بهترین سبزیجات برای کاهش قند خون

فرارو- اگر با دیابت یا پیش دیابت زندگی می‌کنید یا اگر به شما اطلاع داده شده است که در معرض خطر ابتلا به این موارد هستید به احتمال زیاد به دنبال راه‌هایی برای کمک به مدیریت سطح قند خون خود می‌باشید. علیرغم آن که می‌توانید این کار را با ورزش منظم، داشتن خواب کافی و دنبال کردن سایر عادات سالم انجام دهید انتخاب غذا‌های مناسب می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش فرارو به نقل از یاهو لایف، در این میان، بروکلی یکی از بهترین سبزیجاتی است که می‌توانید برای مدیریت قند خون خود مصرف کنید.

بروکلی سرشار از فیبر است

یکی از دلایل اصلی مفید بودن کلم بروکلی در کنترل افزایش قند خون، محتوای فیبر بالای آن است. در واقع یک فنجان بروکلی بخارپز شده حدود ۵ گرم فیبر دارد. غذا‌های غنی از فیبر محلول می‌توانند به مدیریت قند خون و جلوگیری یا کاهش افزایش گلوکز کمک کنند. فیبر محلول با تغذیه باکتری‌های مفید روده حساسیت انسولین را بهبود می‌بخشد. وقتی این باکتری‌ها به تعداد زیاد وجود داشته باشند بهتر می‌توانند غذایی که می‌خوریم را هضم کنند و پاسخ انسولین بدن را کاهش دهند.

فیبر موجود در بروکلی نه تنها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به سرعت جذب قند در بدن نیز کمک کند.

فیبر محلول جذب قند را کُند می‌کند که از افزایش سریع قند خون جلوگیری می‌نماید و این سرعت جذب کندتر به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا آهسته‌تر با اثرات انسولین بدون هجوم سریع سازگار شوند.

بروکلی حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های مفیدی است

کلم بروکلی حاوی ترکیبی به نام سولفورافان است که استرس اکسیداتیو و عدم حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد و آن را به انتخابی عالی برای بیماران چاق مبتلا به دیابت نوع ۲ تبدیل می‌کند.

کلم بروکلی سرشار از ویتامین‌های مفیدی مانند ویتامین ث است که می‌تواند به شما در مدیریت سایر مشکلات سلامتی نیز کمک کند.

گنجاندن منظم بروکلی در رژیم غذایی از آسیب به بافت قلب جلوگیری می‌کند، به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند و به دلیل وجود ویتامین ث وضعیت پوست را بهبود می‌بخشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد