خانه » همه » مذهبی » چرا همجنس گرایی حرام است؟ چه شواهدی علیه بحثی که می گوید همجنس گرایی بیولوژیکی است، می توان ارائه کرد؟

چرا همجنس گرایی حرام است؟ چه شواهدی علیه بحثی که می گوید همجنس گرایی بیولوژیکی است، می توان ارائه کرد؟

پرسشگر محترم سلام علیکم
توجه به نکات ذیل ضروری است:
1. موضوع حرام و حلال یا حرام و واجب از احکام و تکالیف شرعی است که از سوی خداوند و پیامبرانش به پیروان هر شریعتی ابلاغ می شود. به تعبیر قرآن کریم، انسان منهای دین و شریعت دوست دارد آزاد باشد و هر کاری را انجام دهد و کسی هم مانعش نباشد. در سوره قیامت چنین می فرماید: ﴿بَلْ يُرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيَفْجُرَ أَمَامَهُ‌﴾؛ انسان (با انکار یا تکذیب معاد) می خواهد آزاد باشد و مادام العمر گناه کند.[1] از این رو دین و شریعت بطور حساب شده و از روی حکمت و مصلحت این آزادی لجام گسیخته را در قالب حلال و حرام یا حرام و واجب مقید و محدود نموده است.
خداوند حکیم، دانا و آگاه به مصالح فرد و جامعه، مسائلی را در قالب باید ها و نبایدها برای مسلمانان و مومنان به منظور هدایت و سعادت آنها مقرر نموده است.
براین اساس همجنس بازی یا همجنس گرایی یکی از آن مسائلی است که خداوند حکیم و آگاه آن را به مصلحت فرد و جامعه ندانسته و آن را حرام نموده است.
2. باید ببینیم غرض از همجنس بازی یا همجنس گرایی چیست؟ چه فایده ای برای بشر دارد؟ یا چه مفسده ای؟ آیا واقعا همجنس گرایی نیازی از نیازهای فیزیولوژیکی (هرگونه حالت درونی فرد که برای رشد جسمی و روحی ضروری است) انسان را تامین می کند؟
شکی نیست که یکی از نیازهای فطری بشر نیاز جنسی و شهوانی است که باید به صورت صحیح و معقول اشباع و تامین شود. روانشناسان معتقدند اگر این نیازها نادیده گرفته شوند یا برای مدت طولانی تامین نشوند سلامت جسمی یا روانی شخص را مختل می کند.
خداوند متعال که خالق حکیم و دانای به تمام مسائل است موجودی را بنام انسان در قالب مرد و زن خلق نموده و نیازهایی اعم از مادی و معنوی را در درون او نهادینه کرد که جزء فطرت اولی و ذاتی او محسوب می شود. یکی از این نیازها نیازهای جنسی و شهوانی است و راه اشباع و رفع این نیاز را هم تبیین نموده است و آن مساله ازدواج است.
3. اسلام به ازدواج بسیار اهمت داده و آن را محبوبترین بناء و سازوکار در نظام اجتماعی قرار داده است. رسول خدا می فرماید: «مَا بُنِيَ بِنَاءٌ فِي الْإِسْلَامِ أَحَبُ‌ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنَ التَّزْوِيجِ‌»؛ هیچ بنایی در اسلام نزد خداوند محبوب تر و عزیزتر از ازدواج نیست.[2] در قرآن کریم و روایات معصومین ^ اهداف و آثار مهمی برای ازدواج مطرح شده است که به اجمال اشاره می کنیم:
یک – تامین و اشباع غریزه جنسی:
بطور قطع و یقین اولین هدف و آثار مهم ازدواج تامین نیاز قوای جنسی و شهوانی است که قرآن کریم می فرماید: ﴿وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ﴾؛ مردان و زنان بى همسر را همسر دهيد و همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را. اگر فقير و تنگدست باشند خداوند آنان را از فضل خود بى نياز مى‌سازد، خداوند واسع و آگاه است.[3] “ايامى” جمع “ايم” (بر وزن قيم) در اصل به معنى زنى است كه شوهر ندارد، سپس به مردى كه همسر ندارد نيز گفته شده است، و به اين ترتيب تمام زنان و مردان مجرد در مفهوم اين آيه داخلند.
در سوره نور از آغاز تا این آیه شریفه راههای حساب شده ی مختلفى براى پيشگيرى از آلودگيهاى جنسى مطرح شده است، كه هر يك از آنها تاثير به سزايى در پيشگيرى يا مبارزه با اين آلودگيها دارد.
در آيه مذکور به يكى از مهمترين راههای مبارزه با فحشاء كه ازدواج ساده، آسان و بى تكلف است، اشاره شده، زيرا اين نكته مسلم است كه براى برچيدن بساط گناه و فحشاء بايد از طريق صحيح و مشروع غرائز جنسی را تامین و اشباع نمود. به تعبير ديگر هيچگونه “مبارزه منفى” بدون “مبارزه مثبت” مؤثر نخواهد افتاد.
پس اولین راهکار و اقدام ازدواج شرعی (ازدواج مرد با زن) است.
و از آنجا كه يك عذر تقريبا عمومى و بهانه همگانى براى فرار از زير بار ازدواج و تشكيل خانواده، مساله فقر و نداشتن امكانات مالى است در ادامه آیه به پاسخ آن پرداخته مى فرمايد: ﴿ِإِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ﴾؛ از فقر و تنگدستى (زوجین) نگران نباشيد و در ازدواجشان بكوشيد چرا كه اگر فقير و تنگدست باشند خداوند آنها را از فضل خود بى نياز مى سازد و خداوند قادر بر چنين كارى هست، چرا كه خداوند واسع و عليم است. قدرتش آن چنان وسيع است كه پهنه عالم هستى را فرا مى گيرد، و علم او چنان گسترده است كه از نيات همه كس مخصوصا آنها كه به نيت حفظ عفت و پاكدامنى اقدام به ازدواج مى كنند آگاه است، و همه را مشمول فضل و كرم خود قرار خواهد داد.
آنقدر مساله ازدواج و تأمین غریزه جنسی و اشباع آن از راه صحیح مهم و اساسی است که خداوند برای کسانی که به هر دلیلی قادر بر ازدواج دائم و تشکیل خانواده نیستند و در عین حال نیاز به تامین و اشباع غریزه جنسی دارند، یک شکل دیگری از ازدواج را که مهمترین هدفش اشباع و تامین نیاز جنسی است تشریع نموده است و آن ازدواج موقت است که شرایط خاص خودش را دارد. (در سوره نساء آیه 24 به آن اشاره شده است.)
دو – ایجاد آرامش و تسکین:
نیاز به آرامش که ریشه در سرشت آدمی دارد، بر اساس تعالیم مکتب اسلام یکی از مهم ترین و شاید اوّلین انگیزه و هدف ازدواج محسوب می گردد. خداوند می فرماید: ﴿وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا…﴾[4] یکی از نشانه های قدرت خداوند این است که برای شما همسری از جنس خودتان بیافرید تا در کنارش آرامش بیابید.
راغب در مفردات می نویسد: كلمه “زوج” به هر يك از نر و ماده انسان و حيوان در صورتى كه جفت هم شده باشند اطلاق مى‌شود.
خدا در قرآن می فرماید: ﴿وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ…﴾؛ به آدم گفتيم كه تو و زوجت در بهشت منزل كنيد.[5] اين كه فرمود: ﴿وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا﴾، یعنی این که هر يك از مرد و زن از جهت خلقت طوری آفریده شدند که با یکدیگر كامل مى‌گردند. وقتی دستگاه تناسلی هریک از زن و مرد مورد دقت قرارگیرد، معلوم می شود که هر دو فى نفسه ناقص، و محتاج به طرف ديگر است، و از مجموع آن دو، واحدى تام و تمام درست مى شود، و به خاطر همين نقص و احتياج است كه هر يك به سوى ديگرى حركت مى كند، و چون بدان رسد آرام مى شود. چون هر ناقصى مشتاق به كمال است، و هر محتاجى مايل به زوال حاجت و فقر خويش است، و اين حالت همان شهوتى است كه در هر يك از اين دو طرف به وديعه نهاده شده.
پیامبر اکرم | می فرماید: «برای مؤمن چه سودی بهتر از زن شایسته که هرگاه او را می بیند، شادمان شود». بنابر این قرآن کریم وجود همسر (جنس مخالف) را در کنار انسان مایه آرامش و تسکین می داند.
در ادامه آیه می فرماید: ﴿وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً﴾ و بين شما (زن و مرد) مودت و رحمت قرار داد.
مودت و رحمت كه امورى عاطفى و قلبی هست، دو نعمت از نعمتهای خداوند شمرده شده که خداوند بین زن و مرد قرار داده تا دلهايشان با تمايل و عشق به یکدیگر در کنار یکدیگر آرامش يابد.
سه – تولید و تکثیر نسل:
یکی دیگر ازآثار و اهداف بزرگ ازدواج تولید و تکثیر نسل انسان است. قرآن کریم داستان خلقت اولیه انسان را چنین تبیین می کند: ﴿ يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً…﴾؛[6] اى مردم! از (مخالفت) پروردگارتان بپرهيزيد! كسى كه همه شما را از يك انسان آفريد و همسر او را (نيز) از جنس او خلق كرد و از آن دو، مردان و زنان فراوانى (در روى زمين) منتشر ساخت.
اولین انسانی که خدا خلق نمود مرد (حضرت آدم) بود و سپس از جنس او زنی (حوا) را بعنوان زوج و همسر او خلق کرد، سپس از این زن و مرد (آدم و حوا) زنان و مردان بسیاری را منتشر ساخت ﴿وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً﴾.
بطور مسلم این هدف مهم جز از طریق ازدواج مرد با جنس مخالف خود (زن) ممکن نیست. چنانکه دو هدف مهم مذکور (تامین نیاز جنسی و آرامش و سکون) نیز جز از طریق ازدواج شرعی قابل تحقق نمی باشد .
در ازدواج دو پسر يا دو دختر با هم (همجنس گرایی در قالب لواط یا مساحقه) هیچ یک از این اهداف سه گانه تأمين نمي شود، بلكه به آن اهداف آسيب مي رساند، از این رو هم جنس گرایی در اسلام و در اديان آسماني مردود و ممنوع اعلام شده است.
4. با توجه به مطالب گفته شده، هم جنس گرايي و همجنس بازی، عملي بر خلاف فطرت و خلقت اولیه انسان است و در هیچ مجامع علمی ثابت نشده است که طبیعت یا شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خاص، فطرت اولیه و گرایش به جنس مخالف که خداوند در وجود هر انسانی نهاده بدون اراده و اختیار انسان دستخوش تغییر گردد. مگر این که شخص به مرور زمان عوامل این گرایش (هم جنس گرایی) را در خود به وجود آورد.
به عنوان مثال: طبع اولیه انسان از خوردن کثافت و نجاست متنفر است با این حال افرادی را می بینیم که به راحتی کثافات و نجاسات می خورند. خیلی روشن است که این افراد مدت زیادی از دسترسی به غذای خوب و مطبوع به هر نحوی دور ماندند و طبعشان به خوردن کثافات عادت کرده است که البته این افراد بطور مستقیم یا غیر مستقیم در تغییر طبع و ذائقه خود دخالت داشتند.
هم جنس گرایی نیز قطعا عواملی دارد که افراد هم جنس گرا آن عوامل را به مرور زمان در محیط زندگی خود ایجاد کردند یا در محیطی قرار گرفتند که عوامل هم جنس گرایی یا هم جنس بازی فراهم بود. بنابراین هم جنسگرایی با فطرت و طبع اولیه انسان هم خواني نداشته و تأثير سوء دارد، و نه تنها اين عمل موجب آرامش و اطمینان خاطر انسان نگشته، بلكه موجب اضطراب و نگرانی و سرگردانی انسان مي شود. از این رو این عمل در اسلام حرام و عملی بسیار زشت و ناپاک شمرده شده است که درآیات قرآن کریم و روایات معصومان ^ به آن تصریح شده است. به چند مورد اشاره می کنیم :
الف) آیات قرآن
در سوره شعراء لواط (همجنس بازی مردان) مورد نکوهش قرار گرفته و افراد همجنس گرا نیز انسانهای متجاوز معرفی شده است: ﴿أَتَأْتُونَ الذُّكْرَانَ مِنَ الْعَالَمِينَ* وَتَذَرُونَ مَا خَلَقَ لَكُمْ رَبُّكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ عَادُونَ﴾؛[7] آيا در ميان جهانيان شما به سراغ جنس مرد می رويد و همسراني را كه خدا براي شما آفريده است رها مي‌كنيد؟!‌ شما قوم تجاوزگري هستيد.
در سوره عنکبوت نیز این عمل منکر و موجب قطع نسل معرفی شده است: ﴿أَئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَتَقْطَعُونَ السَّبِيلَ وَتَأْتُونَ فِي نَادِيكُمُ الْمُنْكَرَ﴾؛[8] آيا شما به سراغ مردان مى رويد و راه (تداوم نسل انسان) را قطع مى كنيد و در مجلستان اعمال زشت و ناپسند انجام مى‌دهيد؟!
در سوره انبیاء عمل همجنس گرایی (مرد با مرد) را ناپاک و پلید دانسته و اهل این عمل را نیز «گروه بدکار» معرفی می کند: ﴿…وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَتْ تَعْمَلُ الْخَبَائِثَ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فَاسِقِينَ‌﴾.[9] و او (حضرت لوط ×) را از آبادي كه همواره (مردمش كار هاي) پليد انجام مي دادند، نجات داديم، [چرا] كه آنان گروهي بدکار و فاسق بودند.
ب) روایات :
امام رضا × در تبیین فلسفه ی تحریم همجنس گرايي می فرماید: «عِلَّةُ تَحْرِيمِ الذُّكْرَانِ‌ لِلذُّكْرَانِ‌ وَ الْإِنَاثِ لِلْإِنَاثِ لِمَا رُكِّبَ فِي الْإِنَاثِ وَ مَا طُبِعَ عَلَيْهِ الذُّكْرَانُ وَ لِمَا فِي إِتْيَانِ الذُّكْرَانِ الذُّكْرَانَ وَ الْإِنَاثِ الْإِنَاثَ مِنِ انْقِطَاعِ النَّسْلِ وَ فَسَادِ التَّدْبِيرِ وَ خَرَابِ الدُّنْيَا».[10] فلسفه ي تحريم مردان بر مردان و زنان بر زنان اين است كه اين امر بر خلاف طبيعتي است كه خداوند براي زن و مرد قرار داده (و مخالفت با اين ساختمان فطري و طبيعي، سبب انحراف روح و جسم انسان خواهد شد) و نيز به خاطر اين است كه اگر مردان و زنان همجنس گرا شوند، نسل بشر قطع مي گردد، و تدبير زندگي اجتماعي به فساد گراییده و دنيا رو به ويراني مي نهد.
در روايتي از پيامبر اسلام | درباره این عمل ننگین و مجازات آن می خوانیم: «لَمَّا عَمِلَ قَوْمُ لُوطٍ مَا عَمِلُوا بَكَتِ‌ الْأَرْضُ‌ إِلَى رَبِّهَا حَتَّى بَلَغَتْ دُمُوعُهَا إِلَى السَّمَاءِ وَ بَكَتِ السَّمَاءُ حَتَّى بَلَغَتْ دُمُوعُهَا إِلَى الْعَرْشِ فَأَوْحَى اللَّهُ تَعَالَى إِلَى السَّمَاءِ أَنِ احْصِبِيهِمْ وَ أَوْحَى إِلَى الْأَرْضِ أَنِ اخْسِفِي بِهِمْ».[11] هنگامي كه قوم لوط آن اعمال ننگين را انجام دادند، زمين آن چنان ناله و گريه سر داد كه اشكهايش به آسمان رسيد، و آسمان آن چنان گريه كرد كه اشك هايش به عرش رسيد، در اين هنگام خداوند به آسمان وحي فرستاد كه آن ها را سنگباران كن و به زمين وحي فرستاد كه آن ها را فرو بر .
امام صادق × به نقل از پیامبر اسلام | در این باره می فرماید: «مَنْ جَامَعَ‌ غُلَاماً، جَاءَ جُنُباً يَوْمَ الْقِيَامَةِ لَايُنَقِّيهِ مَاءُ الدُّنْيَا، وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ، وَ أَعَدَّ لَهُ جَهَنَّمَ، وَ سَاءَتْ مَصِيراً». ثُمَّ قَالَ: «إِنَّ الذَّكَرَ لَيَرْكَبُ‌الذَّكَرَ، فَيَهْتَزُّ الْعَرْشُ لِذلكَ.» رسول خدا | فرمود: هر كس با نوجواني آميزش جنسي كند، روز قيامت ناپاك وارد محشر مي شود، آن چنان كه تمام آب هاي جهان او را پاك نخواهد كرد، و خداوند بر او غضب مي كند و او را از رحمت خويش دور مي دارد و دوزخ را براي او آماده ساخته است و چه بد جايگاهي است …؛ سپس فرمود: هرگاه جنس مذكر با مذكر آميزش (همجنس بازی) كند، عرش خدا به لرزه در مي آيد.[12] در حديثي دیگر از پيامبر | مي خوانيم: «مَنْ قَبَّلَ‌ غُلَاماً مِنْ شَهْوَةٍ أَلْجَمَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِلِجَامٍ مِنْ نَارٍ.» كسي كه نوجوانی را از روي شهوت جنسی ببوسد، خداوند در روز قيامت لجامي از آتش بر دهان او مي زند.[13] ج) همجنس بازی در فقه:
همجنس گرایی از زشت ترین و ننگين ترین عمل در اسلام و از گناهان بسيار بزرگ و داراي حد شرعي است. حد همجنس گرايي در مردان (لواط) خواه فاعل باشد يا مفعول، اعدام است و براي اين اعدام راه هاي مختلفي در فقه بيان شده است؛ البته اثبات اين گناه بايد از راه هاي معتبر و قاطعي كه در فقه اسلامي و روايات وارده از معصومين ذكر شده، صورت گيرد، و حتي سه مرتبه اقرار هم به تنهايي كافي نيست و بايد حداقل چهار بار به اين عمل اقرار كند.[14] اما حد همجنس گرايي در زنان پس از چهار بار اقرار و يا ثبوت به وسيله ي چهار شاهد عادل (به شرايطي كه در فقه گفته شده) صد تازيانه است؛[15] و بعضي از فقها گفته اند اگر زن شوهر داري اين عمل را انجام بدهد، حد او اعدام است. ذكر اين نكته نيز قابل توجه است كه اسلام يكي از مجازات هايي را كه براي چنين افراد قائل شده، آن است كه ازدواج خواهر، مادر و دختر شخص مفعول بر فاعل حرام است، يعني اگر چنين كاري قبل از ازدواج صورت گرفت، اين زنان براي او حرام ابدي مي باشند.[16] اجراي اين حدود، شرايط دقيق و حساب شده اي دارد كه در كتب فقه اسلامي آمده است و اجراي آن بر عهده ي محاكم صالحه و قانوني مي باشد.
5. همجنس بازی از نگاه علم پزشکی
امروزه بحث هم جنس گرایی در مجامع مختلف مورد ارزیابی و بحث قرار گرفته است. از نظر پزشكي نيز ثابت شده كه رابطه مرد با مرد و همجنس با همجنس يك رابطه پرخطر است. هيچ پزشكي چنين رابطه اي را توصيه نمي كند و مسلما هيچ نظريه مبني بر سالم بودن و بي ضرر بودن اين رابطه ارائه نگرديده؛ بر عكس، اين رابطه هميشه از نظر پزشكي نقض گرديده است.
پيامد هاي بهداشتي همجنس بازي و همجنس گرایی:
الف ـ شيوع بيماري هاي مقاربتي
پزشکان معتقدند که بيماریهاي عفوني، ويروسي همانند هپاتيت، ايدز، سیفليس و ساير بيماري هاي مقاربتي از طريق مقعد (پشت) راحت تر منتقل مي شوند. خيلي از افراد تصور مي كنند كه در رابطه مقعدي هيچ خطري آنها را تهديد نمي كند، در حالي كه چون مقعد در درون خود باكتريهاي زيادي دارد، انتقال ويروسهاي نظير ايدز و… راحت تر انجام مي گيرد اين باكتريها با شستشو از بين نمي‌روند.
در بيست سال اخير دانشمندان به رغم كشف پني سيلين Penicillin و پايين آمدن آمار مبتلايان به اين بيماري ها، به خطر بزرگي كه از اين جهت متوجه بشريت است، پي بردند؛ از اين رو در سال 1964 به تشكيل يك سمينار بزرگ جهاني با حضور 1500 متخصص از 50 كشور در آمريكا براي بحث پيرامون بيماري هاي مقاربتي اقدام كردند و همه ي مطالب و مقالات ارائه شده در اين سمينار را در كتابي به نام «عملكرد سمينار جهاني بيماري هاي مقاربتي» جمع آوري و منتشر نمودند. از بررسي هاي ارائه شده در اين سمينار مشخص گرديد كه نسبت بيماري هاي مقاربتي در فاصله ي زماني 1950 ـ 1960 در 71 كشور از مجموع 105 كشور مورد مطالعه، افزايش يافته كه اغلب اين كشورها را كشورهاي اروپايي تشكيل مي دهند؛ يعني از مجموع 20 كشور اروپايي در 19 كشور آن بيماري هاي مقاربتي افزايش يافته بود. كم ترين ميزان رشد اين بيماري ها در كشور هاي شرق مديترانه بود كه از مجموع 12 كشور فقط در 6 مورد آن ها افزايش بيماري هاي مقاربتي وجود داشت.
در همين سمينار مشخص گرديد كه موارد ابتلا به سيفليس در آمريكا در سال 1957 در مجموع 7600 مورد بوده كه اين رقم در سال 1961 به 20800 مورد رسيد، يعني تقريباً ظرف فقط چهار سال، سه برابر شده بود و اين بسيار وحشتناك است. اما موارد ابتلا به سوزاك فقط در كشور آمريكا به تنهايي به يك ميليون مورد در سال مي رسد. آمار تخمين مبتلايان به سيفليس در سرتاسر جهان در سال 1953 به 20 ميليون نفر مي رسيد.[17] ب ـ سست شدن عضلات مقعد و از دست دادن كنترل قضاي حاجت؛ از اين رو، ممكن است مدفوع شخص بدون اراده از او خارج شود.
ج ـ انعكاس رواني و تحت تأثير قرار گرفتن شخص (مفعول مرد) به طوري كه تصور كند كه مرد نيست و همين مسئله باعث ايجاد اختلالاتي در رفتار وي مي گردد و دچار بيماري هاي رواني مي شود كه از مهم ترين اين بيماري ها مي توان بيماري هاي مازوخيسم و ساديسم را نام برد.
د – از هم پاشيدن كانون خانواده به دليل عدم تمايل مرد به آميزش با همسر (جنس مخالف) خود.
هـ – پيدايش ناراحتي ها و سرگردانی های رواني که به تدريج شخص را به فساد و انحرافات دیگری مانند مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي و انحراف هاي اخلاقي ديگر خواهد كشانيد و اين يك بدبختي بزرگ ديگر است.
در روايات اسلامي در عبارت هايي كوتاه و پرمعنا به اين مفاسد اشاره شده است. در روايتي از امام صادق × نقل است که كسي از آن حضرت پرسيد چرا خداوند لواط را حرام كرده است؟
فرمود: «… مِنْ أَجْلِ أَنَّهُ لَوْ كَانَ إِتْيَانُ‌ الْغُلَامِ‌ حَلَالًا لَاسْتَغْنَى الرِّجَالُ عَنِ النِّسَاءِ فَكَانَ فِيهِ قَطْعُ النَّسْلِ وَ تَعْطِيلُ الْفُرُوجِ وَ كَانَ فِي إِجَازَةِ ذَلِكَ فَسَادٌ كَثِيرٌ.» اگر آميزش با پسران حلال بود، مردان از زن ها بي نياز (و نسبت به آن ها بي ميل) مي شدند، و اين باعث قطع نسل انسان مي شد و باعث از بين رفتن آميزش طبيعي جنس موافق و مخالف مي گشت و اين كار مفاسد زياد اخلاقي و اجتماعي به بار مي آورد.[18] بنابراین با توجه به مطالب گفته شده همجنس گرایی و همجنس بازی مخالف فطرت پاک و خلقت اولیه انسان، عملی زشت و ننگین از نگاه اسلام و قرآن، سبب ترویج فساد و انحرافات اخلاقی، سبب از بین رفتن خانواده و در نتیجه قطع نسل و عملی پرخطر و عامل بیماری های خطرناکی همچون هپاتید، سیفلیس، ایدز و بیمارهای عفونی دیگر به شمار می آید .
البته ممکن است یک عده افراد نادری باشند که در درون خودشان تمایل به جنس موافق را هم داشته باشند یعنی در واقع دو جنسه باشند که به نظر اکثر پزشکان و دانشمندان این یک بیماری است و باید درمان شوند.
موفق باشید
اداره پاسخ به سوالات و شبهات مجمع جهانی اهل بیت ^

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد