خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » (تصاویر) کشف بزرگترین الماس صورتی سه قرن اخیر جهان در آنگولا

دانلود کتاب های امتحان شده

(تصاویر) کشف بزرگترین الماس صورتی سه قرن اخیر جهان در آنگولا

فرارو- لوکاپا دایموند که یک شرکت معدنی استرالیایی فعال در آنگولا است، روز‌های گذشته خبر داد که یک  الماس ۱۷۰ قیراطی کشف کرده که ممکن است بزرگترین الماس صورتی باشد که در ۳۰۰ سال گذشته کشف شده است.

به گزارش فرارو، به نقل از سی ان ان، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این الماس با نام «لا رُز دو لولو» در معدن الماس آبرفتی لولو در منطقه Lunda Norte در آنگولا در آفریقا پیدا شده است. طبق گزارش موسسه گوهرشناسی آمریکا که در زمینه تولید الماس تحقیق می‌کند، معادن آنگولا در میان ده تولیدکننده برتر الماس در جهان قرار دارند.

به گفته استفان وترال، مدیر عامل شرکت الماس لوکاپا، از هر ۱۰ هزار  الماس یافت شده تنها یک مورد رنگی است.

(تصاویر) کشف بزرگترین الماس صورتی سه قرن اخیر جهان در آنگولا

وترال در این رابطه به سی ان ان گفت: «تن‌ها یک الماس از هر ۱۰۰ الماس بزرگتر از ۱۰.۸ قیراط است، بنابراین کشف یک الماس صورتی ۱۷۰ قیراطی به این معنی است که ما با یک الماس بسیار نادر روبرو هستیم».

او گفته که «ما قبلاً الماس صورتی پیدا کرده‌ایم، اما یافتن الماسی در این اندازه بسیار نادر است.»

با این حال الماس کمیاب «لا رُز دو لولو» هنوز در حال ارزیابی است تا قیمت تقریبی آن قبل از فروش در حراج مشخص شود. اما انتظار می‌رود این سنگ صورتی توسط شرکت بازاریابی الماس دولتی آنگولا «Sodiam» قیمت گذاری و به حراج گذاشته شود. وترال از ارائه تخمین ارزش این الماس صورتی خودداری کرده است. او گفته که ارزش الماس هنوز در حال بررسی و ارزش گذاری است.

دیامانتینو آزودو، وزیر منابع معدنی آنگولا نیز گفته است که کشف این الماس کمیاب و نادر نشان می‌دهد که کشورش همچنان یک بازیگر مهم در صحنه جهانی برای استخراج الماس است و پتانسیل سرمایه گذاری در صنعت رو به رشد استخراج الماس را دارد.

(تصاویر) کشف بزرگترین الماس صورتی سه قرن اخیر جهان در آنگولا

الماس‌های رنگی بزرگ در حراج‌ها در سال‌های اخیر به قیمت‌های بی سابقه‌ای رسیده اند. آوریل گذشته، الماس ۱۵.۱۰ قیراطی «The De Beers’ Cullinan Blue» به قیمت ۵۷.۵ میلیون دلار در حراجی ساتبی در هنگ کنگ فروخته شد. به همین دلیل احتمالا این الماس ۱۷۰ قیراطی نیز در محدوده نیم میلیارد دلار قیمت گذاری خواهد شد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها