خانه » همه » مذهبی » توان بومی موشکی ایران

دانلود کتاب های امتحان شده

توان بومی موشکی ایران

با توجه به تحریم های کشورمان و حساسیتی که نسبت به تجهیزات نظامی و موشکی وجود دارد و اینکه سایر کشورها معمولاً فناوریهای بالای موشکی و نظامی خود را به آسانی در اختیار سایر کشورها قرار نمی دهند، جمهوری اسلامی با توجه به ضرورت تقویت توان موشکی و تجهیزات نظامی در ایجاد بازدارندگی و کاهش تهدیدات، با عزم و روحیه جهادی در مسیر تقویت توان دفاعی کشور با شتاب گام برداشت و به جایگاهی دست یافته است که مورد اعتراف و اعجاب دشمنان است . منحصر به فرد بودن برخی از تجهیزان نظامی و موشکی از جمله برخی از موشک های بالستیک که به گفته فرمانده سپاه پاسداران، که شاید فقط روسیه و آمریکا آن را داشته باشند و اعتراف دشمنان به آن بیانگر بومی بودن این قدرت در کشور ما ست که به نمونه ای از این اعترافات اشاره می کنیم.
یوزی رابین، رئیس سابق سازمان موشکی رژیم صهیونیستی و ملقب به پدر صنعت موشکی اسرائیل در سمینار بازدارندگی هسته‌ای، موشکی، کنترل تسلیحات و سیاست دفاعی درباره توان مهندسان ایرانی در ساخت موشک گفت: به نظر من بهترین موشک ایرانی ها یک موشک کروز زمینی(سومار) است که از ده سال پیش منتظر آن بودیم . این یک دستاورد بوده است و نمی‌توان این موشک را یک کپی تلقی کرد.
دوباره می‌گویم که کلاهم را به احترام آدمهایی که از نظر فنی این کار را انجام داده اند، از سرم بر می‌دارم. ساخت موتور جت های کوچک بسیار کار فنی سطح بالا و هوشمندانه‌ای است و ما در آمریکا فقط یک شرکت داریم که می‌تواند این موتورها را تولید کند.(www.isna.ir/news/97071608828)
مجله نشنال اینترست در گزارشی با اشاره به سامانه کنترل و هدایت موشکی «لبیک» نوشت: ایران از تجهیزاتی رونمایی کرده است که به نظر می‌رسد بتواند موشک‌های هدایت‌نشده زمین به زمین را به سلاح‌هایی هدایت‌شده[نقطه‌زن] تبدیل کند.
این گزارش با اشاره به ویژگی‌های پیشرفته گروه موشک‌های فاتح ۱۱۰ به عنوان پیشرفتی در صنایع دفاعی ایران مطرح می‌کند که این توسعه، کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی را دچار نگرانی می‌کند که به آن‌چه ارتش نیابتی ایران-حزب‌الله در لبنان خوانده شده توجه دارند و ادعا می‌شود این نیروها زرادخانه‌ای با ۱۵۰۰۰۰ موشک به سمت رژیم صهیونیستی نشانه گرفته‌اند.
یوزی روبین، به روزنامه تایمز آو اسرائیل گفته است که «این تغییر و تبدیل به خودی خود چیز جدیدی نیست، آن‌ها سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهند و آن‌ها پیش از این نیز این تجهیزات تبدیلی را در گروه موشک‌های فاتح ۱۱۰ نشان داده‌اند، چیزی که تازگی دارد، آیرودینامیکی بودن این موشک‌هاست که منحصر به فرد بوده و تا امروز در ایران و هیچ کشور دیگری دیده نشده است. رفتن به سمت طراحی بومی به جای بدل‌سازی کردن، نشان‌ دهنده اعتماد به نفس است.»(www.isna.ir/news/98071813802)
اندیشکده امریکن‌انترپرایز در گزارشی تاکید می‌کند مهارت‌های نظامی مهندسان ایرانی صرفاً منحصر به انتقال فن‌آوری و مهندسی معکوس نیست، بلکه خلاقیت در زمینه‌ بومی‌سازی سلاح‌ها و زیرساخت‌های نظامی را نیز شامل می‌شود.دربخش دیگری از این گزارش آمده است.«یکی از حوزه‌هایی که ایران در آن به نهایت تخصص رسیده، تولید موشک‌های بالستیک است. موشک‌های بالستیک ایران، محور توان انتقام‌گیری و استراتژی بازدارندگی این کشور هستند و تهران تا کنون روی هیچ بخش دیگری از صنایع دفاعی خود به اندازه موشک‌های بالستیک سرمایه‌گذاری و تمرکز نکرده است».(www.iribnews.ir/fa/news/1739355)

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها