خانه » همه » خبر » از پارگی دیسک تا گزگز دست‌ها، چه باید کرد؟/ توضیحات یک متخصص

دانلود کتاب های امتحان شده

از پارگی دیسک تا گزگز دست‌ها، چه باید کرد؟/ توضیحات یک متخصص

به گزارش گروه سلامت خبرآنلاین، در این بسته سلامت توضیحاتی درباره انواع مشکلات دیسک و درمان آن‌ها ارائه شده است.

  • برای درمان پارگی دیسک چه کنیم؟

دکتر مجید حیدریان، فوق تخصص درد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: همیشه پارگی دیسک به جراحی ختم نمی شود. اگر بدنبال پارگی دیسک ماده شیمیایی و التهاب زای داخل دیسک خارج شده و به عصب فشار آورده باشد ، می توان با استفاده از داروهای ضد التهاب، درد بیمار را کم کرد . سپس با بهره گیری از یکسری تمرین ها و بدون نیاز به جراحی برای کنترل درد و کاهش محدودیت حرکتی بیمار اقدام کرد.

  • کدام دیسک‌ها را با لیزر عمل می‌کنند؟

دکتر مجید حیدریان، فوق تخصص درد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: بر خلاف درخواست بسیاری از بیماران برای درمان دیسک کمر با لیزر ، باید گفت که این نوع درمان برای دیسک هایی که به مرور آب خود را از دست داده اند ، مناسب نیست. در چنین شرایطی باید از روش های دیگری از جمله انجام تزریق داروهایی در لبه دیسک برای آزاد سازی عصب و فرصت دادن به بیمار برای تقویت عضلات بهره گرفت . از این طریق تا ٧٠درصد بیماران به سمت بهبودی خواهند رفت.

  • دلیل گزگز کردن گردن و دست‌ها چیست؟

دکتر مجید حیدریان، فوق تخصص درد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: وقتی بدون آنکه دچار دیسک گردن باشید ، عوارضی چون درد و احساس گز گز شدن در ناحیه گردن، شانه و دست را تجربه می کنید به احتمال زیاد مبتلا به به عارضه “دنده گردنی” هستید. البته برای این عارضه بسته به شدت درد و میزان درگیری، روش های درمانی متعددی از جمله درمان دارویی ، ورزش، لیزر و در نهایت، جراحی باز وجود دارد.

۲۳۳۲۳۳

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها