خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » آیا کودکی که در حین ورزش و دویدن دچار سرفه های شدید می شود، می تواند بدون داشتن خس خس سینه مبتلا به آسم باشد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

آیا کودکی که در حین ورزش و دویدن دچار سرفه های شدید می شود، می تواند بدون داشتن خس خس سینه مبتلا به آسم باشد؟

سؤال روز سیصد و بیست و ششم تولد

آیا کودکی که در حین ورزش و دویدن دچار سرفه های شدید می شود، می تواند بدون داشتن خس خس سینه مبتلا به آسم باشد؟

آسم عارضه ای تنفسی است که علائم گوناگونی دارد. اطلاعات بیشتر را در این مقاله بیابید.


آیا کودکی که در حین ورزش و دویدن دچار سرفه های شدید می شود، می تواند بدون داشتن خس خس سینه مبتلا به آسم باشد؟

سؤال خوبی است! این امکان وجود دارد که کودک شما بدون داشتن خس خس سینه متداوم دچار آسم شده باشد. گاهی اوقات آسم می تواند در صورتی که کودک بیش از حد فعالیت داشته باشد، خود را به شکل سرفه خشک، کوتاه و شدید نشان دهد. از جمله علائم دیگر می توان به احساس فشار و گرفتگی در قفسه سینه و تنگی نفس اشاره کرد.
 
در مورد علائم فرزندتان با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. پزشک احتمالاً سؤالاتی را در خصوص سابقه پزشکی او خواهد کرد، زیرا برخی از عوامل مانند سابقه خانوادگی یا ابتلاء به آلرژی های فصلی کودک را مستعد ابتلاء به این بیماری می کنند. همچنین پزشک ممکن است بخواهد نوعی آزمایش بدون درد را بر روی فرزند شما انجام دهد تا احتمال تنگ شدگی راه هوایی (نشانه اصلی آسم) را بررسی کند. در طول آزمایش جهت بررسی وضعیت تنفس، کودک به درون دستگاهی تحت عنوان اسپیرومتر یا دستگاهی بنام  peak flow reader  (جهت اندازه گیری حداکثر جریان هوا) نفس می کشد.
 
در صورتی که  تشخیص داده شود کودک شما مبتلا به آسم است، امکان دارد پزشک تا زمانی که دفعات یا فاصله زمانی بروز سرفه را نیافته است، فوراً او را تحت درمان دارویی روزانه قرار ندهد. همچنین ممکن است به شما پیشنهاد کند که برای زمان بروز علائم ناگهانی اسپری تنفسی را با خود همراه داشته باشید. فرزند شما چنانچه به مدرسه یا مهد کودک می رود، بایستی یکی از این اسپری ها را به معلم یا مربی بهداشت او بدهید تا در صورت بروز علائم از آن استفاده کنند.
 
مطمئن باشید که فرزندتان تنها به این دلیل که ممکن است به آسم مبتلا شده باشد، مجبور نیست تیم فوتبال خود را ترک کند یا فعالیت بدنی را قطع نماید. این عارضه تا زمانی که تحت کنترل باشد، به هیچ وجه در فعالیتهای کودک اختلال ایجاد نخواهد کرد. و اگر فرزندتان نگران آن است که به اندازه دوستان خود قوی و سریع نیست، می توانید به او یادآوری کنید که حتی بسیاری از ورزشکاران المپیکی مبتلا به آسم ناشی از ورزش هستند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها