خانه » همه » سلامت » بهترین مواد غذایی برای تحریک خواب

دانلود کتاب های امتحان شده

بهترین مواد غذایی برای تحریک خواب

مواد غذایی که باعث خواب راحت‌تر می‌شوند

به جای قرص‌های خواب‌آور، مصرف برخی مواد غذایی به خواب راحت‌تر شما کمک می‌کند. با مصرف این مواد غذایی نه تنها کیفیت خواب شما بهبود می‌یابد بلکه کیفیت سلامت ذهنی و جسمی نیز به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند.


مواد غذایی که باعث خواب راحت‌تر می‌شوند
خواب راحت‌تر با غذای مناسب‌تر
 
چکیده
به جای قرص‌های خواب‌آور، مصرف برخی مواد غذایی به خواب راحت‌تر شما کمک می‌کند. با مصرف این مواد غذایی نه تنها کیفیت خواب شما بهبود می‌یابد بلکه کیفیت سلامت ذهنی و جسمی نیز به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند. این مقاله اطلاعاتی راجع به مواد غذایی که خواب را تحریک می‌کنند ارائه می‌دهد.

تعداد کلمات 796/ تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

مواد غذایی که باعث خواب راحت‌تر می‌شوند
مترجم: امین حسین پور

بعضی از ما نمی‌توانیم بخوابیم. علل ایجاد مشکل در خواب می‌تواند از داشتن استرس برای یک قرار ملاقات تا سوزش سر دل به خاطر خوردن شام سنگین متفاوت باشد. در نهایت، همه‌ی ما از خستگی که به دنبال شبی پر مشغله به وجود می‌آید آگاه هستیم. اختلال در خواب یا نخوابیدن مداوم می‌تواند منجر به اختلالات خواب مانند بی‌خوابی شود. این به نوبه‌ی خود می‌تواند جوانب دیگر زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد. جدا از همه‌ی کارهایی که انجام می‌دهید تا راحت‌تر بخوابید، برخی مواد غذایی وجود دارند که مصرف آن‌ها برای داشتن خوابی راحت کاملاً مفید است.
 

بهترین مواد غذایی برای تحریک خواب

مواد غذایی که در اینجا فهرست شده‌اند دارای ترکیبات خاصی هستند که به تحریک خواب کمک می‌کنند. این ترکیبات هستند که آن‌ها را تبدیل به مواد غذایی بی‌نقصی برای مصرف قبل از خواب می‌کنند. ولی همیشه به خاطر داشته باشید که از این مواد غذایی حداقل 3 ساعت قبل از خواب استفاده کنید. دیر غذا خوردن می‌تواند باعث احساس ناراحتی و بی‌خوابی شود. ترکیبات اصلی در این مواد غذایی که در زیر اشاره شده است عبارتند از تریپتوفان، کربوهیدرات، ملاتونین و منیزیم. همه‌ی این ترکیبات باعث افزایش خواب می‌شوند. مواد غذایی که مصرف آن‌ها می‌تواند به خوابیدن بهتر شما کمک کند در زیر ارائه شده‌اند.
 

تریپتوفان

بوقلمون: از ساندویچ بوقلمون برای عصرانه استفاده کنید. مصرف بوقلمون کمک می‌کند بهتر خوابید.
غذای دریایی و مرغ: ماهی، مرغ و تخم مرغ را در وعده‌ی شام خود بگنجانید تا از خوابی خوب لذت ببرید.
سیب‌زمینی: مصرف سیب‌زمینی می‌تواند به دفع سموم از بدن که مانع تأثیرگذاری تریپوتوفان می‌شوند کمک کند.
بادام: بادام نه تنها سرشار از تریپتوفان است بلکه حاوی منیزیم نیز است که به شل شدن عضلات کمک می‌کند. از یک مشت بادام در عصرانه استفاده کنید.
نان گندم کامل: نان گندم کامل را به همراه یک فنجان چای گیاهی حاوی عسل مصرف کنید تا تولید انسولین را افزایش دهید. انسولین تریپتوفان را به مغز منتقل می‌کند.
شیر گرم: مصرف شیر گرم قبل از خواب به خاطر محتویات تریپتوفان و کلسیم خود می‌تواند به خواب راحت‌تر شما کمک کند.

 

بیشتر بخوانید: تاثیر تغذیه بر کیفیت خواب

ملاتونین

بلغور جو دو سر: به جای شام سنگین، از بلغور جو دو سر به همراه عسل استفاده کنید تا خوابی راحت داشته باشید.
موز: مصرف موز هنگام شام نه تنها تولید ملاتونین را افزایش می‌دهد بلکه همچنین منیزیم موجود در آن باعث شل شدن عضلات و خواب راحت می‌شود.
گیلاس ترش: مصرف مقداری گیلاس ترش نیم ساعت قبل از خواب به عدم اختلال در خواب کمک خواهد کرد. گیلاس سرشار از ملاتونین است. از آب گیلاس نیز می‌توان قبل از خواب استفاده کرد.
گردو: مقداری گردو را به تنهایی یا با ماست مخلوط کرده و میل کنید تا از خوابی خوب و راحت لذت ببرید. مصرف این‌ها تولید ملاتونین را افزایش می‌دهد. ملاتونین به خوابیدن کمک می‌کند.

 

کربوهیدرات

غلات کامل: از سریال‌ها، ماکارونی یا نانی که با غلات کامل تولید شده است استفاده کنید. آن‌ها منبع عالی از کربوهیدرات هستند که می‌تواند خواب را افزایش دهد.
خرما: خرما نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که سروتونین آزاد می‌کند. سروتونین باعث آرامش ذهن می‌شود و به خواب راحت‌تر کمک می‌کند.
عسل: مصرف یک قاشق عسل قبل از خواب نه تنها کمک می‌کند راحت‌تر بخوابید بلکه به داشتن خوابی بدون اختلال در هنگام شب نیز کمک می‌کند.

 

منیزیم

سبزیجات دارای برگ سبز: مصرف مواد غذایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، کرفس و غیره که سرشار از منیزیم هستند می‌تواند خواب را افزایش دهد. مصرف این مواد غذایی برای سلامت کلی بدن نیز مفید است.
حبوبات: گنجاندن حبوبات مانند دانه‌ی سویا و لوبیای سیاه در رژیم غذایی منیزیم مورد نیاز بدن شما را تأمین خواهد کرد و به خواب راحت‌تر شما نیز کمک می‌کند.
دانه‌ی کدو تنبل: افزودن یک مشت دانه‌ی کدو تنبل به وعده‌ی غذایی نیاز روزانه‌ی بدن به منیزیم را تأمین می‌کند. منیزیم برای شل شدن عضلات بدن لازم است.
جدا از این مواد غذایی، دانه‌ی کتان، محصولات لبنی مانند ماست و پنیر نیز برای خواب مفید هستند. هنگام مصرف این مواد غذایی، از مصرف مواد غذایی که باعث بیدار ماندن و فعال ماندن شما می‌شوند اجتناب کنید. از مصرف کافئین نیز بپرهیزید. 2-3 ساعت قبل از خواب ورزش نکنید زیرا، ورزش کردن باعث فعال شدن متابولیسم و دیر خوابیدن می‌شود. بار دیگر، به خاطر داشته باشید که همه‌ی مواد غذایی فوق‌الذکر مواد غذایی بسیار مفید و سالم هستند. آن‌ها علاوه بر تحریک خواب، کیفیت ذهن، بدن و کیفیت کلی زندگی را بهبود می‌بخشند.

منبع: راسخون

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها