همه مراجع (به جز آیت اللّه بهجت):
بدون قصد لذت اشکال ندارد.امام خمینى، تحریر الوسیلة، ج 2، النکاح، م 26؛ آیت اللّه صافى، هدایة العباد، ج 2، النکاح، م 26؛ آیت اللّه تبریزى، التعلیقه على منهاج الصالحین، م 1232؛ آیت اللّه سیستانى، منهاج الصالحین، ج 3، م 24 و دفتر آیات عظام وحید، خامنه اى، فاضل، نورى، مکارم.
آیت اللّه بهجت:
اگر خوب و بد را مى فهمد، بنابر احتیاط واجب نگاه به بدن او جایز نیست.آیت اللّه بهجت، توضیح المسائل، م 1933.