خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » ارزش بیت کوین های در گردش به ۱۴ میلیارد دلار رسید

دانلود کتاب های امتحان شده

ارزش بیت کوین های در گردش به ۱۴ میلیارد دلار رسید

ارزش هر بیت کوین در یک سال اخیر بیش از دو برابر افزایش یافته و اخیرا به بیش از ۸۷۵ دلار رسیده است؛ همین موضوع باعث می‌شود ارزش مجموع بیت کوین‌های در جریان از مرز ۱۴ میلیارد دلار بگذرد که به اعتقاد کارشناسان بخشی از این موضوع به دلیل کاهش ارزش ملی پول چین (یوان) است.

قیمت بیت کوین با رسیدن به مرز ۸۷۵ دلار رکورد جدیدی در سه سال اخیر به ثبت رساند، به‌طوری‌که قیمت بیت کوین از بیشترین قیمت پول رمزنگاری‌شده در سه سال اخیر، بیش از ۵ درصد بالاتر است. اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی قیمت هر بیت کوین حدود ۴۳۵ دلار بود. بسیاری از کارشناسان دلیل افزایش ارزش بیت کوین را کاهش ارزش پول چین عنوان می‌کنند که در سال ۲۰۱۶ شاهد کاهش ۷ درصدی بوده است.

اطلاعات موجود نشان از این دارند که بخش بزرگی از خرید و فروش بیت کوین در چین صورت می‌پذیرد و از این‌رو افزایش تقاضا برای پول رمزنگاری‌شده در نهایت افزایش قیمت را برای این واحد پولی دیجیتال در پی دارد.

ساختار بیت کوین به‌گونه‌ای است که بدون نیاز به وجود یک نهاد مرکزی نظیر بانک مرکزی برای کنترل گردش پول، می‌توان تعداد دلخواهی بیت کوین را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هزینه‌ای بسیار پایین‌، از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر در هر کشور و قاره‌ای ارسال کرد. البته ارزش بیت کوین هنوز با افزایش قیمت آن در سال ۲۰۱۳ فاصله دارد. ارزش هر بیت کوین در سال ۲۰۱۳ میلادی به بیشترین میزان خود در تاریخ رسید، به‌طوری‌که در آن مقطع در ازای خرید هر بیت کوین باید ۱۱۶۳ دلار پرداخت می‌شد.

بیت کوین علاوه بر تفاوت در سیستم مدیریت که کاملا متضاد بانکداری کنونی است، نامحدود نیست. در واقع انتشار بیت کوین و ایجاد بیت کوین‌های جدید پس از رسیدن به عدد ۲۱ میلیون متوقف خواهد شد. در حال حاضر در هر ۱۰ دقیقه ۱۲.۵ بیت کوین تولید می‌شود. با توجه به اینکه تعداد بیت کوین‌ها در حال حاضر از تعداد آن در سال ۲۰۱۳ میلادی بیشتر است؛ ارزش کل بیت کوین‌های تولیدشده بیش از ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

کارشناسان علاوه بر کاهش ارزش پول ملی چین، بی اعتبار کردن نقدینگی در کشور هندوستان را نیز به‌عنوان دلیل دیگری برای افزایش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر عنوان کرده‌اند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها