خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » ترامپ بیش از هر زمان دیگری دیوانه و عصبانی است!

دانلود کتاب های امتحان شده

ترامپ بیش از هر زمان دیگری دیوانه و عصبانی است!

فرارو- “دونالد ترامپ” رئیس جمهور پیشین امریکا با کاهش دائم محبوبیت مواجه می‌شود و مایل است خطرناک‌ترین پیروان‌اش را جذب کند.

به گزارش فرارو به نقل از نیوریپابلیک، “جیمز دیوید ونس” نویسنده و سرمایه گذار امریکایی دونالد ترامپ را به اوهایو دعوت نکرد جایی که رئیس جمهور سابق در یک راهپیمایی در روز شنبه سخنرانی‌ای طولانی و مملو از فحاشی را ایراد کرد و گفت: “جی دی حاضر است .. من را هم ببوسد البته او حمایت من را می‌خواهد”. این در حالیست که ونس تلاش کرد تا فاصله بین خود و ترامپ ایجاد کند و از او تحت عنوان “هیتلر امریکا” و “هروئین فرهنگی” یاد کرد.

با این وجود، ترامپ گفت: “ونس شخص بزرگی است. من با او آشنا شدم. آره، او چیز‌های بدی در مورد من گفت، اما قبل از این که مرا بشناسد و سپس عاشق‌ام شد. به یاد داشته باشید من این را در مورد “کیم جونگ اون” هم گفتم او عاشق‌ام شد و آنان گفتند: “اوه، ترامپ می‌گفت عاشق‌ام شده است. در واقع، او عاشق‌ام شد. بنابراین، شما آن را دارید: جی دی ونس دقیقا مانند کیم جونگ اون است”.

بر اساس گزارشی که “نیویورک تایمز” منتشر کرد ونس و دیگر نامزد‌های جمهوری‌خواه در رقابت‌های فشرده تلاش می‌کنند فاصله خود را با رئیس جمهور سابق حفظ کنند. “لیام دانوان” استراتژیست جمهوری خواه به “نیویورک تایمز” گفت: “سناریوی ایده آل برای جمهوری خواهان این است که ترامپ به عنوان بازوی حمایت کننده باقی بماند، اما نه به گونه‌ای که بر نامزد‌ها سایه افکند و یا در تضاد و رو در روی آنان قرار گیرد”.

با این وجود، ترامپ بیش از حد تفرقه انگیز و بحث انگیز است و دست کم به همان اندازه که رای دهندگان نوسانی را وارد چرخه می‌سازد آنان را از خود دور می‌کند. با این وجود، شاید آن چه در تحلیل سختگیرانه “نیویورک تایمز” نادیده گرفته شده این موضوع بوده باشد که ترامپ به طور فزاینده‌ای دچار آشفتگی، عصبانیت و جنون شده است.

کارزار او در یانگ استون در ایالت اوهایو حتی براساس استاندار‌های شخص او نیز به نقاط اوج تازه‌ای از خودشیفتگی و خودفریبی رسید! بخش اعظم سخنرانی او شبیه به سخناناش در سال ۲۰۱۶ میلادی در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان بود که گفته بود:” ما دیگر مرزی نداریم. کشور ما مورد تهاجم قرار گرفته است. این تهاجمی از سوی میلیون‌ها بیگانه غیر قانونی است”؛ که یکی از اشاره‌های او به نظریه نژادپرستانه “جایگزینی بزرگ” بود. او گفت: “اقتصاد در حال سقوط است و تیراندازی، چاقوکشی، تجاوز جنسی، سرقت خودرو‌ها به شدت افزایش یافته است”.

با این وجود، او بیش‌تر می‌خواست در مورد شخص خود صحبت کند و گلایههایش را مطرح می‌کرد. او بازجویی از عمارت اش برای دستیابی به بیش از شش سال اسناد محرمانه مخفی شده در محل سکونت شخصی را به عنوان “یک آزار و شکنجه” توصیف کرد.

با این وجود، این تنها بخشی از برنامه برای طرح ریزی نمایشنامه‌ای بود که در نهایت به یک نمایش پرشور کیوانان (QAnon) تبدیل شد، زیرا این تظاهرات با تند شدن لحن ترامپ و با بیان مجموعه‌ای از نارضایتی‌ها به اوج خود رسید. به طرفداران او دستور داده شد انگشت خود را به نشانه سلام بالا بیاورند و آنان این کار را انجام دادند. موسیقی هولناکی به گوش می‌رسد که شبیه موسیقی وحشتناک کیوانان بود و به شعار تئوری توطئه “هر جا می‌رویم و همه رویم” اشاره داشت. از جمله سخنران دیگر در این راهپیمایی می‌توان به “مارجوری تیلور گرین” نماینده راست افراطی در کنگره اشاره کرد که در سالیان اخیر برای کیوانان تبلیغ کرده است. ترامپ نیز اخیرا تصویر مرتبط با کیوانان را در پلتفرم “شبکه اجتماعی حقیقت” خود پست و بازنشر کرده بود.

