کریسمس و حتی یک ماه بعد از آن عرضه شدهاند. والتر پیکی از BTIG Research نیز با تأیید گزارش ویو7 مدعی شده است محبوبیت این دو گوشی روز به روز در حال بیشتر شدن است.
در حالی که مشکلات تأمین محصول مانع فروش گوشیهای بیشتر توسط گوگل شده است، ولی این موضوع نشان میدهد که غول جستجو (برخلاف اتفاقی که برای گوشیهای نکسوس رخ داد) بهخوبی میداند باید با گوشیهای پیکسل چهکار کند. کلیف مالدونادو تحلیلگر BayStreet معتقد است یکی از روشهایی که به گسترش محبوبیت پرچمداران گوگل کمک کرده، برگزاری کمپینهای بازاریابی مشابه آن چیزی است که اپل و سامسونگ انجام میدهند. علاوه بر این، بررسیهای مثبتی که نسبت به این دو گوشی وجود دارد و مشکلات پیشآمده برای گلکسی نوت 7، سبب شده است اولین نسل از گوشیهای پیکسل گوگل بتواند موفقیت قابل توجهی کسب کند. البته مشکلات موجود در سیستم عرضه و تقاضا و فروش انحصاری از طریق ورایزن میتواند به موفقیتهای مالی این بخش ضربه وارد کند.