او در سخنرانی خود گفت که اکنون ما (امریکایی‌ها) ملتی در حال افول هستیم. ترامپ با اشاره به نرخ تورم بالا و هزینه‌های افزایش یافته انرژی و نیاز به تولید بیش‌تر انرژی داخلی گفت: “ما ملتی در حال شکست هستیم”. سخنان او بسیار شبیه افسانه سازی سنتی فاشیست‌ها بود این که تنها یک مرد می‌تواند شکوه، ثروت و اعتبار سرزمین مادری را احیا کند و آن شخص اکنون یک توسعه دهنده املاک و مستغلات است مردی که به یک شورشی تبدیل شده است.

این که پذیرش نهایی ترامپ از سوی کیوانان تقریبا از پیش تعیین شده بود هنوز هم نگران کننده است. نظریه توطئه از سوی فداکارترین پیروان ترامپ مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد از جمله آن که معتقدند او به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده به قدرت بازگردانده خواهد شد و حزب دموکرات توسط گروهی از قاچاقچیان جنسی کودکان اداره می‌شود. ترکیبی از وفاداری افراطی به خود و ضدیت فوق العاده نسبت به رقبایش آن چیزی است که ترامپ همواره در میان هواداراناش تبلیغ کرده است. از آنجایی که پرونده تحقیقات علیه او در جریان است تحقیقات درباره تلاش او به منظور براندازی و لغو نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ میلادی، در مورد سرقت آشکار صد‌ها سند طبقه بندی شده و فساد در تجارت شخصی‌اش، ترامپ وسواس بیش‌تری پیدا کرده تا به طور مستقیم با کسانی که فکر می‌کنند او قربانی شده ارتباط برقرار کند.

روابط صمیمانه فزاینده او با کیوانان (جنبشی با یک تئوری توطئه فراگیر و بی اساس است که می‌گوید دونالد ترامپ در حال جنگ با نخبگان شیطان پرستی است که کودکان را مورد آزار جنسی قرار می‌دهند و در دولت، بازار و رسانه‌ها رخنه کرده‌اند؛ م.) هم چنین، این موضوع نشان دهنده ترحم فزاینده او برای شخص خود است. از آنجایی که محبوبیت ترامپ به پایین‌ترین سطح می‌رسد او به واقعی‌ترین مومنان و وفاداران واقعی به خود نیاز دارد. خودشیفتگی همیشه بخش مهمی از برند ترامپ و خصوصیت شخصی او بوده است. با این وجود، در طول کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ میلادی او می‌توانست گهگاه بر موضوعاتی فراتر از منافع شخصی خود تمرکز کند. شش سال بعد، او سرانجام تمام نگرانی‌های دیگر را از ذهن خود دور کرد.

او خود را به عنوان یک قربانی منحصر به فرد در تاریخ سیاست آمریکا معرفی کرده است و خطرات هر انتخابات تنها فرصتی برای جبران آسیب‌هایی است که او در معرض آن قرار گرفته است. سخنرانی‌های او مملو از نارضایتی‌های بی‌پایان است. گاهی اوقات این نارضایتی‌ها شامل دیگران می‌شود معمولا در مورد صد‌ها نفر که به دلیل تلاش برای توقف خشونت آمیز انتقال مسالمت آمیز قدرت محکوم شده‌اند. با این وجود، او در بخش عمده سخنرانی‌اش تنها درباره خود می‌گوید و این که چگونه توسط سیستم حقوقی هدف قرار می‌گیرد تنها به این دلیل که به زعم خود او رئیس جمهور بزرگی بود.

این دقیقا همان لفاظی‌ای است که بایدن هنگم طرح پرونده علیه جمهوری خواهان MAGA (جمعی از حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین امریکا با شعار شکوه و عظمت را به آمریکا بر می‌گردانیم) که قصد براندازی دموکراسی را داشتند به آن اشاره کرد.

بسیاری از رسانه‌ها آن سخنرانی را به شدت سیاسی تلقی کردند. استناد بایدن به “شبه فاشیسم” در بهترین حالت مشکوک توصیف شد. با این وجود، ترامپ بلافاصله به بایدن پاسخ داد. با این وجود، این روز‌ها تمام اظهارات ترامپ خبرساز نیستند. او از رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه‌اش حذف شده است. با این وجود، با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای ترامپ از کانون توجه به خود برای دعوت به انتقام گیری استفاده می‌کند و خود را با جنبشی که به دلیل تمایل اش به خشونت شناخته شده است همسو می‌سازد. اکنون باید صدای زنگ خطر و هشدار را به صدا درآورد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها